OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Fiat Panda (2003–2012)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Priaznivé ceny

Prekvapivá ponuka priestoru

Spoľahlivosť

Dostupnosť aj vo verzii 4x4

Jednoduchá technika

O vozidle

Moderný Fiat Panda nahradil prvú generáciu vozidla po dlhých 23 rokoch. Novodobá interpretácia malého Fiatu tak nemá s pôvodným hranatým a maximálne jednoduchým autom takmer nič spoločné - snáď okrem toho, že patrí do triedy tých najmenších áut. Druhá Panda, pravda, do tejto triedy priniesla trochu iný prístup. Ide o vozidlo s vyššou stavbou vyrábané výlučne v päťdverovom prevedení, takže ponuka vnútorného priestoru nezaostáva za mnohými vozidlami vyššej triedy (B segment). Tiež platí, že druhá Panda je stále prevažne jednoduchý a lacný automobil. To so sebou nesie jednoduchú a spoľahlivú techniku​​, prípadné opravy sú finančne nenáročné a z hľadiska nárokov na schopnosti servisu úsporné, čo sa opäť priaznivo prejavuje na prevádzkových nákladoch.

Základné prevedenie s motorom 1,1 litra s výkonom 40 kW je tak vhodné len pre toho, koho nebudú tieto nedostatky trápiť. Pamätať treba aj na to, že verzie bez posilňovača sa budú následne horšie predávať. Výkon motora je pritom na malý automobil a jeho určenie vcelku dostačujúci. Silnejšie pohonné jednotky ale predsa len dodávajú Pande viac elánu. Skvelá je tisícdvestovka legendárnej rady FIRE s výkonom 44 a neskôr dokonca 51 kW. Tento motor je pre Pandu ideálna pohonná jednotka. Výnimočne sa môžeme na trhu ojazdených áut stretnúť aj prevedením s tisícštyristovkou o výkone 74 kW alebo turbodieselom 1.3 JTD s 51 alebo 55 kW. Tisícštyristovka so šesťstupňovou prevodovkou urobí z Pandy divoké autíčko, turbodiesel je zase extrémne úsporný, vzhľadom k dobrej úspornosti základných jednotiek si za neho však mnoho majiteľov nepriplatilo. Častejšie ho nájdeme vo verzii 4x4, v ktorej bol jedinou alternatívou k tisícdvestovke.

Čo sa vzhľadu týka, Panda potvrdzuje svoju jednoduchosť, aj materiály v interiéri sú obyčajné a luxus očakávať nemožno. Lenže malé a jednoduché auto proste skvele funguje a to Pande dokonca vynieslo titul Európske auto roka 2004. Vďaka jednoduchosti a popularite zostával model vo výrobe aj po uvedení nástupcu. Ako jeho lacnejšia alternatíva bol k dispozícii pod označením Panda Classic.

Výbava

Výbava Pandy bola naozaj základná, v základnej verzii auto nemá dokonca ani posilňovače riadenia, airbag je jediný a o elektrickej výbave základné modely ani nepočuli. Pochopiteľne existujú aj Pandy s lepšou výbavou, ale chudobnejšie verzie sú bežnejšie. 

 

Design

Dizajn Fiatu Panda druhej generácie je skôr účelný a auto sa nemusí páčiť zďaleka všetkým. Na druhej strane je vzhľad Pandy neopozeraný a originálny, s iným autom v danej triede si ho nepomýlite. Za deväť rokov výroby ani dizajn príliš nezostarol. Jednoduchý a účelný je aj interiér, ktorý pôsobí vcelku útulne.

Spotreba

Úsporná prevádzka je jednou z najväčších predností Pandy. Malé auto s maloobjemovými motormi pod kapotou má naozaj nízke nároky na palivo. Tie síce stúpajú predovšetkým pri jazde po diaľnici, Panda však väčšinou bude slúžiť v mestskej a prímestskej prevádzke, kde sa cíti ako ryba vo vode a je veľmi úsporná.

Jazdné vlastnosti

Naopak, jazdné vlastnosti nie sú prednosťou Pandy. Základnej verzii dokonca chýba stabilizátor na prednej náprave, čo znamená, že auto je horšie ovládateľné. Podvozok Pandy nabáda skôr k rozvážnej jazde, chcieť po nej ostré prejazdy zákrutami je nerozumné.

Bezpečnosť

V nárazových testoch Euro NCAP získala Panda v roku 2004 hodnotenie troch hviezdičiek. To v dobe vzniku vozidla vzhľadom k jeho kategórii nebola žiadna hanba, z dnešného hľadiska však Fiat Panda poskytne posádke naozaj len tú základnú ochranu. Bezpečnostná výbava je celkovo chudobná, štandardom bol u základných prevedení iba airbag vodiča.

Praktickosť

Na svoj malý pôdorys je Fiat Panda prekvapivo praktickým automobilom. V mestskej premávke je vrtký a ľahko sa s ním parkuje, vo vnútri napriek tomu posádka nemusí trpieť nedostatkom miesta. Len šoférovi môže trochu vadiť výstupok, na ktorom je umiestnená radiaca páka. Batožinový priestor pojme solídnych 206 litrov nákladu, po sklopení sedadiel sa dá do Pandy naložiť až 860 litrov batožiny.

Komfort

Cestovný komfort v Pande je prekvapivo dobrý. Posádka má celkom dostatok miesta a odpruženie je komfortné. Aj sedadlá si zaslúžia pochvalu. Inak je však nutné počítať s tým, že je Panda jednoduché auto s malým odhlučnením. Na druhej strane, napríklad v tejto triede miestami, obvyklé vynechané čalúnenie u Pandy nenájdeme.

Prevádzkové náklady

Fiat Panda druhej generácie bol veľmi lacný už ako nový automobil, jazdenky sú preto k dispozícii za veľmi priaznivé ceny. A striedme odčerpávanie financií z peňaženky pokračuje aj pri jeho prevádzke. Auto je úsporné a tiež spoľahlivé. Rozhodne sa netreba obávať povesti značky. Prípadné opravy sú taktiež lacné, pretože jednoduchá konštrukcia znamená nízke sadzby za servis a priaznivé ceny náhradných dielov.

Fiat Panda

Ďalšie vozidlá


Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií