OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Chevrolet Lacetti (Daewoo Lacetti) (2003–2009)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Priaznivé ceny

Dobrá výbava

Solídny vnútorný priestor

O vozidle

Chevrolet Lacetti je tak trochu automobil niekoľkých mien. V roku 2003 bol totiž predstavený ako Daewoo Lacetti a verzia sedan a kombi dokonca ešte niesli meno Nubira, ktoré kórejská automobilka používala pre dve generácie predchodcov. V našich končinách sa s ním však stretneme až na výnimky už pod jeho novým označením, teda Chevrolet Lacetti. K zmene mena došlo v roku 2004, kedy sa definitívne celá kórejská automobilka premenovala, a začlenila do globálnej štruktúry koncernu GM. Lacetti je však vozidlo vyvinutý ešte podľa pôvodných kórejských postupov, čo sa prejavuje na jeho celkovej kvalite spracovania aj použitej technike. Lacetti je vozidlo s podpriemerným spracovaním, obyčajnými materiálmi a skôr menšou trvanlivosťou. Tieto nedostatky sú však vyvážené vcelku jednoduchou technikou s nenáročnou údržbou, nízkymi cenami aj celkom elegantným vzhľadom.

Chevrolet Lacetti sa vyrábal ako klasický päťdverový hatchback, sedan a kombi. Každý z vozov má inú dĺžku karosérie, a hatchback sa od ostatných karosárskych prevedení líši iným prevedením masky chladiča. Vonkajší vzhľad vozidla je decentný a elegantný, vo vnútri je estetický dojem trochu horší – to však viacmenej kvôli použitým materiálom a celkovému spracovaniu. Čo sa týka samotnej návrhu palubnej dosky, ten je veľmi triezvy a reflektuje vonkajší vzhľad vozidla. Vnútorný priestor je solídny, posádka sa určite nebude tiesniť, podpriemerne je na tom však batožinový priestor. Hatchback pojme iba 275 litrov batožiny, sedan o trochu lepších 405 litrov, a pri kombi je to len 400 litrov. To sú vo všetkých smeroch na kompaktnú triedu podpriemerné hodnoty, a Lacetti je tak vozidlo skôr pre tých, ktorí nemajú sťahovácké ambície.
 
Ani z jazdného hľadiska Lacetti nijako nad súpermi nevyniká, skôr naopak. Podvozok je naladený mäkko, a auto sa v zákrutách celkom výrazne nakláňa. Jazdný komfort je pritom len ľahko nadpriemerný, od podvozku sa totiž často môžu ozývať nepríjemné rázy. Držanie stopy nie je príliš dobré, na druhú stranu celkové správanie auta určite nie je zákerné. Ponuka motorov pri Lacetti bola vcelku jednoduchá. Základom je papierovo dostatočná, ale v skutočnosti trochu slabá tisícštyristovka s výkonom 70 kW. Lepšou voľbou je silnejší motor 1,6 litra s výkonom 80 kW, ktorý je na trhu jazdených áut dokonca častejším zjavom než slabší agregát. Najvýkonnejším prevedením je tisícosemstovka s výkonom 90 kW, ktorá je celkovo vzácnejšia. Turbodieselu sa Lacetti dočkalo až v roku 2007. Ide o agregát 2,0 TCDI s výkonom 89 kW – nie je to teda žiadny preborník vo výkone ani kultivovanosti, avšak úsporný vie byť veľmi príjemne. Lenže vzhľadom ku kratšiemu výrobnému cyklu aj faktu, že išlo zďaleka o najdrahšiu pohonnú jednotku v ponuke, je táto motorizácia na trhu jazdených áut dosť vzácna. Ak sa s ňou stretneme, môžeme počítať s vysokými kilometrovými prebehmi, čo prináša zvýšené riziko rôznych porúch. Benzínové prevedenia Lacetti pritom mávajú nájazdy príjemných hodnôt.

Výbava

Lacetti bojovalo so súpermi predovšetkým cenou, a vcelku dobrým pomerom hodnoty a výbavy. Lenže tá nebola prehnane bohatá, obsahovala len všetky základné prvky, ktoré zákazník od vozidla danej kategórie očakával. Klimatizácia bola však dostupná až v druhom stupni výbavy, a tak je dobré sa podľa toho pri kúpe jazdenky riadiť. Väčšina automobilov ju však má.

Design

Dizajn Lacetti síce pochádza od dvoch slávnych návrhárov, avšak v praxi je skôr nenápadný a konzervatívny. Sedan a kombi má na svedomí štúdio Pininfarina, hatchback potom Giugiaro. Vzhľad je vcelku nadčasový, avšak nie vyložene lákavý.

Spotreba

Lacetti je prevažne vybavené zážihovými motormi, jediný diesel v ponuke prišiel do výroby relatívne neskoro a je na trhu vzácny. Avšak benzínové motory nemajú prehnaný apetít, snáď s výnimkou tisícštyristovky, ktorá môže byť v praxi môže mať na palivo väčšie požiadavky ako silnejšie motory.

Jazdné vlastnosti

Lacetti rozhodne nie je športový sedan, a jeho pôvodom jednoduchá konštrukcia sa prejavuje vo výsledných jazdných vlastnostiach. Voz sa zvolenej stopy vzdáva dosť ochotne, v zákrutách sa nakláňa a ani riadenie neposkytuje ktovieakú spätnú väzbu. Lacetti je jednoznačne auto pre pokojnú jazdu.

Bezpečnosť

Čo sa bezpečnosti Chevroletu Lacetti týka, môžeme sa o nej len dohadovať. Nárazovými testami Euro NCAP nikdy voz neprešiel a testovaný nebol ani v USA, kde sa predával pod značkou Suzuki. Vzhľadom k obyčajnejšej konštrukcii a iba základnej bezpečnostnej výbave (dvojica airbagov) je možné očakávať len priemerný výsledok.

Praktickosť

Lacetti je automobil, ktorý kladie viac dôraz na miesto pre posádku než pre batožinu. Rekordné tak nie je ani množstvo odkladacích priestorov, ani objem batožinového priestoru jednotlivých karosárskych variantov. Hatchback pojme iba 275 litrov batožiny, sedan o trochu lepších 405 litrov, a pri kombi je to len 400 litrov.

Komfort

Jazdný komfort Lacetti je solídny, podvozok je mäkko naladený, a Lacetti má až trochu hojdavý charakter. Avšak relatívne často sa od neho ozývajú rôzne rázy. K úrovni komfortu neprispieva ani celkové spracovanie vozidla, ktoré je skôr podpriemerné, čo sa môže prejaviť radom pazvukov.

Prevádzkové náklady

Lacetti je síce svojou kvalitou trochu podpriemerný automobil, avšak to sa týka spracovania a niektorých použitých komponentov, spoľahlivosť nie je vyložene zlá. Konštrukčne je Lacetti jednoduché auto, ceny dielov aj servisu sú priaznivé, takže celkovo sa prevádzkové náklady udržujú v rozumnej miere.

Chevrolet Lacetti



Vyhrajte tablet
Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií