OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Ford Cougar (1998–2002)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Trvanlivá a spoľahlivá technika

Atraktívny dizajn

Komfortný a elegantný interiér

Nízke ceny

Solídna prepravná kapacita

O vozidle

V čase, keď neprémiové automobilky väčšinou pokusy so stredne veľkými cestovnými kupé vzdávali (Opel vyradil model Calibra, Mazda MX-6), rozhodol sa Ford ešte raz to v tejto triede skúsiť. Na doterajší model Probe nadviazalo v roku 1998 nové kupé Cougar, ktoré po modeloch Ka, Puma a Focus prinášalo nový dizajnový jazyk automobilky – New Edge Design – medzi väčšie autá. Atraktívne kupé sa príliš veľkého komerčného úspechu nedočkalo, čo z neho však dnes robí zaujímavý automobil pre záujemcov o neopozeraný a vcelku individualistický, zároveň však dostupný automobil. Ceny ojazdených áut sú totiž príjemne nízko, štandardná technika koncernu Ford je preverená a údržba nebude príliš náročná. Len po havárii budú náklady na opravy vyššie, karosárske diely sa nebudú zháňať úplne ľahko. Technicky Cougar vychádzal z vtedajšieho Mondeu, a hoci bol vyrábaný predovšetkým ako Mercury Cougar pre americký trh, jazdný prejav a správanie zodpovedajú európskemu vkusu. Cougar nikdy nepatril medzi skutočných športovcov, išlo skôr o dynamické cestovné kupé, schopné rýchlo a v pohodlí prekonávať dlhé vzdialenosti. Podvozok je však sportovejsie naladený ako pri Mondeu a v zákrutách je priľnavosť a stabilita podstatne lepšie ako u klasického sedane, alebo kombi nemeckej automobilky.

Trochu limitujúce sú z hľadiska dynamiky hlavne motory. Základný dvojliter s výkonom 96 kW síce ponúkne príjemné zvezenie, avšak dynamika zaostáva tak za vzhľadom automobilu, ako schopnosťami podvozku. Silnejší šesťvalec 2,5 litra má štandardný výkon 125 kW a jazda s ním je o poznanie dynamickejšia a príjemnejšia. Spotreba je síce v tomto prípade vyššia a len zriedka sa ju podarí dostať pod hranicu 10 litrov, avšak slabší dvojliter je pri požiadavke na dynamickú jazdu len o málo úspornejší. Navyše šesťvalec je známy svojou vynikajúcou trvanlivosťou. Nakrátko sa objavil tiež veľmi vzácny variant s výkonom 150 kW, ktorý poznajú napríklad majitelia Mondea ST 200. Tá je však na trhu veľmi vzácna.

Rýchle cestovné kupé má aj komfortný interiér, ktorý síce opäť vychádza z Mondea, ale dizajn je opäť svojský. Celkovo pôsobí tak zovňajšok, ako interiér aj dnes vcelku moderne. Cestujúci na predných sedadlách majú dostatok miesta a cítia sa komfortne, len vodič by ocenil lepší rozsah nastavenia volantu, ktorý je nastaviteľný len výškovo. Na zadných sedadlách je miesta menej, dospelí cestujúci sa tu zvezú skôr núdzovo, deťom by mohli zadné sedadlá vyhovovať. Prekvapivo priestorný je batožinový priestor, nevýhodou je len jeho vyššia nakladacia hrana. Cougar tak potvrdzuje zameranie cestovného kupé aj na dlhé výlety. Ovšem pochopiteľne len vo dvojici.

Výbava

Cougar na svoju dobu disponoval ľahko nadštandardnou výbavou. Klimatizácia, airbagy a centrálne zamykanie sú tak štandardom, niektoré modely môžu mať aj lepšiu výbavu. Z dnešného hľadiska však výbavy asi nikoho neprekvapia.

Design

Vo svojej dobe bol Ford Cougar veľmi atraktívnym vozidlom, ktoré ako jedno z prvých prinášalo medzi väčšie modely nový dizajnový smer automobilky – New Edge Design. Svalnaté obliny sa tu miesia s ostrými hranami a aj dnes vyzerá Cougar naozaj k svetu.

Spotreba

K športovému kupé sa samozrejme hodia silné benzínové motory. Tie pri Cougar nie sú prehnane silné, napriek tomu je pri nich nutné počítať s vyššou spotrebou paliva. Dvojlitrový štvorvalec je úspornejší, avšak nie oveľa, a šesťvalec predsa len ponúkne lepšie jazdné zážitky i celkovú životnosť.

Jazdné vlastnosti

Podvozok Fordu Cougar pochádza zo súdobého Mondea, je však pre použitie v športovom modeli náležite upravený. V zákrutách tak drží Cougar stopu ochotne a veľmi dobre, ovládateľnosť auta je na solídnej úrovni.

Bezpečnosť

Bezpečnostná výbava Cougar viacmenej zodpovedá dobe jeho výroby, štandardom tak je dvojica airbagov, avšak viac očakávať nemožno. Mondeo v crashtestoch práve neexcelovalo, kupé s trochu tuhšou konštrukciou by však v ochrane posádky, ktorá má pred sebou dlhšiu kapotu, malo byť o niečo lepšie.

Praktickosť

Pri dvojdverovom kupé nemožno očakávať ktovieakú úroveň praktickosti, Cougar však vie príjemne prekvapiť. Zadné sedadlá sú pre dospelých skôr núdzové, avšak batožinový priestor Cougar pojme veľmi solídnych 428 litrov, navyše možno zadné sedadlá zložiť a tým prepravnú kapacitu ešte zvýšiť. Jedinou prekážkou je potom veľmi vysoká nakladacia hrana.

Komfort

Hoci má Cougar trochu pritvrdený podvozok z Mondea, jazdný komfort tohto kupé je stále na dobrej úrovni, čo umožňuje ľahko a pohodlne prekonávať dlhé vzdialenosti. Cestujúci vpredu majú dostatok miesta a interiér pôsobí príjemne a komfortne.

Prevádzkové náklady

Cougar technicky vychádza z Mondea, čo znamená celkom priaznivé prevádzkové a servisné náklady. Väčšina dielov je totiž aj pri vzácnom vozidle vcelku bezproblémovo dostupných a navyše za priaznivé ceny. Motory, predovšetkým šesťvalec, sú tiež spoľahlivé, avšak majú predsa len vyššiu spotrebu paliva.



Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií