OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Citroën DS4 (2010 – súčasnosť)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Atraktívny dizajn

Komfortne a kvalitne spracovaný interiér

Dobré jazdné vlastnosti

Výborné odhlučnenie

Úsporné motory

O vozidle

Citroën DS4 je prémiovější variantom bežného kompaktného modelu C4. Oproti nemu hrá na luxusnú nôtu, má športovejší a neobvyklejší dizajn a lepšiu výbavu so širšími možnosťami individualizácie. A pochopiteľne tiež vyššiu cenovku, ktorá z neho robí na našich cestách pomerne nezvyčajný jav. DS4 je tak veľmi originálne auto, ktoré nebudete stretávať vo svojom okolí každý deň. Oproti elegantnému C4 tu Citroën stavil na podstatne dynamickejšie línie, ktoré však skombinoval s celkom nezvyčajným profilom. Štandardne dodávané šestnásťpalcové kolesá sú na tento kompaktný hatchback opticky trochu malé, vozidlo totiž dostalo výrazné blatníky, ktorým pristanú oveľa väčšie ráfiky. Auto má tiež trochu vyššiu svetlú výšku, čo však kompenzuje nižšia línia veľmi zaguľatenej strechy. Nie, Citroën sa nesnažil vytvoriť ďalší zvláštny crossover, alebo SUV, DS4 je jednoducho originálne tvarovaný hatchback, ktorý vďaka všetkým týmto detailom vyzerá menší, než v skutočnosti je. A menší v tomto prípade znamená aj športovejší. Jedným z najneobvyklejších detailov je prevedenie zadných dverí, ktorých okenné časť je väčšia ako spodok dverí samotných. Výrazné vykrojenie dverí potom znamená, že sa bočné sklo nedá otvoriť a je jednoducho do dverí vsadené napevno. Úzky otvor a veľmi sa zvažujúca línia strechy tiež neuľahčujú nastupovanie na zadné sedadlá a vystupovanie.

Nedostatkom miesta tu však posádka rozhodne trpieť nebude. Vzadu sa síce môžu cestujúci cítiť stiesnenejšie, ale skôr než množstvom miesta je to väčšinou tmavým ladením interiéru a relatívne malou presklenou plochou. Vpredu sa vďaka vyššie položenej podlahe sedí trochu vyššie, takže pozícia za volantom je mierne netradičná. Interiér DS4 môže byť veľmi luxusne vybavený, už v základných prevedeniach však exceluje kvalitou použitých materiálov a ich spracovaním. Pochvalu si zaslúži aj celková estetika, originálne tvary zovňajšku sa prenášajú aj na palubnú dosku, pritom ergonómia nijako výrazne netrpí.

Pod kapotou DS4 nájdeme výhradne silnejšie agregáty, ktoré inak poznáme z bežného modelu C4. Základom tak je motor 1,6 VTi s výkonom 88 kW, ktorý nebude patriť k brzdám premávky. Pre DS4 a jej tuhší a celkom športovo naladený podvozok so však viac hodia preplňované motory 1,6 THP. Slabšie prevedenie so 120 kW je kombinované s automatickou prevodovkou, silnejšie so 147 kW prinesie veľmi zaujímavé dynamické zážitky. Turbodiesely zastupuje prevedenie 1,6 e-HDI s 84 kW, s buď ručne radenou, alebo robotizovanou prevodovkou. Dieselovým vrcholom je potom 2,0 HDI so 120 kW a manuálnou alebo automatickou prevodovkou.

Výbava

Už bežný Citroën C4 patrí vo svojej kategórii k veľmi dobre vybaveným automobilom. Avšak DS4 posúva možnosti výbavy a kvalitu základného balíku ešte ďalej. Bohatá je tak bezpečnostná, ako komfortná výbava, v ktorej sa môže nachádzať mnoho naozaj luxusných prvkov.

Design

Design Citroënu DS4 je veľmi originálny a rozhodne si ho nepomýlite so žiadnym iným vozidlom. Atraktívny zovňajšok má proporcie nastavené tak, aby DS4 vyzeral opticky menší, než je. Nápadité tvary sa prenášajú aj do interiéru a celkovo je DS4 veľmi pohľadné auto, na ktoré je radosť sa pozerať aj v ňom jazdiť.

Spotreba

Pod kapotou DS4 nájdeme vzhľadom k zameraniu vozidla len silnejšie motory z ponuky bežného kompaktného hatchbacku C4. Ide však o moderné pohonné jednotky, ktoré majú vzhľadom k výkonu napospol veľmi priaznivú spotrebu paliva. Najúspornejšie sú pochopiteľne vznetové prevedenia, ale ani pri benzínových variantoch sa nie je treba obávať prehnaných nárokov na palivo.

Jazdné vlastnosti

Jazdné vlastnosti DS4 boli oproti bežnému C4 vylepšené predovšetkým tým, že bol trochu prepracovaný podvozok. Ten je teraz tuhší a dovoľuje aj ostrejšiu jazdu, k výbornej priľnavosti prispievajú aj väčšie kolesá. Riadenie i radenie sú tiež dobré, hoci k vyložene športovému charakteru im niečo chýba. Na druhú stranu, DS4 vyložene športový byť nemá.

Bezpečnosť

Konštrukcia v základe zhodná s bežným C4 a ešte väčší dôraz na luxus znamenajú aj vysokú úroveň bezpečnosti. DS4 má ešte bohatšiu bezpečnostnú výbavu a v nárazových testoch Euro NCAP si v roku 2011 vyslúžil plný počet piatich hviezdičiek. 

Praktickosť

Tvary karosérie DS4 sú menej praktické ako pri klasickom C4, modelu to však nemožno vytýkať. DS4 je štýlovejší a športovejší automobil s trochu iným zameraním. Kto chce čo najviac priestoru, zvolí C4, kto žiada štýlovejšie vozidlo, musí pri DS4 trochu praktickosti obetovať. Hodnota objemu batožinového priestoru 385 litrov je však veľmi solídna.

Komfort

Pritvrdený podvozok znamená určité zníženie jazdného komfortu. Na kvalitných vozovkách si DS4 vedie prekvapivo dobre, ale rozbité cesty znamenajú trochu nervóznejší prejav podvozku a horšie tlmenie rázov od nerovností.

Prevádzkové náklady

Hoci je DS4 vozidlom s luxusnejším zameraním, jeho základná technika zostáva v podstate mainstreamová, čo znamená aj rozumné prevádzkové náklady. Oproti bežnému C4 tak budú rozdiely len veľmi malé, a dané predovšetkým od základu výkonnejšími motormi.



Vyhrajte tablet
Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií