OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Audi A6 (2011– súčasnosť)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Veľký vnútorný priestor

Dynamický a autoritatívny vzhľad

Prepracovaný a luxusný interiér

Skvelý pohon všetkých kolies

Výborné jazdné vlastnosti

O vozidle

V roku 2011 nastúpila na trh už štvrtá generácia Audi A6 (C7). Oproti predchádzajúcemu modelu nejde o taký skok ako v prípade generácie C6, množstvo vylepšení však robí z novej A6 skutočne špičkové vozidlo. Ak sa predchádzajúca A6 často blížila technikou a výbavou väčšej A8, u novej generácie to platí ešte viac. Do Audi vyššej strednej triedy si tak možno objednať prakticky akékoľvek vymoženosti, ktoré dnešný automobilový priemysel ponúka. Okrem techniky pochopiteľne v Ingolstadte zapracovali aj na vzhľade. Štvrtá generácia A6 je síce skôr postupnou evolúciou predchádzajúcej verzie a celkovými linkami na ňu jasne nadväzuje, no auto dostalo podstatne agresívnejší vzhľad. Za ten je zodpovedná predovšetkým ešte mohutnejšie maska ​​chladiča, ktorá tentoraz dostala tvar šesťuholníka. Aj štvrtá A6 zostáva veľmi veľkým autom, oproti predchádzajúcej generácii sa predĺžil rázvor a celková dĺžka naopak mierne klesla, A6 aj tak stále meria cez 4,9 metra. Štylisti si dali veľmi záležať na prevedení interiéru – to Audi tradične vie, u novej A6 sa k tomu pripája aj trochu emocionálnejší vzhľad. Posádka sa tu tak cíti veľmi útulne a príjemne. Svoj podiel na tom majú aj stále lepšie použité materiály. Zmenou prešiel aj systém pohonu všetkých kolies Quattro, ktorý už nepoužíva diferenciál Torsen. U štvorkolky tak novo putuje na zadné kolesá štandardne 60% krútiaceho momentu a v spojení s (pre niektoré verzie príplatkovým) aktívnym diferenciálom sa tak mení charakter kedysi výraznejšie nedotáčavých Audi. Niet divu, že tak verzia Quattro je v novej generácii ešte obľúbenejšia než v predchádzajúcom modeli.

Čo sa ponuky verzií týka, dostupný je opäť klasický sedan, kombi a od roku 2012 tiež Allroad Quattro. Paleta jednotiek je zase široká, na trhu ojazdených vozidiel pochopiteľne prevládajú vznetové motory. Pozitívna správa je, že inžinierom Audi sa podarilo umravniť trojlitrový šesťvalec TDI, ktorý tak ku kultivovanému prejavu a vysokému výkonu (150 alebo 180 kW) pridáva aj priaznivú spotrebu paliva. Príjemným prekvapením je, že úsporný je aj silnejší motor 2.0 TDI Bi-Turbo s 230 kW. Pochopiteľne najúspornejšie sú špecifikácie so základným motorom 2.0 TDI, ktorý vďaka 130 kW výkonu nemá ani s veľkým a relatívne ťažkým vozidlom vôbec ťažkosti. Paletu benzínových motorov otvára štvorvalec 2.0 TFSI so 132 kW, ďalej už pokračujú šesťvalce 2.8 FSI (150 kW) a 3.0 TFSI. Chýbať pochopiteľne nemôže ani cestná raketa S6 s osemvalcom 4.0 TFSI s výkonom 309 kW. Ešte ostrejšia verzia RS6 sa na trh ešte len chystá, dostane rovnaký motor vyladený na 412 kW. Obe verzie tak naznačujú, že u Audi skončila honba za absolútnymi najvyššími výkonmi, nové S6 aj RS6 totiž majú mierne nižší výkon ako starší typ.

Výbava

Aj prémiové automobilky museli pristúpiť na výrazne vylepšenú základnú výbavu svojich modelov. A6 má tak v základe prakticky všetko, čo môžeme potrebovať a pripláca sa za vyložene luxusné prvky. O tie však nie je u ojazdených vozidiel núdza. V prípade nových A6 navyše platí, že celková ponuka prvkov výbavy a techniky nemá u konkurencie obdobu.

Design

Doslova dych berúce detaily a séria dynamických liniek robia z Audi A6 generácie C7 veľmi pekné auto s vyváženými proporciami. Pri celkovom pohľade pritom objavíme, že A6 okrem agresivity nechýba ani elegancia, súčasný dizajnový smer automobilky Audi tu dosiahol svojho doterajšieho vrcholu.

Spotreba

U novej generácie Audi A6 sa konštruktérom podarilo znížiť spotrebu vznetových verzií TDI, ktoré si v predchádzajúcom prevedení predsa len pýtali o trošku viac paliva než súperi. Vynikajúce sú z hľadiska pomeru výkonu a spotreby predovšetkým trojlitrové vznetové šesťvalce, ktoré nanovo patria vo svojej triede k tomu vôbec najúspornejšiemu. To isté sa bohužiaľ nedá povedať o atmosférických šesťvalcoch, ktoré naopak spotrebujú viac paliva než konkurencia.

Jazdné vlastnosti

Vzhľadom ku koncepcii pohonu sa doterajšie prevedenie Audi A6 vyznačovalo menšou ochotou meniť smer jazdy a tendenciou k nedotáčavosti. To platí pre verzie s pohonom prednej nápravy aj vo štvrtej generácii, avšak Quattro je zapovedané (má len základný štvorvalec), ostatné motory ho môžu mať za príplatok alebo dokonca v štandarde. Nová konštrukcia pohonu všetkých kolies posiela viac výkonu na zadnú nápravu a vozidlo je celkovo oveľa lepšie ovládateľné a zábavnejšie než v predchádzajúcich generáciách. Audi tak v tomto smere prakticky zrovnalo krok so špičkou.

Bezpečnosť

Audi A6 novej generácie získalo krátko po svojom uvedení v roku 2011 v nárazových testoch Euro NCAP plný počet piatich hviezdičiek. Celkovo patrí vozidlo aj vďaka extrémne širokej ponuke rôznych bezpečnostných a asistenčných systémov vôbec k tým najbezpečnejším, aké sa na našich cestách pohybujú.

Praktickosť

Ponukou vnútorného priestoru sa A6 v podstate nelíši od obvyklých mier v danej triede, čo znamená, že na žiadnom z miest (môžu byť vybavené aj veľmi komfortnými sedadlami) nebudú pasažieri trpieť nedostatkom miesta. Batožinový priestor sa tentoraz medzigeneračne u sedanu mierne zmenšil na 530 litrov, kombi naďalej poskytuje 565 litrov. To sú hodnoty, ktoré budú drvivej väčšine plne postačovať.

Komfort

Bohatá ponuka vnútorného priestoru aj podvozok schopný veľmi dobre filtrovať nerovnosti našich ciest, to sú prednosti A6. K nim sa však pridáva aj skutočne pôsobivé prevedenie interiéru z hľadiska použitých materiálov a jeho vzhľadu. Príjemnejšiu a útulnejšiu kabínu dnes budete hľadať len ťažko.

Prevádzkové náklady

Audi A6 generácie C7 je zatiaľ veľmi mladý ojazdený automobil, ktorý sa vyznačuje tak vysokými obstarávacími nákladmi, ako celkovo vyššími nákladmi na servisné práce. Predchádzajúca generácia preukázala svoju spoľahlivosť a pri novej zatiaľ nenapovedá nič tomu, že by sa trvanlivosť mala zhoršiť. Veľmi priaznivá je aj spotreba vznetových motorov.



Vyhrajte tablet
Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií