OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Fiat Dobló (2009–súčasnosť)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Ohromný vnútorný priestor a kufor

Praktickosť

V triede výborné jazdné vlastnosti

Jazdný komfort

Silné motory

O vozidle

Fiat Dobló druhej generácie patrí medzi najväčšie vozidlá svojej triedy - teda scivilnenými malými dodávkami. Tie sú v osobných verziách určené predovšetkým pre aktívne fungujúceho majiteľa. Dobló sa však môže pochváliť aj širokou ponukou úžitkových variantov, z konkurentov pravdepodobne najväčšou. Okrem skriňovej verzie sa tak možno stretnúť napríklad aj s malým prívesom. Najčastejšie sa však na trhu ojazdených áut stretneme s klasickou presklenou verziou pre päť (prípadne i sedem) pasažierov. Aj medzi nimi sú pravda rozdiely, Fiat predáva trochu jednoduchšie riešenú a úžitkovejšie zameranú verziu, určenú predovšetkým pre remeselníkov, a lepšie a komfortnejšie vybavený osobný model Dobló Panorama. Pri výbere verzie je vhodné vziať to do úvahy. Technicky sa autá nelíšia, Panorama však bude drahšia, má lepšiu výbavu a pôvodný majiteľ si mohol automobil viac prispôsobiť svojim potrebám.

Nech však zvolíte akúkoľvek verziu, spoľahnúť sa môžete na jednu veľkú prednosť polododávkového Fiatu. Tou je doslova ohromná ponuka vnútorného priestoru. Miesta je vo všetkých smeroch dostatok, snáď aj nadbytok, na rozdiel od niektorých konkurentov je vysoko nadštandardná aj vnútorná šírka vozidla. Dobló je štandardne päťmiestne a má obrovský batožinový priestor, ktorý pojme 790 litrov nákladu. V niektorých prípadoch sa tu môže nachádzať príplatková tretia rada sedadiel, ktorá zmení konfiguráciu na sedemmiestnu, pre batožinu potom napokon zostane len málo miesta. Dobló tiež príjemne prekvapí svojím jazdným prejavom, ktorý patrí v jeho kategórii k špičke. Je to dané trochu sofistikovanejšou konštrukciou zadnej nápravy. Tá môže byť o niečo menej trvanlivá ako u súperov, pri kúpe auta, ktoré bolo vysoko vyťažované, je tak dobré skontrolovať jeho stav.

Na rozdiel od niektorých súperov tiež Dobló druhej generácie dostalo príjemne širokú ponuku motorov, medzi ktorými nechýbajú ani vyložený siláci. Napokon, už základný benzínový motor 1.4 s výkonom 66 kW nie je úplný slimák a v menej vyťažovanom úžitkovom vozidle stačí. Motor je možné mať aj s továrenskou prestavbou na pohon LPG. Silnejší benzínový 1.4 T-Jet s 89 kW potom môžete kúpiť aj vo verzii s pohonom na CNG. Diesely pod kapotou môžu mať tri rôzne objemy. Základom je 1.3 MultiJet s výkonom 66 kW, ktorý bol neskôr nahradený rovnako výkonným agregátom s objemom 1.6 litra. Tisícšesťstovku MultiJet možno mať aj vo výkonnejšom prevedení so 77 kW. Už tieto motory výrazne prispievajú takmer osobnému charakteru Dobló, potvrdzuje to najsilnejší motor v ponuke - dvojlitrový MultiJet s výkonom 99 kW. Ten dáva malej osobnej dodávke v danej kategórii nezvyčajnú dynamiku. Všetky motory sú celkovo úsporné, pravda vodič po nich nesmie požadovať časté presuny vysokou rýchlosťou - potom spotreba výrazne rastie predovšetkým kvôli veľkému čelnému odporu vozidla.

Výbava

Fiat Dobló sa v mnohom blíži osobným vozidlám a platí to aj pre prvky výbavy. Na malú dodávku môže byť tento model až nezvykle dobre vybavený. Ak po takomto aute túžite, hľadajte osobné prevedenie Dobló Panorama.

Design

Už prvá generácia Fiatu Dobló mala vcelku osobitý dizajn, tá druhá v tom pokračuje. Auto má mohutnú a výraznú masku chladiča a zaujímavo riešené svetlá, ktoré sú súčasťou zaoblenia rohov inak vcelku účelne tvarovanej karosérie. Medzi malými dodávkovými vozidlami tak Dobló pôsobí veľmi dospelým a elegantným dojmom.

Spotreba

Fiat Dobló je vybavený príjemne úspornými pohonnými jednotkami, aj benzínové verzie možno mať priamo z výroby upravené na pohon alternatívnymi palivami - slabší môže jazdiť na LPG, silnejší na CNG. Pri kúpe vozidla je však nutné si druh paliva overiť. Tradične úsporné sú turbodiesely, ktoré sú vo väčšine prípadov vybavené aj stop-štart systémom. Spotreba pravda rastie s cestovnou rýchlosťou, takže dlhodobo udržiavané tempo za hranicou diaľničného maxima sa prejaví výrazne zvýšeným odberom paliva z nádrže. Je to dané veľkou čelnou plochou vozidla.

Jazdné vlastnosti

Fiat Dobló druhej generácie má prekvapivo dobré jazdné vlastnosti, vo svojej kategórii patrí v tomto ohľade na špičku. Je to dané predovšetkým pokročilejšou konštrukciou zadnej nápravy. Navyše jazdné vlastnosti sa nezhoršujú so zaťažením vozidla. Medzi malými dodávkami taktiež Dobló prekvapí smerovou stabilitou a malou náchylnosťou na bočný vietor.

Bezpečnosť

Fiat Dobló druhej generácie nikdy neabsolvoval nárazové testy Euro NCAP a tak sa môžeme o jeho výkone v nárazových testoch iba dohadovať. Tuhá konštrukcia karosérie by napokon mala zabezpečiť posádke dostatočnú úroveň ochrany. Tiež bezpečnostná výbava u osobných verzií môže byť nadštandardne bohatá.

 

Praktickosť

Vzhľadom k tomu, že je Dobló jedným z najväčších vozidiel svojej kategórie (napriek tomu však stále dostatočne kompaktný), má tiež jeden z najväčších vnútorných priestorov v triede. Posádka skutočne nebude v žiadnom smere strádať, vysoký je tiež počet odkladacích miest. Batožinový priestor pojme v štandardnej konfigurácii 790 litrov batožiny, po sklopení sedadiel až ohromujúcich 3 200 litrov.

Komfort

Fiat Dobló poskytuje posádke veľmi dobrý jazdný komfort. Je to dané jednak kvalitnou konštrukciou podvozku a dobre naladeným odpružením a jednak tuhou karosériou, ktorá obmedzuje možné chvenia a nepríjemné dunivé vibrácie, ktoré sa môžu u vozidiel tejto kategórie objaviť. Pozitívom je tiež doslova nadbytok priestoru.

Prevádzkové náklady

Vzhľadom k priaznivej spotrebe motorov sú bežné prevádzkové náklady Fiatu Dobló na primeranej úrovni. Netreba sa obávať ani toho, že vozidlo by bolo na svoju kategóriu nadštandardne nespoľahlivé, hoci určité ťažkosti sa mu nevyhnú. Servisné náklady by však mali tiež zostať v rozumných medziach.

 

Fiat Doblo



Vyhrajte tablet
Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií