OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Citroën C3 (2002–2009)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Lákavý dizajn

Dobrá ponuka priestoru

Solídna výbava

Priaznivé ceny

O vozidle

Malé Citroëny žili po dlhé roky v tieni legendárneho, ale dnes už samozrejme úplne nemoderného modelu 2CV. Dlho sa im na jeho úspech nedarilo dosiahnuť, až prišiel v roku 2002 model C3. Ten tak trochu na 2CV svojou guľatou a relatívne vysokou karosériou odvolával, po všetkých stránkach to však bol moderný automobil segmentu B. Auto, ktoré sa vďaka dizajnu zapáčilo predovšetkým ženám, má okrem vzhľadu ešte množstvo ďalších predností, sú tu pochopiteľne aj nedostatky. Ku kladom patrí jednoznačne veľmi dobrá ponuka priestoru vo vnútri, C3 sa v tomto ohľade radí na absolútny vrchol svojej triedy. Pozitívne sa na tomto fakte podpisuje vyššia stavba vozidla, ktorú dizajn rozumne využíva. Miesto nad hlavou, priestor pre kolená i 305 litrov batožinového priestoru, to všetko sú v danej triede nadpriemerné parametre. Interiér vozidla je navyše rovnako ako zovňajšok príjemný, len tú prevládajú tvrdé plasty s nevalným zlícovaním. Dlhodobo sa tiež C3 radí k menej spoľahlivým vozidlám, na druhej strane poruchy väčšinou nebývajú vážne, a teda ani drahé. Malý Citroën bol na svoju dobu výnimočný často aj veľmi dobrou výbavou. Naopak nepodarené sú jazdné vlastnosti, podvozok nepôsobí príliš istým dojmom a v zákrutách sa k tomu pridávajú výraznejšie náklony. Naopak jazdný komfort je na veľmi dobrej úrovni, len dosť mäkké sedadlá s malým bočným vedením nie sú pre každého.

Paleta motorov je vcelku bohatá a časom sa menila. Základom je motor 1,1 litra s výkonom 44 kW, ktorý postačí naozaj snáď len na mestské posúvanie. Tisícštyristovka s výkonom 54 kW je lepšia voľba, ešte lepšie je na tom jej silnejšia verzia s výkonom 65 kW. Pre solídnu dynamiku je v ponuke motor 1.6 s výkonom 80 kW. Turbodiesely spočiatku zastupovala tisícštyristovka HDi vo verziách 50 a 66 kW. Tento motor sa vyznačuje veľmi dobrou spoľahlivosťou a príjemne nízkou spotrebou paliva, v silnejšej verzii pritom už nie je úplný ťarbák. V roku 2005 prišli s drobným faceliftom o niečo menej trvanlivé, ale výkonnejšie turbodiesely 1.6 HDi s výkonom 66 a 80 kW.

Okrem štandardného C3 vyrábal Citroën aj dva trochu atypické modely. Tým prvým bol zvláštny kabriolet C3 Pluriel, ktorý si však kvôli zložitej konštrukcii strechy s ručne nasadzovanými oblúkmi a celkovo nekultivovanému prejavu mnoho priaznivcov nezískal. Druhou zvláštnosťou je prevedenie X-TR so zvýšenou svetlou výškou, ochranným oplastovaním a diferenciálom s obmedzenou svornosťou, ktoré je aj napriek zachovaniu pohonu len predných kolies určené pre nespevnené cesty. Toto prevedenie však degraduje použitá robotizovaná prevodovka SensoDrive, ktorá radí veľmi pomaly. U bežných prevedení bola za príplatok a príliš často sa s ňou nestretneme.

Výbava

Hoci môžeme medzi ojazdenými autami naraziť aj na exempláre, u ktorých chýba klimatizácia, celkovo je výbava C3 veľmi dobrá. Štandardom je štvorica airbagov, nechýba centrálne zamykanie, autorádio a rad ďalších prvkov. Nájsť auto s klimatizáciou a radom ďalších komfortných položiek pritom nie je ťažké.

Design

Citroën C3 v dobe svojho uvedenia na trh doslova uchvátil dizajnom. Ten je naozaj vydarený a tento malý automobil pôsobí elegantne, pekne a trochu veselo dodnes, aj keď už sa dlho predáva jeho modernejší nástupca. C3 je tak veľmi pekné auto za príjemné peniaze.

Spotreba

Prakticky žiadny z motorov v C3 nemá nijako prehnané nároky na palivo, predovšetkým turbodiesely 1.4 tak dokážu byť naozaj veľmi úsporné. Základný motor 1.1 však na auto sotva stačí, takže sa jeho spotreba blíži k väčším a výkonnejším jednotkám a aj u nich sa predsa len trochu prejavuje väčšia čelná plocha vozidla, takže súperi dokážu byť o niečo málo úspornejší.

Jazdné vlastnosti

Jazdné vlastnosti rozhodne nepatria medzi prednosti C3, auto vlastne používa prepracovanú techniku Peugeot 206, ktorý tiež nebol žiadnym premiantom. Podvozok aj kvôli mäkšiemu naladeniu trochu pláva a riadenie nie je príliš presné ani nemá dobrú spätnú väzbu. Ani stabilita v zákrutách nie je ktovieaká, C3 je jednoducho určený pre pokojnú jazdu.

Bezpečnosť

Z nárazových testov Euro NCAP si Citroën C3 prvej generácie odniesol solídne štvorhviezdičkové hodnotenie a to aj vďaka vtedy nadštandardnej bezpečnostnej výbave, v ktorej nechýbali čelné a ani bočné airbagy. Aj vďaka nej tak dodnes v oblasti bezpečnosti vo svojej kategórii obstojí veľmi dobre.

Praktickosť

V dobe vzniku C3 by sme v triede malých vozidiel len ťažko hľadali praktickejšie vozidlo. Auto malo oproti súperom podstatne väčšiu ponuku vnútorného priestoru, batožinový priestor s objemom 305 litrov sa stal najväčším v triede, sedadlá boli veľmi pohodlné a nechýbal ani dostatok odkladacích miest.

Komfort

Podvozok C3 je naladený na komfortnú nôtu a zvláda dobre filtrovať nerovnosti slovenských ciest. Pohodlné sú aj sedadlá, ktoré však pre niekoho môžu byť príliš mäkké a ich bočné vedenie je minimálne. Vzdušný interiér posádka ocení, rovnako ako jeho pekný dizajn a dostatok priestoru. Komfort vylepšujú aj u mnohých súperov nie príliš obvyklé prvky výbavy.

Prevádzkové náklady

Citroën C3 je dnes k dostaniu za atraktívne ceny a celkovo by sa mali jeho prevádzkové náklady udržať na rozumnej úrovni. Auto síce nepatrí medzi najspoľahlivejšie, ale väčšina ťažkostí by nemala nadmerne zaťažiť rozpočet. Spotreba motorov sa tiež drží v rozumných medziach.

Citroen C3

Ďalšie vozidlá


Vyhrajte tablet
Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií