OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / BMW 5 (2003–2010)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Skvelý cestovný komfort

Výborné jazdné vlastnosti

Bohatá ponuka priestoru

Široké spektrum motorizácií

Zaujímavý a elegantný dizajn

O vozidle

Vozidlá značky BMW platia za skvelé nástroje milovníkov športovej jazdy. Avšak u päťkovej série už športovanie naráža na limity dané celkovou veľkosťou vozidla. BMW série 5 tak možno skôr označiť za komfortný a neúnavný manažérsky automobil so športovým nádychom. Pre generáciu E60 (kombi je označované E61) to platí dvojnásobne, do tej doby vcelku typický konzervatívny dizajn, päťka totiž vymenila za neobvyklé tvary vychádzajúce z dizajnérskeho štýlu Chrisa Bangla. Pre päťku platí, že jej linky sú podstatne umiernenejšie než u samotných kreácií Bangla (dizajn E60 navrhoval Davide Arcangeli), no i tak vzbudzovali pri uvedení kontroverzné reakcie. Časom sa však ukázalo, že práve u päťkovej série dospel vtedajší dizajnový štýl BMW do svojej najprepracovanejšej etapy, BMW 5 E60 pôsobí aj po 10 rokoch veľmi moderne a dizajn môžeme označiť za lákavý a nadčasový. Rozhodne je päťka charizmatickejšia než konkurencia od Audi alebo Mercedesu. Hoci nadšenie trochu opadne v interiéri, ktorý vie naopak súper vyšperkovať viac, BMW pôsobí v niektorých prevedeniach povedzme trochu lacno. Navyše je päťka E60 vozom, ktorý zinkasoval zásah v podobe nového systému ovládania iDrive. Jeho prvá generácia, ktorú vo vozidle nájdeme, je naozaj veľmi komplikovaná a mnoho nastavení je pred používateľom ukrytých hlboko v štruktúre systému.

No ten, kto má rád pohodlné cestovanie s dostatkom priestoru a vcelku agilnými jazdnými vlastnosťami, tieto nedostatky BMW 5 s pokojným svedomím odpustí. Obzvlášť preto, že si môže vybrať si z dostatočne širokej ponuky motorov, prevodoviek a voliť môže dokonca aj medzi pohonom zadných a všetkých kolies xDrive. Obľúbenejšou voľbou pod kapotou päťky sa stali dieselové motory, ktoré sa svojimi kvalitami radia k tomu najlepšiemu v daných triedach na celom svete. Základom je dvojlitrový turbodiesel 120 kW, ktorý na päťku prekvapivo dobre stačí, obľúbenejšie sú silnejšie trojlitrové šesťvalce, ktoré sú dostupné v niekoľkých verziách. Základom je slabšia 525d s výkonom 145 kW, ďalším stupňom je 530d (160 kW, po modernizácii 173 kW) a špičkou nesmierne silný na dvakrát preplňovaný motor 535d s 210 kW. Pre všetky platí, že sú na dané výkony a veľkosť auta prekvapivo úsporné. U benzínových motorov je nutné počítať s vyššou spotrebou, ktorá je však celkovo nižšia než u súperov. Okrem základného dvojlitra sú všetky zážihové motory šesťvalcové alebo dokonca osemvalcové, populárne sú predovšetkým rôzne výkonnostné varianty zamatového trojlitra. Úplnou špičkou v päťkovej rade je potom prevedenie M5, ktoré dostalo pod prednú kapotu dokonca osemvalec s výkonom ohromujúcich 373 kW.

Výbava

BMW si tradične necháva priplácať za celý rad prvkov výbavy, nie každý automobil má teda všetky technické vymoženosti. Ich prítomnosť záleží na ochote pôvodného majiteľa dodatočne pridať pri platení. Na trhu ojazdených vozidiel je možnosť výberu z vozov s rozličnou výbavou.

Design

BMW päťkovej série E60 bolo už piatou generáciou veľkého mníchovského sedanu, ktorú možno z hľadiska dizajnu považovať za najpokrokovejšiu. Zatiaľ čo staršie prevedenie môžeme dnes pokladať skôr za elegantné a konzervatívne, E60 k elegancii pridáva aj nadčasovosť a dynamický prejav. Roky ukázali, že trochu neobvyklý dizajn päťky nezastaral a pôsobí stále veľmi moderne, čo je pre tento automobil skvelá správa.

Spotreba

BMW je považované za motorkárskeho majstra a jeho hnacie jednotky vynikajú ako kultivovanosťou a výkonom, tak veľmi priaznivou spotrebou paliva. Pre päťkové BMW tak v podstate platí, že je takmer vo všetkých motorizáciách o niečo úspornejšie než jeho priama konkurencia. Veľmi vyhľadávané sú trojlitrové turbodiesely, ktoré vozidlu dodávajú veľmi dobrú dynamiku a pritom dokážu byť príjemne úsporné.

Jazdné vlastnosti

Svojimi jazdnými vlastnosťami patrí BMW 5 na absolútnu špičku triedy a v podstate môžeme povedať, že to pre generáciu E60 platí aj dnes, keď je predaji už nová generácia. Prepracovaný podvozok je veľmi istý, pre väčší pocit bezpečia potom rad zákazníkov volí pohon všetkých kolies xDrive, ktorý pritom stále preferuje zadnú nápravu. 

Bezpečnosť

Veľký sedan BMW mohol fanúšikov trochu sklamať tým, že v nárazových testoch Euro NCAP získal v roku 2004 "len" štyri hviezdičky. Na druhú stranu, v danej dobe nejde o nijak neobvyklý výsledok a veľké auto poskytuje posádke dostatok bezpečia aj vďaka vcelku bohatej základnej bezpečnostnej výbave.

Praktickosť

Päťkové BMW ponúka posádke dostatok miesta, vozidlo však nikdy nepatrilo k rekordmanom v oblasti prepravnej kapacity nákladu. Avšak objem batožinového priestoru 520 litrov u sedanu a 500 litrov pri kombi musí bohato postačovať takmer každému.

Komfort

BMW 5 E60 je síce obdarené športovým imidžom, no jeho hlavnou prednosťou je vysoký cestovný komfort. Na športovanie je predsa len jeho karoséria až príliš veľká, napriek tomu je výborné vyváženie jednou z predností tohto vozidla. Posádka má v aute dostatok miesta a ani pri dlhej ceste nebude, vďaka skvelým sedadlám, z vozidla vystupovať dolámaná a unavená.

Prevádzkové náklady

Päťkové BMW je vcelku spoľahlivý stroj, u ktorého je však potrebné počítať s prípadnými vysokými nákladmi na náhradné diely a servisné úkony. Na druhú stranu, náklady na palivo sú u tohto vozidla nižšie ako u väčšiny konkurentov.

BMW 5



Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií