OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Honda HR-V (1998–2006)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Spoľahlivosť

Atraktívny dizajn

Verzia s pohonom všetkých kolies

O vozidle

Japonská Honda nezriedka predbehla svoju konkurenciu, a v prípade malého SUV HR-V dokonca prakticky o celé desaťročia. Pravda, v dobe svojej existencie sa radila skôr ku kompaktným SUV, lenže bola menšou alternatívou k takisto kompaktnému modelu CR-V. Preto možno HR-V považovať za predchodcu dnešných malých SUV, ako sú Nissan Juke, Renault Capture a ďalšie. Vo svojej dobe tak HR-V pôsobilo trochu nezvyklým dojmom a bolo považované za nepraktický automobil – vyššia stavba karosérie totiž neprinášala ktovieakú ponuku miesta. Práve vo svetle dnešných malých SUV sa však HR-V javí ako vcelku štandardné vozidlo, či už z hľadiska ponuky priestoru, alebo celkovej praktickosti. HR-V tak možno vnímať ako výrazne lacnejšiu alternatívu k dnešným modernejším autám inak mladej kategórie.
S množstvom z nich si HR-V v ničom nezadá v oblasti vzhľadu. Ten bol veľmi originálny v dobe vzniku modelu, a originálny je aj v súčasnosti. HR-V navyše existuje aj vo trojdverovom prevedení, čo je, ak nepočítame Range Rover Evoque, medzi štýlovými SUV stále ojedinelé riešenie. Päťdverové prevedenie je o 10 centimetrov dlhšie a má trochu bežnejší dizajn. Z hľadiska ponuky vnútorného priestoru je na tom dlhšie prevedenie lepšie, pri trojdverovej variante je vzadu pre kolená cestujúcich naozaj málo miesta. Prekvapením je, že auto je aj v päťdverovej verzii výhradne štvormiestne. Vpredu je miesta dostatok a vodič ocení prehľadnú a účelne riešenú palubnú dosku, ktorá pritom nepôsobí úplne fádne. Použité materiály ale prezrádzajú vek vozidla. Napokon, práve celkovou kvalitou, a možnosťami výbavy HR-V pochopiteľne za svojimi súdobými pokračovateľmi výrazne zaostáva. Z hľadiska komfortu a jazdných vlastností je HR-V priemerným vozom.
O pohon malého SUV japonskej automobilky sa starajú výhradne benzínové tisícšestovky. Tá slabšia má výkon 77 kW, silnejšie prevedenie potom 91 kW. Ako je pre Hondu typické, motory podávajú najlepšie výkony vo vyšších otáčkach, čo tiež nemusí dnes vodičom toľko vyhovovať. Auto bolo v predaji vo verziách s pohonom predných, alebo aj všetkých kolies. Verzia s pohonom Real Time 4WD pripája zadnú nápravu automaticky až pri preklze predných kolies, a to s celkom citeľným oneskorením a rázom. Pri ojazdených autách je určite dobré venovať pozornosť stavu zadného diferenciálu, ktorého oprava môže byť dosť nákladná. Na výber je aj medzi dvoma prevodovkami – päťstupňovým manuálom a bezostupňovou prevodovkou CVT. Tá je však trochu menej spoľahlivá a manuál je istotou.

Výbava

Malé HR-V nebolo na svoju dobu vôbec zle vybaveným autom, malé autá tej doby mohli tejto Honde určite závidieť. Dnes už však vo výbave ťažko niečo prekvapí, hoci tu môžu byť predné aj bočné airbagy, klimatizácia aj ďalšie dnes viacmenej samozrejmé prvky.

Design

Design je jedným z najlákavejších aspektov Hondy HR-V. Karoséria má originálny vzhľad a ani dnes nepôsobí tuctovo, v triede malých SUV je trojdverové prevedenie unikátne a pôsobí dynamicky. Štvordverový variant je potom opticky vyrovnanejší.

Spotreba

Z dnešného pohľadu je spotreba zážihových tisícšesťstoviek pod kapotou HR-V trochu vyššia, než by sa záujemcom páčilo. Kombinácia s pohonom všetkých kolies, alebo prevodovkou CVT samozrejme spotrebujú ešte viac než verzie s pohonom predných kolies, a manuálnou prevodovkou. Vznetové motory sa nedodávajú vôbec.

Jazdné vlastnosti

HR-V je jazdne príjemné a hravé auto, avšak na jazdných vlastnostiach sa už prejavuje konštrukčný vek vozidla. Pri verziách s pohonom všetkých kolies je dosť cítiť pripájanie zadnej nápravy, ktoré navyše prebieha s oneskorením, čo istotu vodičovi nepridá. Nedotáčavosť je na dnešné pomery tiež vyššia.

Bezpečnosť

Honda HR-V nikdy neprešla nárazovými testami Euro NCAP, a o jej bezpečnosti môžeme len špekulovať. Vzhľadom k relatívne základnej bezpečnostnej výbave, ale solídnej konštrukcii by mohlo malé SUV podať pri ochrane naskrz priemerný výkon..

Praktickosť

Vo svojej dobe rozhodne nebola Honda HR-V považovaná za praktický automobil, dnes sa môže vnímanie trochu zmeniť. Jej veľkosť aj ponuka vnútorného miesta zodpovedajú ostatným malým SUV, len v trojdverovej verzii je vzadu naozaj málo miesta na kolená. Batožinový priestor s objemom 285 litrov je skôr menší, ale po sklopení sedadiel je miesta výrazne viac.

Komfort

Aj jazdný komfort HR-V je naskrz priemerný. Tlmenie nerovností je solídny, ale na tých výraznejších HR-V trochu poskakuje. Komfort príliš nezvýši ani verzie s pohonom všetkých kolies, na ktoré sa zadná náprava pripája s citeľným trhnutím.

Prevádzkové náklady

HR-V je pomerne nezvyčajný automobil, ktorý aj vďaka niektorým špecifikám v konštrukcii môže vyžadovať väčšie investície. HR-V je celkom spoľahlivé vozidlo, avšak napríklad zadný diferenciál už môže mať svoju službu za sebou, čo si vyžiada relatívne vysoké investície.



Vyhrajte tablet
Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií