OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Audi A6 (2004–2011)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Veľký vnútorný priestor

Dynamický a autoritatívny vzhľad

Prepracovaný interiér

Skvelý pohon všetkých kolies

O vozidle

Audi A6 (typ C6) vyrábané od roku 2004 do roku 2011 je treťou generáciou rovnomenného vozidla vyššej strednej triedy. Medzigeneračne tu došlo k výraznému posunu auta, ktoré sa v danej triede usiluje splniť viacero protichodných požiadaviek. Vo väčšine prípadov sa mu to darí skvele. Svojim komfortom totiž autá tejto triedy doťahujú veľké limuzíny, pritom od nich zákazníci žiadajú stále veľmi agilný a často aj športový jazdný prejav. A6 s hliníkovou konštrukciou sa s týmito požiadavkami vyrovnáva so cťou a to aj napriek tomu (alebo práve preto), že auto narástlo na ohromnú dĺžku 4 927 mm. Obrovské auto pritom opticky nepôsobí tak mohutne, Walter da Silva mu prepožičal dynamické linky kombinované s nutnou dávkou elegancie. Typickým znakom je rozmerná čelná maska​​, ktorá zasahuje od kapoty po spodný okraj nárazníka. Toto poznávacie znamenie moderných Audi budí rešpekt, ktorý si A6 právom zaslúži. A je vcelku jedno, či ide o sedan, kombi alebo u A6 tradičné prevedenie Allroad Quattro so zvýšenou svetlou výškou.

 

Do A6 tretej generácie si mohli zákazníci objednať naozaj nepreberné množstvo prvkov výbavy, ktoré často toto vozidlo stavia na rovnakú úroveň väčšej a luxusnejšej série A8. neplatí, že prémiové autá bývajú v základe vybavené vcelku biedne a za lepšiu výbavu si musia zákazníci priplatiť. Tradične veľmi široká je u A6 ponuka pohonných jednotiek, ktoré možno navyše kombinovať s veľmi obľúbeným pohonom všetkých kolies. Pri kvalitách oboch kategórií techniky neprekvapí, že drvivá väčšina u nás predaných A6 má pod kapotou diesel a náhon na všetky štyri Quattro. Základom je dvojlitrový motor TDI so 100 kW alebo silnejšia verzia so 125 kW. Tu náhon všetkých kolies nedostanete, avšak tento motor je pre pohon A6 vcelku dostačujúci. Štvorkolky možno nájsť u šesťvalcových prevedení, u verzie 2.7 TDI (140 kW) bola verzia Quattro voliteľná, silný a celkom obľúbený motor 3.0 TDI (176 kW) sa ako Quattro dodával automaticky. Najmä u tohto trojlitru však platí, že konkurencia vie byť úspornejšia. Benzínové motory začínajú u dvojlitra TFSI (124 kW) a potom už rovno skáčeme k šesťvalcom. Motor 2.8 FSI v prevedení 140 alebo 162 kW bol voliteľne dostupný vo vyhotovení Quattro, všetky silnejšie motory už majú náhon štandardne na všetky kolesá. Platí to teda aj pre trojliter TFSI s 213 kW, osemvalec 4.2 FSI s 257 kW a pochopiteľne aj pre nabrúsené prevedenie S6 a RS6. Ich špecialitou je desaťvalec s veľmi urodzeným pôvodom. Rovnaký motor, len s ešte ostrejším naladením, totiž bije pod kapotou Lamborghini Gallardo. V S6 je atmosférická verzia s 5,2 litrami objemu a výkonom 320 kW, RS6 má znížený objem na 5 litrov, ale dvojité preplňovanie. Výsledkom je 426 kW.

Výbava

Už u tretej generácie Audi A6 podľahla automobilka tlaku a výbava základných verzií sa oproti minulosti výrazne vylepšila. Na trhu navyše úplne bez problémov nájdeme skutočne veľmi dobre vybavené autá, takže je z čoho vyberať. Základom bolo vždy množstvo airbagov, dvojzónová automatická klimatizácia a väčšina verzií má tempomat.

Design

Audi A6 tretej generácie je veľký automobil, ktorý napriek tomu nepôsobí ťažkopádnym dojmom. Jeho oblý dizajn má dostatok dynamiky a mohutná čelná maska ​​budí rešpekt. Súčasťou imidžu Audi sú aj diódové svetlomety pre denné svietenie, ktoré dodávajú vozidlu športový vzhľad. V oboch karosárskych verziách pôsobí vozidlo veľmi vyvážene.

Spotreba

Audi A6 tretej generácie je veľký automobil, ktorý napriek tomu nepôsobí ťažkopádnym dojmom. Jeho oblý dizajn má dostatok dynamiky a mohutná čelná maska ​​budí rešpekt. Súčasťou imidžu Audi sú aj diódové svetlomety pre denné svietenie, ktoré dodávajú vozidlu športový vzhľad. V oboch karosárskych verziách pôsobí vozidlo veľmi vyvážene.

Jazdné vlastnosti

Od Audi A6 očakávajú vodiči kombináciu komfortného naladenia a športových jazdných vlastností. Avšak športový prejav nájdeme skôr v reči marketingového oddelenia Audi, nie v praxi. A6 mení smer jazdy menej ochotne ako súperi s pohonom zadných kolies, vzhľadom k svojej koncepcii má väčšiu tendenciu k nedotáčavosti. Podvozok je však celkovo veľmi istý a nezákerný.

Bezpečnosť

U vozidiel vyššej strednej triedy sa očakáva vysoká bezpečnosť a Audi A6 tieto očakávania rozhodne nesklame. Veľký voz ochráni posádku pri strete veľmi dobre, dôkazom je aj päťhviezdičkové hodnotenie v nárazových testoch Euro NCAP. A6 tretej generácie môže byť navyše vybavené celým radom špičkových bezpečnostných systémov, dokonca vrátane adaptívneho tempomatu.

Praktickosť

Audi A6 ponúka vo všetkých smeroch posádke dostatok miesta, na druhú stranu sa tu cestujúci necítia utopení. Interiér Audi pôsobí vcelku útulným dojmom. Dostatok miesta poskytne aj batožinový priestor. U sedanu má objem 546 litrov a u kombi 565 litrov. Nie sú to rekordné hodnoty, ale uspokoja takmer každého.

Komfort

Audi A6 tretej generácie prináša veľmi komfortný interiér, ktorý mu môžu konkurenti závidieť. Posádka rozhodne netrpí nedostatkom miesta. Komfort odpruženia však v štandardných verziách nedosahuje kvalít konkurencie, u športových verzií s podvozkom S-Line vynikne tento nedostatok ešte o niečo viac. A6 však môže mať aj vzduchový podvozok, ktorý tlmenie nerovností výrazne vylepší.

Prevádzkové náklady

Ako veľké prémiové auto je Audi A6 drahšou jazdenkou, u ktorej je navyše potrebné počítať s vyššími nákladmi na servis. A to nie preto, že by bola A6 nespoľahlivá, chronické problémy sa jej vcelku vyhýbajú a u vozidla riešia majitelia väčšinou len bežné opotrebenie. A navyše napríklad ani výmena problematickejších hliníkových stabilizátorov nie je drahá. V závislosti na zvolenej motorizácii dokáže byť A6 vcelku úsporné vozidlo.

Audi A6

Ďalšie vozidlá


Vyhrajte tablet
Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií