OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Hyundai i30 (2007 – 2011)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Elegantný vzhľad

Dobrá ponuka miesta

Príjemná palubná doska

Priaznivé ceny ojazdených áut

O vozidle

Hyundai i30 prvej generácie je prvým vozom značky, ktorý začal vychádzať z továrne v českých Nošoviciach. Auto malo za úlohu dohnať kvalitatívnu stratu za tradičnými konkuretami ako sú VW Golf alebo Ford Focus, a v podstate sa mu to aj podarilo. Hyundai prišiel na trh o rok neskôr ako švihácky strihnutá Kia Cee'd, ktorá má rovnaký technický základ a pre zmenu vznikla v slovenskej Žiline. Okrem toho Hyundai najprv nekonkuroval veľkorysej ponuke automobilky Kia so sedem ročnou zárukou. To má za následok zaujímavý paradox, hoci auto prišlo na trh o trochu neskôr, nájdeme medzi ojazdenkami častejšie práve i30. Majitelia sa totiž často jednoducho zbavujú vozov, ktorým vypršala záruka. Ani tak sa pri kúpe i30 nie je potrebné obávať, hoci je pravda, že niektoré mechanické časti (predovšetkým nápravy) nie sú až také trvanlivé. Opravy však nie sú príliš nákladné. Hyundai i30 sa predával ako päť dverový hatchback a kombi. Kombík má na pomery triedy podpriemerný batožinový priestor, ale zase ponúka veľký priestor cestujúcim vzadu.

Ponuka motorov kopíruje tú v Cee'd. Základom bola tisícštyristovka s nadpriemerným výkonom 80 kW, ktorá je pre auto prekvapivo dostačujúcou pohonnou jednotkou a dokáže jazdiť s rozumnou spotrebou paliva. Dynamickejšou voľbou je zážihová tisícšesťstovka s výkonom 93 kW, ktorá je z hľadiska pomeru ceny a výkonu asi najideálnejšou voľbou. Naopak veľa chvály si nezaslúži benzínový dvojliter, ktorý má mierne lepšiu dynamiku ako motor 1.6, ale v praxi má o dosť vyššiu spotrebu. Pre šetrných šoférov má i30 rovno štyri vznetové  pohonné jednotky. Populárna tisícšesťstovka CRDi sa predávala v troch úrovniach výkonu – 66, 85 a 94kW. Najvýkonnejším a najdrahším prevedením je potom verzia 2.0 CRDi so 103 kW, tá je však vzhľadom k celkovo ekonomickému zameraniu auta menej obvyklou motorizáciou.

Výbava

Prvá generácia Hyundai i30 potvrdzovala filozofiu výrobcu ponúkať dobre vybavené vozy za atraktívnu cenu. Lenže vzhľadom k celkovému tlaku na cenu je potrebné počítať s tým, že výbava lacnejších verzií ponúka skôr len to najpotrebnejšie a klimatizácia tu bola za príplatok. Vyššie stupne sú z hľadiska výbavy zaujímavejšie.

Design

Hyundai i30 predstavuje konzervatívnejšiu alternatívu ku koncernovej Kie Cee'd. Auto tak vymenilo dynamickejší vzhľad za oblé a elegantné linky, ktoré dávajú najavo celkovú priestornosť. Konzervatívny vzhľad sa k solídnemu rodinnému vozu hodí.

Spotreba

Až na jednu výnimku má i30 vo všeobecnosti úsporné motory. Pri zážihových variantoch však spotreba pochopiteľne záleží na jazdnom štýle, sprevodovanie základnej tisícštyristovky zdvíha otáčky, a teda aj spotrebu na diaľnici. Príjemná je naopak spotreba vznetových verzií, ideálne sa z tohto hľadiska javia výkonnejšie verzie 1.6 CRDi, ktoré potrebujú zhruba rovnaké množstvo paliva ako slabšia verzia a ponúkajú podstatne lepšiu dynamiku. 

Jazdné vlastnosti

Hyundai i30 je komfortnejším variantom ku Kii, čo sa prejavuje aj v oblasti jazdných vlastností. Naladenie podvozku pri obidvoch autách je veľmi rozdielne, čo sa prejavuje v tom, že zatiaľ čo Cee'd patrí k nadpriemeru triedy, pri i30 sa musíme pri ostrejšej jazde uspokojiť maximálne s priemerným chovaním. Auto však rozhodne nie je záludné.

Bezpečnosť

Nárazové testy Euro NCAP absolvoval Hyundai i30 prvej generácie hneď dvakrát. Najprv v roku 2007 dostal štyri hviezdičky, po vylepšení konštrukcie o rok neskôr prišiel zisk plného počtu piatich hviezd. Z hľadiska bezpečnosti sú lepšie novšie vozy, pretože došlo k niektorým konštrukčným zmenám, ktoré zlepšili ochranu posádky pri čelnom náraze.

Praktickosť

Hyundai i30 je na svoju triedu veľmi priestorným vozom a cestujúci vzadu nebudú trpieť nedostatkom pohodlia. Je tu viac miesta ako v sesterskej Kii. Ibaže tým trpí batožinový priestor. V hatchbacku je k dispozícii slušných 340 litrov, no pri kombi nedôjde k očakávanému výraznému nárastu. SW tak pojme len 415 litrov batožiny a to je podpriemerná hodnota.

Komfort

Hyundai i30 je oproti Kii Cee'd zameraný viac na pohodlie a prejavuje sa to nielen komfortnejším podvozkom, ale aj trochu väčšou ponukou priestoru pre posádku. Solídna je aj výbava automobilu, hoci je potrebné myslieť na to, že na trhu ojazdených áut sa skôr vyskytujú lacnejšie, horšie vybavené verzie.

Prevádzkové náklady

Pokiaľ sa vyhnete smädnejšiemu dvojlitrovému motoru, je Hyundai i30 celkom úsporné auto. A je aj dosť spoľahlivé, až na menšiu trvanlivosť niektorých častí. Náklady na servis ale nebývajú vysoké. Kia s podstatne dlhšou zárukou je z tohto hľadiska zaujímavejšou voľbou.

Hyundai i30



Vyhrajte tablet
Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií