OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / BMW 6 (2011 – súčasnosť)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Špičkový komfort

Úsporné vznetové varianty

Špičková variant M6

Jazdná dynamika

Perfektné spracovanie

Majestátny dizajn

O vozidle

V roku 2011 uviedlo BMW na trh ďalšiu generáciu svojho veľkého cestovného kupé. Šesťkové BMW tentoraz dostalo interné označenie F13, o niečo neskôr predstavený odvodený kabriolet nesie označenie F12. V roku 2012 potom BMW predstavilo ešte štvordverové kupé šestkovej rady, ktoré má konkurovať úspešnému Mercedesu CLS, alebo novému Audi A7. Dvojdverové varianty si to potom rozdávajú s komfortným éčkovými kupé od Mercedesu, ale aj cestovným GT radu XK od Jaguaru alebo ešte vznešenejším modelom Bentley Continental. Oproti predchádzajúcej generácii E63 dostal automobil decentnejší a mohutnejší dizajn, napokon aj veľkostne sa Šesťka trochu natiahla, čo pochopiteľne platí predovšetkým pre štvordverové prevedenia. Zvonku je Šesťka naozaj majestátny kúsok, ktorý však možno trochu stratil z agresivity predchádzajúceho prevedenia.

Ďaleko komfortnejší a luxusnejší je aj interiér, v ktorom aj napriek väčším rozmerom vozidla nie je miesta na rozdávanie. Prípade dvojdverových variantov sú zadné sedadlá naďalej skôr núdzové, vpredu zase môže vodičovi aj spolujazdcovi vadiť veľmi široký stredový tunel. Ten má síce navodzovať väčší pocit útulnosti a súzvuk s vozidlom, ale nemusí sa páčiť každému. Každopádne spracovanie interiéru je absolútne špičkové, rovnako ako použité materiály. Šesťkové BMW sa úrovňou luxusu posunulo ešte bližšie k limuzíne radu Sedem, je vlastne akýmsi zábavnejším variantom k tomuto korábu.

Čo sa zábavy za volantom týka, tá sa bude týkať predovšetkým opojného zrýchlenia, ktoré Šesťka takmer v ktoromkoľvek prevedení ponúka. Dynamika je ohromujúci, v zákrutách však veľké kupé tak zábavné nie je. Je to dané tým, že limit podvozku leží veľmi ďaleko, a vodič s pudom sebazáchovy sa k nim len tak nepriblíži. Rýchlosti prejazdu zákrut na limite sú naozaj veľmi vysoké. Podvozok je veľmi istý, avšak vzhľadom k veľkej hmotnosti vozidla, a trochu menšej spätnej väzbe v riadení, jazda na hrane toľko neláka.

Pod dlhou prednou kapotou Šestky nájdeme výhradne naozaj silné motory. Výkonovým základom je preplňovaný trojlitrový turbodiesel s výkonom 230 kW, ktorý už sám o sebe poskytuje veľmi dynamické zvezenie, a pritom zachováva nízku spotrebu paliva. Ďalšie motory už sú benzínové. Pod kapotou prevedení 640i nájdeme trojlitrový preplňovaný šesťvalec s výkonom 235 kW, v modeli 650i je potom osemvalec 4,4 litra s výkonom 330 kW. Všetky tieto prevedenia sú okrem pohonu zadných kolies k dispozícii aj s pohonom všetkých kolies xDrive. Pre špičkovú variantu M6 táto možnosť nie je, osemvalec 4,4 litra s preplňovaním je tu vyladený na ohromujúcich 412 kW. Motorizácia aj druhy pohonu sú pre všetky karosárske varianty totožné.

Výbava

Výbava šestkového BMW môže byť naozaj bohatá, aj naďalej však platí, že jej konkrétna podoba pri ojazdenom aute záleží na tom, ako veľmi bol pôvodný majiteľ ochotný priplácať. Špeciality ako adaptívny tempomat, špičkový navigačný systém s desatpalcovou obrazovkou, alebo head-up displej rozhodne nie sú štandardom.

Design

BMW 6 v prevedeniach F06, F12 a F13 dostalo majestátny dizajn, ktorým sa posunulo naozaj do kategórie najluxusnejších cestovných GT. Tvary sú menej agresívne ako pri predchodcu, a pôsobia luxusnejšie, platí to aj pre interiér.

Spotreba

Šesťka je k dispozícii v prevedení s celkovo štvoricou vysoko výkonných motorov, napriek tomu nemusí byť jej spotreba kritická. Opäť to platí predovšetkým pre prevedenie s turbodieselom, ktoré sa dokáže prekvapivo krotiť, pri rozumnom jazdnom tempe vedia však spotrebou prekvapiť aj slabšie benzínové motory.

Jazdné vlastnosti

Veľké cestovné kupé od BMW má pochopiteľne špičkové jazdné vlastnosti, očakávať od neho však vyvádzanie a hravosť v zákrutách nejde. Limity podvozku totiž ležia naozaj veľmi ďaleko, a vodič sa k nim vlastne ani nechce približovať, auto totiž vzhľadom k rozmerom a hmotnosti budí pri vysokých rýchlostiach na okreskách naozaj rešpekt.

Bezpečnosť

Špičková bezpečnostná výbava je pre šestkové BMW úplnou samozrejmosťou. Množstvo airbagov je len základom, špecialitou najvybavenejších prevedení môžu byť napríklad aj nové plne adaptívne čelné LED svetlomety, a ďalšie špeciality.

Praktickosť

Hoci sa šesťkové BMW nového prevedenia oproti predchádzajúcej generácii zväčšilo, pre cestujúcich vzadu je v ňom stále relatívne málo miesta. Avšak tento nedostatok rieši štvordverové prevedenie 6 Gran Coupé. Batožinový priestor je opäť nadštandardné, do kupé a štvordverového kupé sa zmestí 460 litrov, kabriolet uvezie 300 litrov nákladu.

Komfort

Najnovšia Šesťka sa vyznačuje predovšetkým naozaj vysokou úrovňou cestovného komfortu. To napokon dokazuje napríklad aj fakt, že sa vozidlo prvýkrát dá kúpiť s pohonom všetkých kolies, ktoré dáva vodičovi väčšiu istotu pri bežnej jazde. Luxusný interiér s perfektným spracovaním a dokonalými sedadlami je v tomto prípade úplnou samozrejmosťou.

Prevádzkové náklady

Pri jednom najluxusnejších a najdrahších modelov z ponuky BMW je nutné počítať s vyššími prevádzkovými nákladmi. Opäť platí, že náklady na palivo nemusia byť tým najvýraznejším výdavkom, náhradné diely, servis alebo poistky rozhodne nie sú lacné.



Vyhrajte tablet
Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií