OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Citroën C6 (2005–2012)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Priaznivé ceny

Skvelý jazdný komfort

Veľkorysé a pohodlné sedadlá

Veľký vnútorný priestor

Výborné odhlučnenie

Originálny a majestátne dizajn

O vozidle

Citroën C6 patrí medzi automobily, ktoré aj po nejakej dobe od ukončenia výroby budia pozornosť, takmer kdekoľvek sa objaví. C6 za to vďačí naozaj nadčasovému avantgardnému dizajnu, vďaka ktorému si tento automobil naozaj so žiadnym iným nepomýlite. Citroën C6 pôsobí veľmi moderne, a pritom hodnotne a majestátne zároveň. Jeho karoséria má pre vyššiu strednú triedu netypické proporcie a rozmery, ktoré sa blížia naozajstným veľkým limuzínam. Predný previs, aj kapota sú neobvykle dlhé, naopak zadok a zadný previs sú výrazne skrátené. Vďaka dlhému rázvoru sa do karosérie zmestili rozmerné dvere, do ktorých pritom nezasahujú blatníky. Ďalšou špecialitou dizajnu je konkávne zadné sklo, ktoré nemá v súčasnej automobilovej produkcii obdobu.

Okrem pôsobivého dizajnu C6 láka predovšetkým na maximálnu úroveň komfortu. V interiéri je vo všetkých smeroch veľa miesta, veľkorysé sedadlá sú francúzsky mäkké a poskytujú naozaj kráľovské pohodlie. Skvele sa tu bude cítiť tak vodič za volantom, ako aj ostatní cestujúci. Špecialitou sú prvky, ktoré maximálne zvyšujú pohodlie cestujúceho vzadu vpravo – ten si môže tlačidlom posunúť sedadlo spolujazdca dopredu, a v príplatkovej výbave bolo dokonca elektricky nastaviteľné jeho sedadlo, takže na dlhých cestách môže toto miesto poskytnúť naozaj vysokú mieru relaxácie. Samozrejmosťou je tiež bohatá výbava. Citroën C6 sa môže pochváliť špičkovým odhlučnením, a to vo všetkých smeroch. Na tlmiacich materiáloch sa nešetrilo, dôkazom toho sú bezrámové okná s trojvrstvovým sklom. 

Jazdné pohodlie však nezaisťuje len komfortný interiér, ktorému môžeme predsa len vytknúť väčšie množstvo všemožných ovládacích tlačidiel. Komfortnou perlou C6 je pochopiteľne jeho pneumatický podvozok, ktorý žehlí nerovnosti s neopakovateľnou gráciou. Náklony v zákrutách pritom zostávajú vcelku v rozumných medziach, jazdné vlastnosti auta tiež nie sú dôvodom k sťažnostiam. Vzhľadom k charakteru je však isté, že C6 je vozidlom pre rozvážnejšiu pokojnú jazdu, športový štýl mu vôbec nesedí, a nedotáčavosť je pri ňom pochopiteľne veľmi poznať. Pneumatický podvozok nebýva zdrojom problémov, len je potrebné po 200 000 kilometroch vymeniť hydraulické členy. Nie je to príliš drahá oprava, to mnohé ďalšie náhradné diely sú predsa len na Citroën nadštandardne drahé. To je daň za zameranie vozidla.

O pohon C6 sa starajú predovšetkým vznetové motory. Najslabšie prevedenie 2,2 HDI má 125 kW a je sotva dôstojnou motorizaciou. K charakteru auta výborne pasujú predovšetkým vznetové šesťvalce, napríklad 2,7 HDI so 150 kW. Ten má sily dostatok a pritom vie držať spotrebu v rozumných medziach, hoci po meste sú nároky na palivo predsa len vyššie. Najsilnejším dieselom je trojliter HDI so slušným výkonom 177 kW, ktorý sa rozhodne neunaví ani pri dlhých diaľničných šprintoch. Trojlitrový benzínový motor so 155 kW tiež nie je zlou voľbou, avšak vzhľadom k tomu, že i turbodiesely sú špičkovo utlmené, neprináša veľa akustického komfortu navyše, spotreba je pritom pochopiteľne vyššia.

Výbava

Z hľadiska výbavy toho možno C6 tiež vytýkať len veľmi málo, auto sa dá zohnať s celým radom komfortných prvkov, a prvkov bezpečnostnej výbavy. K dispozícii je aj rad jazdných asistentov. Napriek tomu samozrejme môžeme v súdobej produkcii nájsť aj vybavenejšie autá, na druhú stranu bude ich cenovka pravdepodobne podstatne vyššia.

Design

Originálnejší reprezentatívny sedan než Citroën C6 budete hľadať asi len veľmi ťažko. Dizajn auta je jeho nespornou prednosťou, vozidlo pôsobí nadčasovo, originálne a pritom tiež veľmi luxusne. C6 má vlastne imidž oveľa drahšieho auta, než akým v skutočnosti je, a v prípade ojazdeného vozidla to platí dvojnásobne. Aj interiér pôsobí napospol veľmi luxusne, hoci niektoré detaily pochádzajú z bežnej produkcie.

Spotreba

S turbodieselovým jednotkami nie je Citroën C6 vyslovene žravým vozom, no pri takmer päťmetrovej dvojtonovej limuzíne nemôžeme očakávať extrémne úspornú prevádzku. Predovšetkým v meste môžu byť nároky na palivo naozaj vysoké. Na dlhých cestách možno aj pri šesťvalcových turbodieseloch držať priemer dlhodobo hlboko pod desiatimi litrami.

Jazdné vlastnosti

Citroën C6 je vozidlo zamerané predovšetkým na jazdný komfort, napriek tomu zaslúži jeho podvozok pochvalu. Voz rozhodne nepôsobí neistým dojmom, hoci vodiča svojím charakterom nabáda skôr k rozvážnej a pokojnejšej jazde, v kritických okamihoch podvozok nie je nijako zákerný. Je potrebné počítať s výraznou nedotáčavosťou.

Bezpečnosť

Velký sedan od Citroënu sa môže pýšiť aj vysokou úrovňou bezpečia. Citroën si dal na tejto oblasti záležať, a v nárazových testoch Euro NCAP automobil získal v roku 2005 pomerne suverénne plný počet piatich hviezdičiek. Kvalitnú konštrukciu tú dopĺňa výborná bezpečnostná výbava, v ktorej nechýba množstvo airbagov vrátane toho kolenného u vodiča. Chodcov tu premiérovo chránila aktívna kapota, ktorá nie je samozrejmosťou ani pri mnohých najnovších vozidlách vyšších tried.

Praktickosť

Praktická stránka C6 sa dá brať z dvoch pohľadov. Ak sa budeme pozerať do batožinového priestoru, veľkú pochvalu Citroën nezíska. Púhych 411 litrov nie je na takto veľký voz veľa, na druhú stranu je vstupný otvor veľkorysý, a tvar batožinového priestoru pravidelný. V interiéri je však miesta viac než dosť a navyše tu nechýba množstvo odkladacích miest, vrátane príjemných uzatvárateľných schránok.

Komfort

Jazdný komfort Citroënu C6 patrí k tomu najlepšiemu, čo za peniaze vôbec môžete získať. Zásluhu na tom má predovšetkým pneumatické odpruženie, ktoré naozaj filtruje nerovnosti takmer dokonale, auto nerozhodia ani spomaľovacie prahy. Komfort zvyšuje aj dostatok miesta a celkové prevedenie interiéru, pochvalu zasluhuje aj odhlučnenie, ani nezohriate diesely sa v interiéri zvukovo nijako výrazne neprejavujú.

Prevádzkové náklady

Prevádzkové náklady Citroënu C6 patrí k trochu vyšším, či už z hľadiska spotreby, alebo servisných nákladov. Veľký voz s množstvom techniky vyžaduje starostlivejší a pravidelnejšiu údržbu, náhradné diely svojou cenou mnohokrát zodpovedajú prémiovým nemeckým sedanom. Pozor si treba dať na stav filtrov pevných častíc, pravidelne je po 200 000 kilometroch nutné meniť hydraulické členy odpruženia, to však nie je prehnane nákladná záležitosť.



Vyhrajte tablet
Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií