OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Honda Accord (2008–2013)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Spoľahlivosť

Špičkový turbodiesel

Veľmi dobré jazdné vlastnosti

Hodnotný a kvalitne spracovaný interiér Dynamický vzhľad

O vozidle

Od roku 2008 je v predaji už ôsma generácia tradičného japonského modelu strednej triedy – Hondy Accord. Deviata nástupnícka generácia sa navyše v podobe, v ktorej sa predáva na ostatných trhoch, do Európy nepozrie. Isté však je, že pre európsky Accord ôsmej generácie je modelový rok 2014 tým posledným. Pre záujemcov o ojazdené vozidlo to má niekoľko výhod. Získajú totiž stále aktuálny a moderný model za celkom priaznivú cenu, hoci je tak o niečo vyššia ako pri niektorých súperoch. Ôsmy Accord však nie je príliš bežným modelom, horšie sa zháňa. Vzhľadom k spoľahlivosti je však vozidlo väčšinou vo veľmi dobrom stave. Accord sa chváli celou radou výrazných predností a patrí k veľmi dobre vybaveným autám. Vzhľadom k tomu, že nejde o úplne bežné vozidlo, môže sa Accord kvôli svojim kvalitám a dobrej výbave stať aj určitou alternatívou k etablovaným prémiovým modelom strednej triedy. Chváli sa tiež nadpriemernou šírkou, takže miesta je tu v tomto smere viac než pri mnohých súperoch. Vzadu si cestujúci tiež nebudú na nedostatok miesta sťažovať, len na priehlavky by pod prednými sedadlami mohlo byť viac miesta. Čím ale Accord príliš nenadchne, je objem batožinového priestoru. Sedan ponúka 467 litrov, čo je ešte celkom dobré, ale kombi so 406 litrami patrí k najmenej prepravne schopným autám nielen svojej triedy. Sedadlá sú veľmi komfortné a majú aj dobré bočné vedenie, ktoré sa bude hodiť. Accord ôsmej generácie má totiž výborné jazdné vlastnosti, patrí k najlepšie riaditeľným autám strednej triedy s predným pohonom. Accord je prísne neutrálny a nedotáčavosť sa v zákrutách dostavuje až naozaj veľmi neskoro. Podvozok skvele drží zvolenú stopu a riadenie je presné a rýchle, avšak do dokonalosti mu chýba predsa len o niečo živší prejav, je trochu umelé. Do riadenia sa však „neprihovárajú“ hnacie sily od motora, čo je veľmi príjemné. Accord poteší aj milovníkov jazdného komfortu, na úplný vrchol nedosiahne len rázmi, ktorými sa prejavuje prejazd výraznejších krátkych nerovností.

Čo sa motorov týka, je ponuka veľmi jednoduchá, celkom môže byť pod kapotou jeden zo štvorice agregátov. Dva sú benzínové a dva naftové. Základom je benzínový štvorvalec 2,0 i-VTEC s výkonom 115 kW. Už ten má solídnu dynamiku, napokon je tiež potrebné počítať s trochu vyššou spotrebou paliva, ako je dnes pri moderných vozidlách v špičke triedy zvykom. Silnejší štvorvalcový agregát 2,4 i-VTEC disponuje 148 kW a veľmi dobrou dynamikou, nakoniec aj zvýšenou spotrebou. To diesely sú o mnoho úspornejšie. A pritom na tom z dynamického hľadiska nie sú o mnoho horšie. Základné prevedenie turbodiesela 2,2 i-DTEC s výkonom 110 kW totiž ponúka v praxi v podstate rovnakú dynamiku ako benzínový štvorvalec. Silnejší variant so 132 kW potom síce za väčším štvorvalcom trochu zaostáva, ale len o málo. Navyše turbodiesel Hondy si zaslúži pochvalu aj za iné vlastnosti, ako je spotreba a dobrá dynamika. Priebeh výkonu je tu podstatne lineárnejší ako pri mnohých súperoch a motor sa necháva pomerne ochotne vytáčať až k hranici 5000 otáčok za minútu, čo je na turbodiesel naozaj nezvyčajné. Naviac je motor veľmi kultivovaný, má utlmený zvukový prejav a neobťažuje posádku vibráciami. Diesel je tak jednoznačne ideálnou voľbou.

Výbava

Accord patrí už v štandarde k veľmi dobre vybaveným vozidlám, navyše vo vyšších výbavách možno mať naozaj špičkové prvky ako napríklad adaptívny tempomat, a niektoré ďalšie pokročilé bezpečnostné systémy. Také autá pritom nie sú nezvyčajné – teda v rámci série, Accord je celkovo trochu vzácnejšia jazdenka na našom trhu.

Design

Honda Accord ôsmej generácie sa môže pochváliť mohutným, avšak zároveň dynamickým vzhľadom. Auto navyše ťaží z toho, že nie je na našich cestách úplne obvyklým zjavom, takže sa neopozerá. Dynamický a elegantný je aj interiér, ktorý sa môže pochváliť veľmi dobrou ergonómiou.

Spotreba

Dieselové motory pod kapotou Accordu sú celkom úsporné, nakoniec je pravdou, že konkurenčné vozidlá dokážu byť aj o niečo málo sporivejšie. Agregát Accordu to napokon vynahrádza kultivovanosťou a dynamikou. Benzínové motory sú na tom pochopiteľne z hľadiska spotreby horšie.

Jazdné vlastnosti

Svojimi jazdnými vlastnosťami patrí Honda Accord ôsmej generácie na samotnú špičku strednej triedy. Auto veľmi ochotne zatáča, k čomu prispieva presné a rýchle riadenie, ktoré má však trochu umelý posilňovač riadenia. V zákrutách drží vďaka viacprvkovým nápravám stopu naozaj skvele, do riadenia navyše neprihovárajú hnacej sily od motora, čo je pri predokoliek netypická, ale o to príjemnejšia vlastnosť.

Bezpečnosť

V nárazových testoch Euro NCAP získala Honda Accord ôsmej generácie v roku 2009 maximálne hodnotenie päť hviezdičiek z piatich možných. Je to vďaka robustnej konštrukcii auta a tiež špičkovej bezpečnostnej výbave. Už v základnom prevedení má Accord sedem airbagov – čelné, bočné, okenné a tiež kolenný airbag vodiča.

Praktickosť

Interiér Accordu je priestorný, oproti niektorým súperom tu však nájdeme trochu menej praktických odkladacích miest a tiež batožinový priestor veľmi zaostáva za obvyklými mierami v triede. Sedan pojme 476 litrov nákladu, pri kombi je však kapacita púhych 406 litrov, čo prekonávajú aj niektoré kombíky segmente B, Accord je pritom vozidlo o dve triedy vyššie.

Komfort

Jazdný komfort Accordu je tiež veľmi dobrý. Začína to už pohodlným interiérom s vynikajúcimi sedadlami s dobrou oporou pre telo. Výborné je tiež odhlučnenie. Odpruženie poskytuje tiež dostatočný komfort, jediným zádrheľom je správanie vozidla pri prejazde výraznejších krátkych nerovností, ktoré sú cítiť a ozývajú sa výrazné rázy.

Prevádzkové náklady

So vznetovými motormi je Accord úsporný a prevádzkovo celkom nenáročný automobil, pri benzínových motoroch je treba počítať s väčšími výdavkami za palivo. Celkovo je treba počítať s vyššími nákladmi oproti súperiacim vozidlám, Accord je síce veľmi spoľahlivý a kvalitný automobil, avšak náhradné diely sú drahšie.

Honda Accord



Vyhrajte tablet
Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií