OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Honda Jazz (2008 – súčasnosť)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Spoľahlivosť

Dynamický vzhľad

Priestorný a variabilný interiér

Dobré jazdné vlastnosti

Úsporné a dynamické motory

Pohodlné sedadlá

O vozidle

Druhá generácie Hondy Jazz nadväzuje na tu prvú a prináša ešte vyrovnanejší mix vlastností netradičného vozidla segmentu B. Opäť platí, že Honda tu pripravila osobitý automobil, ktorý býva často nedocenený predovšetkým kvôli vyššej cenovke. Jazz si však drží cenu aj ako ojazdené, takže vyššia investícia do vozidla sa vráti pri jeho spätnom predaji. Aj druhá generácia sa drží tvarov pripomínajúcich vozidlá MPV, aj napriek trochu vyššej stavbe je však Jazz bližší skôr konvenčným hatchbackom triedy malých automobilov. Napokon, dĺžka tesne pod 4 metre by dnes medzi MPV bola naozaj málo. Honde sa podarilo druhej generácii votkať naozaj dynamický dizajn, ktorý pôsobí dizajnovo lepším a nápaditejším dojmom, viac tiež sedí vkusu európskych zákazníkov, hoci hlavné predajné úspechy slávi Jazz predovšetkým na ázijských trhoch. 

Skvelé vlastnosti interiéru Hondy zostali zachované. Začať teda môžeme pri kvalitných použitých materiáloch, a výborného spracovania, pokračovať môžeme cez pohodlné sedadlá, ktoré sú veľkorysejšie ako v prvej generácii, a napriek tomu nijako neobmedzujú celkovú ponuku miesta pre posádku. Len bočné vedenie sa nepatrne zhoršilo. Miesta je v interiéri dostatok, a vozidlo boduje aj výbornou variabilitou. Batožinový priestor sa síce medzigeneračne zmenšil, ale objem 335 litrov je v danej triede stále vysoko nadpriemerná hodnota. Variabilita pritom zostáva zachovaná, zadné sedadlá sa dajú sklopiť tak, že vznikne rovná ložná plocha, ktorá pojme 883 litrov nákladu pri zarovnaní po hranu okien. Po strop je to pochopiteľne ešte oveľa viac. Sedáky zadných sedadiel možno tiež vyklopiť hore, čím vznikne priestor na prepravu vyšších predmetov za operadlami predných sedadiel.

Aj u druhej generácie Jazzu sa Honda odmieta pustiť na pole vznetových motorov. Základom je tisícdvestovka i-VTEC s veľmi solídnym výkonom 66 kW, druhou možnosťou je prevedenie 1,4 i-VTEC s výkonom 73 kW. Motory sú pružné, svižné, a dokážu priniesť aj priaznivú spotrebu paliva. Pre naozaj šetrných vodičov je určené prevedenie Jazz Hybrid, ktoré kombinuje benzínovú tisíctristovku a elektromotor. Celkový výkon sústavy je 65 kW, a spotrebu možno v praxi držať aj pod piatimi litrami na 100 kilometrov aj v mestskej premávke.

Výbava

Druhá generácia Jazzu boduje opäť dobrou výbavou. Nakoniec, vzhľadom k vyššej základnej cene vozidla je to vítaný fakt. V základnom stupni síce nie je klimatizácia, zato vyššie stupne naozaj prinášajú príjemný mix komfortných a praktických prvkov výbavy.

Design

Druhá generácia Hondy Jazz nepochybne dizajnovo odkazuje na tú prvú, spoločnú s ňou má predovšetkým vyššiu stavbu karosérie, a prevedenie celkovo trochu podobné vozidlám MPV. Druhá generácia je však podstatne dynamickejšia, a vzhľadovo celkovo sympatickejšia ako prvé prevedenie.

Spotreba

Honda opäť pri Jazze spolieha na zážihové motory, namiesto turbodiesela tú ponúka hybridný variant. Ten dokáže byť v praxi naozaj veľmi úsporný, v mestskej premávke sa spotreba dostáva na hodnoty inými vozidlami dosiahnuteľné len ťažko. Ani bežné benzínové motorizácie však nie sú nijako smädné.

Jazdné vlastnosti

Jazdné vlastnosti Jazzu patria opäť k ozdobám vozu. V zákrutách pôsobí auto veľmi isto, a skvele drží zvolenú stopu, pochvalu si zasluhuje aj presné riadenie, a radenie. V zákrutách navyše nie sú náklony inak výraznejšie ako pri bežných hatchbackoch. Jednu výhradu si však Jazz predsa len vyslúži, riadenie má až príliš veľa otáčok od dorazu k dorazu.

Bezpečnosť

Druhá generácia Hondy Jazz vylepšila svoje skóre aj v nárazových testoch Euro NCAP. V roku 2009 v nich získala plný počet päť hviezdičiek, a automobil vtedy prekvapil aj veľmi dobrou úrovňou ochrany chodcov, vďaka ktorej by päť hviezdičiek vozidlo dostalo aj podľa prísnejších merítok platných neskôr. V bezpečnostnej výbave nájdeme od základu šesticu airbagov.

Praktickosť

Batožinový priestor sa síce medzigeneračne zmenšil, ale objem 335 litrov je v danej triede stále vysoko nadpriemerná hodnota. Variabilita pritom zostáva zachovaná, zadné sedadlá sa dajú sklopiť tak, že vznikne rovná ložná plocha, ktorá pojme 883 litrov nákladu pri zarovnaní po hranu okien. Po strop je to pochopiteľne ešte oveľa viac. Sedáky zadných sedadiel možno tiež vyklopiť hore, čím vznikne priestor na prepravu vyšších predmetov za operadlami predných sedadiel.

Komfort

Honda Jazz druhej generácie má veľmi pohodlný interiér s dostatkom miesta a komfortnými sedadlami. Rovnako celkové prevedenie auta je veľmi príjemné a kvalitné, opäť platí, že Jazz je tiež veľmi dobre odhlučnený. Podvozok však dostal trochu inú charakteristiku, ktorá dovolí občasné rozkolísanie auta, čo má na komfort negatívny vplyv, podobne ako tvrdšie tlmenie nerovností.

Prevádzkové náklady

Aj pre druhý Jazz platí, že prevádzkové náklady môžu byť mierne vyššie ako pri bežných malých hatchbackoch konkurencie. A to napriek naďalej veľmi vysokej spoľahlivosti vozidla, a nenáročnosti motorov na palivo. Na vine sú opäť ceny dielov a servisných prác Hondy.

Honda Jazz



Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií