OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Fiat Bravo (1995–2001)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Nízke ceny

Solídny vnútorný priestor

Elegantný dizajn

O vozidle

Dvojica modelov Fiat Bravo a Brava nahradila v roku 1995 obľúbený model Tipo. Kým Brava bola rodinne zameraným modelom s klasickou päťdverovou karosériou, Bravo zastávalo úlohu dynamickejšieho a atraktívnejšieho auta, so športovým strihom a trojdverovou karosériou so špecifickým tvarovaním. Pri rovnakom rázvore tak bolo Bravo kratšie ako päťdverový model. Aj dnes pôsobí auto vzhľadovo prekvapivo pekne, až atraktívne. Vek sa ale prejavuje na interiéri, ktorého prevedenie zodpovedá dobe, napokon patrí k tým nápaditejším a dodnes stále esteticky vcelku zaujímavým. Na druhú stranu použité materiály a celkové spracovanie už dnes rozhodne nadšenie nevzbudzujú. Celkovo patrí model Bravo medzi podpriemerne spoľahlivé automobily, a Fiatu sa tak s ním stále nedarilo napraviť trochu pošramotenú povesť. Vo vnútri vozidla sa bude posádka cítiť celkom komfortne, platí to však skôr pre posádku vpredu. Dozadu sa samozrejme horšie nastupuje a miesta je tu celkovo trochu menej ako v päťdverovom prevedení Brava. Sedadlá sú ale pohodlné, a pri športových variantách môžu poskytnúť aj dobré bočné vedenie. Kratšia Karoséria sa najviac prejavuje v batožinovom priestore, zatiaľ čo Brava patrí v tomto smere k premiantom aj dnes, menšie Bravo naopak zaostávalo už v dobe svojho vzniku. Trojdverový hatchback totiž pojme iba 280 litrov nákladu. Na svoju dobu sa môže Bravo chváliť tiež veľmi slušnou výbavou, avšak napríklad v oblasti bezpečnosti neexcelovalo vozidlo ani v dobe svojho uvedenia na trh, nieto ešte dnes.

Z hľadiska jazdných vlastností na tom nie je Bravo zle, auto dobre vedie stopu a aj napriek trochu výraznejším náklonom v zákrutách zostáva dobre čitateľné, a ovládateľné. Lenže pochvalu si rozhodne nezaslúži nepresné radenie, a tiež preposilované riadenie – aspoň pri modeloch do roku 1998, potom sa vyladenie posilňovača výrazne vylepšilo, a vodič už má aspoň tušenie, čo sa s prednými kolesami deje. Slabšie sú aj brzdy.

Paleta motorov pod kapotou zodpovedá dobe a je v podstate zhodná s päťdverovým prevedením, nájdeme tu len čiastkové odlišnosti. Základom sa stala slabšia tisícštyristovka s výkonom 55 alebo 59 kW, ktorá celkom stačí. Zaujímavejší je modernejší motor s prekvapivo malým objemom 1,2 litra s výkonom 60 kW, ktorý však môže vyhovovať v päťdverovom voze, v trojdverovom dynamickejšom prevedení už nesplní očakávania. Stále sa však berie za pružný a úsporný motor. Tisícšesťstovka najprv dostala výkon 66 kW, neskôr potom prišla verzia s výkonom 76 kW, ktorá je pre pohon trojdverového hatchbacku ideálnou jednotkou. Ponúka slušnú dynamiku a okrem toho sa môže chváliť tiež solídnou životnosťou. Zároveň aj spotreba zostáva rozumná. Silnejšia tisícosemstovka s výkonom 83 kW a päťvalcový dvojliter so 108 kW v prevedení HGT sú už na palivo náročnejšie, avšak zvezenie je s nimi naozaj dynamické. Vznetové motory tu zastupuje letargický a slabý nepreplňovaný agregát 1,9 s výkonom 48 kW, jeho preplňovaná verzia TD s 55 alebo 74 kW, a tiež podstatne modernejšie prevedenie 1,9 JTD s výkonom 74 alebo 77 kW. To je z hľadiska spoľahlivosti prevádzky zo vznetových prevedení najlepšou voľbou.

Výbava

Na svoju dobu sa Bravo ponúkalo s vcelku dobrou základnou výbavou, dnes už však vozidlo ničím neprekvapí. Klimatizácia je štandardom pri vybavenejších modeloch s lepšími motormi, v základe často chýba. Naopak centrálne zamykanie, elektrické okná a zrkadlá majú snáď všetky modely.

Design

Fiat Bravo sa môže dodnes pochváliť veľmi elegantným a sympatickým dizajnom. Auto má vyvážené proporcie, a aj interiér vyzerá vcelku originálne, hoci sa na ňom jeho vek samozrejme prejavuje. A to predovšetkým z hľadiska použitých materiálov a ich spracovania.

Spotreba

Bravo patrí ešte k autám, pri ktorých sa na spotrebu nehľadelo tak úzkostlivo, no vie ponúknuť úsporné motory. Diesely samozrejme palivo šetria, no sú vzácnejšie, zo zážihových agregátov sú vhodné základné tisícdvestovky, alebo výborná a živá tisícšesťstovka, ktorá pritom taktiež netrpí príliš vysokou spotrebou.

Jazdné vlastnosti

Jazdné vlastnosti modelu Bravo sú dodnes stále solídne, auto má dobrý technický základ s dobrým vedením stopy a slušnou ovládateľnosťou. Pri modeloch do roku 1998 však vodič príliš nevie, čo sa deje s prednými kolesami, dôvodom je dosť preposilované riadenie.

Bezpečnosť

V oblasti aktívnej a pasívnej bezpečnosti patrí Fiat Bravo tak trochu k prepadákom. Už v dobe svojho vzniku získal model v nárazových testoch Euro NCAP iba dve hviezdičky, čo už vtedy znamenalo silne podpriemerný výsledok. Štrukturálna stabilita vozidla, ani pomerne základná výbava len s jedným airbagom v štandarde dnešným nárokom určite nevyhovie.

Praktickosť

Fiat Bravo sa môže pochváliť priestornou karosériou s rozmernými sedadlami. Cestujúci tu nebudú strádať nedostatkom miesta, a vcelku dosť je ho aj pre batožinu. Bravo je totiž menšie ako päťdverová Brava, a tak sa do kufra zmestí len 280 litrov nákladu.

Komfort

Bravo ponúka posádke solídny jazdný komfort, daný dobrým naladením podvozku aj celkovo dobrým komfortom v interiéri. Zážihové motory sú veľmi kultivované. V interiéri ale nepotešia tvrdé a na pohľad lacné plasty, ktoré môžu byť pri ojazdených vozidlách výrazne poničené.

Prevádzkové náklady

Fiat Bravo nepatrí k zrovna spoľahlivým vozidlám, ale vzhľadom k jeho veku už pôvodná nespoľahlivosť nehrá takú úlohu. Dnes je dôležité, že sú náhradné diely naozaj lacné, a samotnej opravy nenáročné, takže prevádzkové náklady sa budú držať v priaznivých medziach.



Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií