OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Fiat Scudo (1995–2007)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Veľký vnútorný priestor

Široká ponuka verzií

Dobrý komfort pre vodiča

Na dodávkové vozidlo dobré jazdné vlastnosti

O vozidle

Fiat Scudo prvej generácie je stredne veľké dodávkové vozidlo, ktorého konštrukcia vychádza z bežného rodinného MPV Ulysse. Podobne ako Ulysse vznikol aj model Scudo v rámci spolupráce s koncernom PSA, tento úžitkový variant mal súrodenca v podobe modelov Citroën Jumpy a Peugeot Expert. Scudo vypĺňa medzeru v ponuke medzi malými dodávkami, a veľkým modelom Ducato. Prepracovanie MPV na úžitkový voz má výhodu v pomerne zaujímavých jazdných vlastnostiach. MPV by sme za ne síce veľa nechválili, no na dodávkové vozidlo má Scudo až nečakane agilný prejav, a veľmi dobrú ovládateľnosť. Pracovisko vodiča sa v podstate nijako od MPV Ulysse nelíši, poteší radiaca páka umiestnená na vyvýšenom mieste, takže je pekne po ruke. Slušná môže byť, na pomery dodávkových vozidiel aj výbava, na druhú stranu, tu je potrebné brať do úvahy aj vek Scuda.

Ľahký úžitkový automobil sa dodával v niekoľkých prevedeniach karosérie – k dispozícii bola klasická skriňová dodávka, presklené kombi, osobné verzia až pre 9 cestujúcich a tiež šasi s možnosťou prípravy vlastnej nadstavby. Prepravná kapacita sa podľa rázvoru konkrétneho prevedeniach pohybuje medzi štyrmi a piatimi metrami kubickými, užitočná hmotnosť presahuje 900 kilogramov. Z dnešného pohľadu je prvá generácie Fiatu Scudo predovšetkým príjemne dostupnou dodávkou so strednou prepravnou kapacitou, výborne poslúži napríklad ako montážne vozidlo.

O pohon Scuda so môže starať množstvo jednotiek, vzhľadom k dobe vzniku sa tu miešajú diesely s benzínovými agregátmi. Základom je benzínová tisícšesťstovka z dielní Fiatu, ktorá má skromný výkon 58 kW. Po modernizácii v roku 2000 bol tento motor nahradený benzínovým dvojlitrom s výkonom 100 kW, čo už je motor z dielní PSA. Ostatné pohonné jednotky už sú vznetové. Hoci mal Fiat k dispozícii aj vlastné agregáty, všetky diesely sú francúzskeho pôvodu. Pod označením 1,9 D sa skrývajú dve rôzne verzie atmosférického vznetového motora, vždy so zhodným výkonom 51 kW. Verzia 1,9 TD má 68 kW a do modernizácie bola najsilnejšou vznetovu jednotkou. Od modernizácie potom boli k dispozícii priamovstrekové agregáty HDI, vždy s objemom dva litre. Výkon je buď 69, alebo 80 kW.

Výbava

Konštrukčný pôvod v rodinnom MPV dáva Scudu oproti bežným dodávkam trochu lepšie možnosti v oblasti výbavy, na druhú stranu z dnešného pohľadu je výbava väčšinou aj tak veľmi základná. Prejavuje sa tu konštrukčný vek Scuda.

Design

Vzhľad Fiatu Scudo prvej generácie vychádza z rodinného MPV Ulysse. Dizajn je tiež zároveň spoločný so sesterskými modelmi Peugeotu a Citroënu. Dnes už asi hranaté tvary Scuda zaujmú málokoho, na druhú stranu je z nich cítiť účelnosť auta.

Spotreba

Vzhľadom k dobe vzniku Scuda môžeme pod kapotou okrem úsporných vznetových motorov stretnúť aj benzínové agregáty s trochu vyššou spotrebou paliva. No diesely prevládajú, a predovšetkým pri novších modeloch s agregátmi HDI (označovanými pri Fiatu ako JTD), je spotreba naozaj nízka.

Jazdné vlastnosti

Na pomery dodávkových vozidiel má aj prvá generácia Fiatu Scudo celkom dobré jazdné vlastnosti. To je dané jeho pôvodom v rodinnom MPV, ktoré síce oproti osobným vozidlám neobstojí, ale oproti dodávkam je jazdne veľmi dobre čitateľné. Scudo ťaží aj z príjemnej pozície vodiča za volantom.

Bezpečnosť

Prvá generácia Fiatu Scudo a príbuzných francúzskych dodávok sa do crashtestov Euro NCAP nikdy nedostala, rovnaká je situácia aj pri ich konštrukčných predobrazov, bežných rodinných MPV. No očakávať od úžitkového vozidla staršej konštrukcie vysokú úroveň ochrany posádky príliš nemôžeme.

Praktickosť

Fiat Scudo prvej generácie bol ponúkaný celkovo vo štyroch prevedeniach karosérie – k dispozícii bola klasická skriňová dodávka, presklené kombi, osobná verzia až pre 9 cestujúcich, a tiež šasi s možnosťou prípravy vlastnej nadstavby. Prepravná kapacita sa podľa rázvoru konkrétneho prevedenia pohybuje medzi štyrmi a piatimi metrami kubickými, užitočná hmotnosť presahuje 900 kilogramov.

Komfort

Scudo prináša pasažierom prekvapivo dobrý jazdný komfort. Auto zvláda dobre tlmenie nerovností aj v nenaloženom stave, cestujúci majú vo všetkých smeroch dostatok miesta. Prekvapivo komfortná je Scudo pre vodiča, ktorý si tu za volantom pripadá ako v bežnom MPV, a nie dodávkovom voze.

Prevádzkové náklady

Prvá generácia Fiatu Scudo má so vznetovými motormi solídnu spotrebu paliva, danú aj na pomery dodávkových vozidiel, dobrou aerodynamikou. Spoľahlivosť je síce skôr podpriemerná, použitá technika však jednoduchá, a ceny dielov by nemali byť príliš vysoké.



Vážime si vášho
súkromie

Aby pre vás bolo prezeranie našich stránok čo najpohodlnejšie, využívame súbory cookies. Cookies nám slúžia na zlepšovanie našich služieb a zároveň vám vďaka nim dokážeme lepšie ponúknuť obsah, ktorý pre vás môže byť zaujímavý a užitočný.

Spravovať cookies

Zásady ochrany osobných údajov

Tento web používa súbory cookie na zlepšenie vášho zážitku pri prehliadaní webom. Z týchto súborov cookie sú súbory cookie, ktoré sú kategorizované podľa potreby, uložené vo vašom prehliadači, pretože sú nevyhnutné pre fungovanie základných funkcií webu.

Používame tiež súbory cookie tretích strán, ktoré nám pomáhajú analyzovať a porozumieť tomu, ako tento web používate, na ukladanie užívateľských preferencií a poskytovanie obsahu a reklám, ktoré sú pre vás relevantné. Tieto súbory cookie budú vo vašom prehliadači uložené iba s vaším súhlasom. Máte tiež možnosť odhlásiť sa z týchto súborov cookie. Ale odhlásenie niektorých z týchto súborov cookie môže mať vplyv na váš zážitok z prezerania. Ďalšie informácie nájdete v našich Zásadách používania súborov cookie.


Nutné Vždy aktívny

Nevyhnutné súbory cookie sú kľúčové pre základné funkcie webu a web bez nich nebude fungovať zamýšľaným spôsobom. Tieto súbory cookie neukladajú žiadne osobné údaje.


Funkčné

Funkčné súbory cookie pomáhajú vykonávať určité funkcie, ako je zdieľanie obsahu webových stránok na platformách sociálnych médií, zhromažďovanie spätných väzieb a ďalšie funkcie tretích strán.


Analytické

Analytické súbory cookie sa používajú na pochopenie toho, ako návštevníci interagujú s webom. Tieto súbory cookie pomáhajú poskytovať informácie o metrikách počtu návštevníkov, miere okamžitého opustenia, zdroji návštevnosti atď.


Marketingové

Súbory cookie reklamy sa používajú na doručovanie návštevníkov prispôsobenými reklamami na základe stránok, ktoré navštívili predtým, a na analýzu účinnosti reklamnej kampane.



Zrušiť

Momentálne je online 55 odborníkov. Volajte denne 8:00 - 21:00 Zavolajte mi
ONLINE PREDAJ
Kúpte svoj nový voz
rýchlo a jednoducho
ONLINE
  • Doprava zdarma
    Voz Vám doručíme až domov
  • 14 dní na vrátenie vozidla
    Pohodlne a bezpečne, jasný pôvod i histórie vozidla
Ponuka vozidiel