OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / BMW X3 (2003–2010)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Imidž značky

Dobrý vnútorný priestor

Menší pokles hodnoty

Dobré jazdné vlastnosti

O vozidle

BMW X3 je stredné SUV prémiovej bavorskej značky, v čase svojho príchodu na trh však zastávalo v ponuke automobilky úlohu najmenšieho modelu pre voľný čas. Vzhľadom k jeho veľkosti sa pre X3 prvej generácie hľadajú medzi prémiovými SUV súperi trochu horšie, podobne zameraných vozidiel totiž nie je veľa. Až v druhej polovici životnej etapy vyrástli jeho konkurenti ako Audi Q5, Mercedes GLK, Volvo XC60 alebo Mazda CX-7. Menšie SUV od BMW prišlo na trh s trochu rozporuplným dizajnom, ktorý nie je na prvý pohľad príliš lákavý. Situácia sa výrazne vylepšila po facelifte, ku ktorému došlo v roku 2006.

X3 sa môže pochváliť dostatkom vnútorného priestoru a veľmi istým podvozkom, ktorý je však naladený trochu tvrdo. To síce zlepšuje stabilitu a jazdné vlastnosti vozidla predovšetkým na kvalitných cestách, avšak na rozbitých cestách tým trpí komfort odpruženia. X3 pritom vyložene pristanú veľké nízkoprofilové kolesá, ktoré však komfort ešte trochu zhoršia. Na druhej strane v prevedeniach s oplastovaním a základnými ráfikmi má auto trochu utilitárnejší výraz, čo tiež nemusí byť na škodu.

Pod kapotou X3 prvej generácie nájdeme štvor- a šesťvalcové motory. Tie, ktoré spaľujú benzín, sú menej obvyklé, predovšetkým preto, že ich spotreba je v SUV už vyššia. Základný benzínový štvorvalec so 110 kW (prišiel v roku 2005) navyše nemá v relatívne ťažkom vozidle veľa elánu. Šesťvalce zastupujú motory 2.5si a 3.0i výkonom 141 a 170 kW, po modernizácii v roku 2006 prišli verzie s výkonom 160 a 200 kW. Turbodiesely spočiatku zastupovali tiež len šesťvalce, trojlitrový motor mal 150 alebo 160 kW. Rok pred faceliftom prišiel aj základný dvojlitrový turbodiesel s výkonom 110 kW, ktorému znovu chýba trochu elánu. Po facelifte sa objavil aj najsilnejší motor 3.0sd s výkonom 210 kW a štvorvalcový turbodiesel posilnil na 130 kW. Ako základná pohonná jednotka bol zavedený model X3 18d s rovnakým dvojlitrom, len o výkone zníženom na 105 kW. To je mimochodom jediné prevedenie, ktoré nemá pohon všetkých kolies xDrive.

Výbava

Z hľadiska výbavy je X3 typickým BMW. Tá základná nie je nijako chudobná, avšak za celú radu komfortnejších prvkov je potreba priplácať. U menšieho SUV, ktoré nemá plniť úlohu luxusného koča, avšak väčšinou zákazníci po tých najnovších vymoženostiach veľmi netúžia, takže možno výbavu považovať za dostatočnú. Navyše na trhu nie je núdza ani o veľmi dobre vybavené vozidlá.

Design

Prvá generácia BMW X3 nepatrí práve medzi najkrajšie a najelegantnejšie modely segmentu SUV, na druhej strane jej nemožno uprieť určitý osobitý výraz. Lepšie vyzerá auto po facelifte, ktoré prišilo v roku 2006. Tiež platí, že automobil nie je príliš fotogenický a dojem z neho v skutočnosti je lepší ako na fotografiách. Pochvalu si zaslúži pre BMW typický precízny, hoci v tomto prípade trochu strohý, interiér.

Spotreba

Pod kapotou BMW X3, aspoň čo do počtu ponúkaných typov, prevládajú šesťvalcové motory. Našťastie sa v praxi stretneme v drvivej väčšine s turbodieselmi, ktorých spotreba sa drží v rozumných medziach. Základné štvorvalce majú síce ešte menší apetít, ale na pohon relatívne veľkého auta im chýba dostatok sily, čo môže výrazne dvíhať spotrebu pri rýchlych presunoch na dlhé vzdialenosti.

Jazdné vlastnosti

Výborné jazdné vlastnosti sú doménou BMW a model X3 nezostáva v tomto smere pozadu. Na kvalitných cestách dokáže ponúknuť aj vcelku športové zvezenie, čo je dané tuhým naladením podvozku a teda aj malými náklonmi v zákrutách. Na rozbitých cestách avšak auto zneistí a trpí tiež jazdný komfort.

Bezpečnosť

Výborné jazdné vlastnosti sú doménou BMW a model X3 nezostáva v tomto smere pozadu. Na kvalitných cestách dokáže ponúknuť aj vcelku športové zvezenie, čo je dané tuhým naladením podvozku a teda aj malými náklonmi v zákrutách. Na rozbitých cestách avšak auto zneistí a trpí tiež jazdný komfort.

Praktickosť

Prostredné SUV od BMW nie je vôbec malé auto a tak nie je nutné obávať sa nedostatku miesta vo vnútri. Dokazuje to okrem iného aj objem batožinového priestoru veľmi solídnych 480 litrov, ktorý je navyše dobre využiteľný. A to aj vďaka vyklápacím piatym dverám a relatívne nízko položenej nakladacej hrane v rovine s podlahou.

Komfort

Tlmenie nerovností všetkého druhu nepatrí práve k prednostiam podvozku BMW X3. Automobil patrí z tohto hľadiska k menej pohodlným vo svojej triede. Našťastie komfort vylepšuje kvalitné prevedenie interiéru a veľmi dobré sedadlá, ktoré poskytujú dostatok pohodlia aj slušné bočné vedenie.

Prevádzkové náklady

Aj napriek rozumnej spotrebe vznetových agregátov a dobrú spoľahlivosť mníchovských vozidiel je potrebné aj u BMW X3 predsa len počítať s trochu vyššími prevádzkovými nákladmi. BMW sú jednoducho náročnejšie vozy pre náročnejších vodičov a to sa odráža aj v cenách servisných úkonov a náhradných dielov.

BMW X3

Ďalšie vozidlá


Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií