OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Hyundai i30 (2011 – súčasnosť)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Dobrá ponuka miesta

Priaznivé ceny

Hodnotný a kvalitný interiér

Dobré jazdné vlastnosti

Pružné motory

O vozidle

Druhá generácia Hyundai i30 prináša podobne ako sesterská Kia Cee'd výrazné vylepšenia. Medzigeneračne došlo k výraznému nárastu celkovej kvality vozu, čo je u i30 najviac vidieť na hodnotnejšom interiéri s veľmi dobrým spracovaním. Výraznou obmenou prešiel aj dizajn, zatiaľ čo predchádzajúca generácia bola vyslovene konzervatívna, nová i30 je podstatne dynamickejšia a nebojí sa vrátiť trochu divokejšie kórejské linky. Celok ale pôsobí veľmi dobre, čo možno u Hyundaia viedlo aj k tomu, že sa rozhodli aj u konzervatívnejšieho auta z koncernovej dvojice ponúknuť trojdverovú variantu. Tá je rozhodne najkrajšia zo všetkých prevedení, lenže aj najmenej praktická. U kombi sa automobilka rozhodla trochu zmeniť filozofiu a namiesto predĺženého rázvoru a väčšieho miesta pre cestujúcich vzadu išla cestou priestornejšieho kufru. Zákazníci to ocenia, pretože celkovo v i30 nebudú pasažieri vzadu trpieť nedostatkom miesta, tak prečo by mala trpieť batožina, že?

Motorová paleta je veľmi podobná tej predchádzajúcej generácii, len u niektorých jednotiek došlo k vylepšeniu a bol vyradený smädný, a prejavom nie priveľmi dynamický dvojliter. U zážihových motorov platí, že Hyundai nepodľahol móde downsizingu, a tak ide o klasické atmosférické agregáty. Základná tisícštyristovka s premenným časovaním ventilov má výkon 73 kW, čo je mimochodom menej ako u predchádzajúcej generácie. Motor ale celkovo dospel, je pružný a podarilo sa vylepšiť jeho úspornosť. Pre pohon i30 stačí, ale lepšou, vlastne takmer ideálnou voľbou, je silnejšia tisícšesťstovka. Tá sa dodáva vo verzii s 88 kW, alebo v priamostrekovom variante so slušnými 99 kW. Turbodiesely reprezentuje typická paleta motorov 1.4 a 1.6 CRDi. Tisícštyristovka má výkon 66 kW, tisícšesťstovky ponúknu 81 a 94 kW. Všetky motorizácie sú podobne ako u Kii Cee'd vybavené 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.

Výbava

U i30 druhej generácie opäť platí, že prináša zaujímavú výbavu za lákavú cenu, v prípade ojazdených vozidiel to platí dvojnásobne, ich cena klesá rýchlejšie ako u zavedených súperov. Kvôli opticky lákavej cenovke, napríklad v základnej výbave chýba klimatizácia, takže u ojazdených áut je lepšie hľadať autá, ktoré sú ňou vybavené.

Design

Dizajn Hyundai i30 druhej generácie je na hony vzdialené od prvej konzervatívne pojatej verzie. Hyundai i30 je podstatne dynamickejší, aj keď neopúšťa určitú vlnu solídnosti. Novinkou je trojdverový hatchback, ktorý prináša až nezvyčajne dynamické línie, tradične dravšej Kii Cee'd je i30 zdatným súperom.

Spotreba

Koncern Hyundai zatiaľ nepodľahol downsizingu, a tak sú pod kapotou i30 atmosférické benzínové motory. Ich spotreba je celkom rozumná, slušnou mierou k tomu prispieva aj šesťstupňová prevodovka, ktorá je vo všetkých verziách štandardom. Jej prednosťou je fakt, že sa nesnaží za každú cenu vyhovieť európskym normám, a tak účelne využíva potenciál motora a spotreba v praxi nie je taká odlišná od údajov uvádzaných výrobcom. Úsporné sú pochopiteľne vznetové motory, ktoré sú vzhľadom k cene menej častou motorizáciou.

Jazdné vlastnosti

Jazdné vlastnosti novej i30 výrazne pokročili a auto sa v podstate vyrovnalo svojmu dynamickejšie zameranému koncernovému súrodencovi. Celkovo platí, že jazdné vlastnosti sú na veľmi dobrej úrovni, len trochu zaostávajú za absolútnou špičkou. i30 má však podobne ako Kia nekomunikatívne riadenie.

Bezpečnosť

Päť hviezdičiek v nárazových testoch Euro NCAP sa stalo u väčšiny vozidiel v podstate nutnosťou a Hyundai i30 druhej generácie túto povinnosť plní bez problémov. Robustná konštrukcia radí auto k najbezpečnejším v triede a navyše je tiež veľmi ohľaduplné k chodcom. Bezpečnostná výbava auta je tiež dobrá.

Praktickosť

Predchádzajúca verzia i30 dávala prednosť väčšiemu priestoru pre cestujúcich pred batožinovým priestorom, platilo to predovšetkým pre verziu kombi, ktorá mala predĺžený rázvor a na pomery svojej triedy menší kufor. Nová i30 v tomto smere vyznáva tradičnejšiu koncepciu. Batožinový priestor hatchbacku má objem 348 litrov a kombi si tentoraz polepšilo na oveľa lepších 528 litrov.

Komfort

Dobrá ponuka vnútorného priestoru a pohodlné sedadlá sú v kombinácii s komfortne naladeným podvozkom zárukou veľmi dobrého jazdného komfortu. Ten sa však trochu zhoršuje na väčších sedemnásťpalcových kolesách.

Prevádzkové náklady

Úsporné motory, ktorých spotreba sa v praxi vďaka šesťstupňovej prevodovke drží v mierach blízkych udávaných výrobcom, sú prednosťou i30. Celkovo je i30 spoľahlivý automobil s priaznivými prevádzkovými nákladmi.

Hyundai i30

Ďalšie vozidlá


Vyhrajte tablet
Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií