OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Opel Corsa D (2006–súčasnosť)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Dobré jazdné vlastnosti

Úsporné turbodiesely

Spoľahlivosť

Pohodlná sedadla

O vozidle

Štvrtá generácia Opelu Corsa je postavená na technickom základe spoločne vyvinutom s talianskym Fiatom. Písmenom D označovaná generácia sa tiež vyznačuje nezvyčajne lákavým dizajnom. Možno aj vďaka nemu vydržala táto generácia vo výrobe od roku 2006 do súčasnosti. Podobne ako u technicky spriazneného Fiatu Punto napokon svoj podiel viny nesie aj ekonomická kríza, ktorá zosekala rozpočty na vývoj nových modelov. Oba modeli sa však s vekom vyrovnávajú so cťou a tých, čo si kúpia hoci aj starší ojazdený model, môže hriať pocit, že jazdia stále v aktuálnej generácii vozidla. V prípade Corsy D mimoriadne vyváženého auta bez výraznejších nedostatkov a slabín. Pekný dizajn sme už spomínali, hoci sa s ním nesie negatívum v trochu horšom výhľade smerom vzad. Aj interiér sa môže chváliť sympatickým a príjemným dizajnom s vcelku kvalitnými použitými materiálmi. Opäť pravda prichádza drobný nedostatok v horšej ponuke priestoru na zadných sedadlách - niečo, čo sme u predchádzajúcich generácií nepoznali. Hoci narástli rozmery vozidla, batožinový priestor sa zväčšil oproti predchádzajúcej generácii len nepatrne, na 285 litrov.

Veľmi dobré sú opäť jazdné vlastnosti auta a znovu platí, že tým netrpí jazdný komfort. Pre milovníkov športového zvezenia sú tu aj ostré prevedenia OPC, ktoré zaistí skutočne dynamické zážitky. Ku kladom sa pridáva aj presné radenie a dobré brzdy. Ponuka motorov je veľmi podobná predchádzajúcemu prevedeniu, vzhľadom k väčším rozmerom i hmotnosti sa napokon trochu používa pásmo ich vhodnej využiteľnosti. Kupujúci na to väčšinou reagovali. Základný litrový trojvalec s výkonom 44 a neskôr 48 kW je pre Corsu naozaj málo. Tisícdvestovka s výkonom 59 a po modernizácii solídnych 63 kW je na tom už podstatne lepšie, hoci od nej nemožno očakávať žiadnu dynamickú divokosť. Väčšinu vodičov by však mala uspokojiť a ak nie je auto využívané k dlhším cestám, je úplne dostačujúce. Tisícštyristovka neprinesie o mnoho viac výkonu, na druhej strane ani jej spotreba výrazne nestúpa, takže jej 66 kW je zlatou strednou cestou. V roku 2009 vzrástol výkon tisícštyristovky na 74 kW. Ďalším stupňom už je dosť silný motor 1,6 litra Turbo s výkonom 110 kW. Ten poskytne naozaj veľmi dobrú dynamiku a pritom zachováva stále dobrú spotrebu paliva. Nasleduje verzia OPC, ktorá vďaka 141 kW ponúkne naozaj športovú jazdu, ktorej zodpovedá aj naladenie podvozka. Vcelku bohatá je aj ponuka vznetových motorov, ide výhradne o agregáty 1.3 CDTi a 1.7 CDTi v rôznych výkonových stupňoch. Pre všetky platí, že sú úsporné. Z hľadiska hospodárnosti aj celkovej životnosti je lepšia voľba menšia z jednotiek, ktorá menej zaťažuje prednú nápravu. Tisíctristovka dáva výkon 55 alebo 66 kW, od roku 2009 vzrástol výkon silnejšieho prevedenia na 70 kW. Silnejšia verzia naozaj plne postačuje a pritom poteší minimalistickou spotrebou. Tisícsedemstovka dostala výkon 92 a po modernizácii 96 kW.

Výbava

Malé autá sa väčšinou príliš veľkým rozsahom výbavy nechvália, ale štvrtá Corsa patrí k tým slušne vybaveným modelom. Základné verzie síce mnoho prvkov nemajú, ale na trhu nie je úplná núdza ani o lepšie vybavené modely.

Design

Štvrtá generácia Opelu Corsa je mimoriadne pohľadným autom, ktorého vzhľad navyše príliš nestarne. Dobre sa bude cítiť posádka aj v opäť peknom a pritom účelne navrhnutom interiéri. Lákavejšie vyzerá trojdverové prevedenie, ktoré je však menej praktické. Corsa môže mať tiež veľmi dravý vzhľad, je to zásluhou modelu OPC.

Spotreba

Pod kapotou Corsy nájdeme vo všeobecnosti príjemne úsporné motory, u žiadneho z nich nemožno hovoriť o tom, že by bola spotreba neúmerne vysoká. Turbodiesely sa dokonca vyznačujú naozaj nízkou spotrebou, na trhu nájdeme len málo úspornejších áut ako je Corsa s motorom 1.3 CDTi.

Jazdné vlastnosti

Corsa D opäť vyniká výbornými jazdnými vlastnosťami, ktorými sa aj po rokoch výroby môže radiť na špičku triedy. Pritom komfort odpruženia je stále veľmi dobrý, náklony v zákrutách minimalizované a držanie stopy príkladné. Aj riadenie má celkom solídnu spätnú väzbu. A to má Opel v zálohe prevedenie OPC, ktoré uspokojí aj tie najšportovejšie chúťky. 

Bezpečnosť

Štvrtá generácia Opelu Corsa prešla nárazovými testami Euro NCAP hneď v roku svojho vzniku a výsledkom bolo skóre plných päť hviezdičiek. Bezpečnostná výbava je skôr len ľahko nadpriemerná a zodpovedá dobe vzniku auta.

Praktickosť

Štvrtá Corsa patrí k priemerne priestranným vozidlám svojej triedy, dokazuje to aj veľkosť batožinového priestoru 285 litrov. Vzadu sa trochu nedostáva miesta pre nohy, inak je tu všetko v obvyklých medziach triedy. 

Komfort

Hoci má Corsa veľmi dobré až športové jazdné vlastnosti, netrpí ani jazdný komfort ako taký. Navyše interiér je z hľadiska ergonómie a praktickosti miestami veľmi šikovne navrhnutý, napríklad spínacia skrinka je posunutá vyššie, takže kľúč a jeho prípadné prívesky neprekážajú kolenu, podobne je posunutá aj stredová konzola. Cestujúci vzadu napokon musia počítať len s priemerným množstvom miesta.

Prevádzkové náklady

Štvrtá Corsa možno trochu trpí imidž značky, avšak v skutočnosti je nadpriemerne spoľahlivá. Navyše náhradné diely, ani servisné úkony nie sú zbytočne drahé a auto má tiež rozumnú spotrebu paliva, čo sa celkovo na prevádzkových nákladoch prejaví pozitívne.



Vyhrajte tablet
Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií