OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Hyundai ix55 (2009–2012)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Veľký vnútorný priestor

Kvalitné spracovanie a použité materiály

Kultivovaný turbodiesel

Dobré jazdné vlastnosti

Vysoký jazdný komfort

O vozidle

Hyundai ix55 je veľkým SUV pre prepravu až siedmich osôb, veľkostne sa môže merať napríklad s populárnym BMW X5. Oproti nemu je však výrazne lacnejšie, hoci sa v mnohom môže pokojne aj prémiovým SUV rovnať. Ostatne, ix55 podobne ako X5 má svoj pôvod na americkom trhu, kde sa predávalo ako Veracruz. Možno jeho americký pôvod a celkovo na európske pomery veľmi veľké rozmery spôsobili, že sa ix55 na európskom trhu príliš dlho neohrial. Zatiaľ čo v USA sa automobil predával už od roku 2006, do Európy prišlo ix55 až v roku 2009. Koniec výroby pritom nastal v oboch prípadoch v rovnakom čase, v roku 2012. Do Európy sa od tej doby dodáva trochu menšie, ale nemenej zaujímavé SUV staronového mená Santa Fe. To sa predsa len lepšie hodí na európske cesty. Na druhú stranu môžu práve majitelia ix55 oceniť veľkorysý vnútorný priestor tohto pôvodne zaoceánskeho SUV. Začína to už pri nastupovaní, dvere sú naozaj veľkorysé a umožnia ľahko a pohodlne nastúpiť aj naozajstným dlháňom. Vo vnútri je naozaj veľa miesta vo všetkých smeroch, prekvapivo dobre použiteľný je aj tretí rad sedadiel – síce to opäť nie je na dlhšie cesty pre dospelých, ale deti sa tu usadia viac než pohodlne.

Interiér sa tiež môže pochváliť veľmi kvalitným a takmer luxusným prevedením, ktoré v mnohom nezaostáva za prémiovými SUV značiek väčších mien. Veľmi dobrá výbava, kvalitná koža aj ďalšie použité materiály sú ďalšími prednosťami ix55. Posádka ocení celkovo veľmi dobrý jazdný komfort, podvozok zvláda filtrovanie nerovností skvele. Ani mimo spevnené cesty sa ix55 úplne nestratí, vďaka svetlej výške 20 centimetrov a možnosti uzamknúť pohon všetkých kolies v režime rozdelenie krútiaceho momentu 50: 50 si poradí aj so stredne komplikovaným terénom. Naozajstný off-road to pochopiteľne nie je, čo dokladajú aj cestné pneumatiky, ktoré budú v teréne limitom. Na ceste sú samozrejme limitom hmotnosť a vyššie položené ťažisko. Podvozok je však prekvapivo agilný a v zákrutách sa ix55 nenakláňa toľko, koľko by vodič čakal, nedotáčavosť krotí systém ESP. Takže ani jazdným prejavom ix55 za často prémiovejšou a drahšou konkurenciou príliš nezaostáva. Príliš veľa chvály si ale nezaslúži riadenie, ktoré je zbytočne preposilované a úplne odťažité. V meste to môže byť príjemné, ale napríklad pri jazde na diaľnici tak riadenie vyžaduje viac pozornosti, než by bolo žiaduce.

Pod kapotou Hyundai ix55 sa v Európe objavil len jediný motor – kulitovovaný a silný trojlitrový turobodiesel CRDi. Vidlicový šesťvalec je tu prekvapivo dobre utlmený, a k veľkému SUV sa javí byť ideálnym parťákom. Má výkon 176 kW, ktorý aj napriek kombinácii s automatickou prevodovkou dodáva vozidlu solídnu dynamiku. Priemerná spotreba pritom takisto zostáva vo vcelku rozumných medziach.

Výbava

Najväčšie a najdrahšie SUV kórejskej značky sa môže vcelku pochopiteľne pochváliť veľmi dobrou základnou výbavou. Úplne v súlade s politikou nezdržovania sa s príplatkovou výbavou je už v základe ix55 veľmi bohato vybavený automobil, výbava jednotlivých ojazdených exemplárov sa nebude príliš líšiť.

Design

Hyundai ix55 je poriadne mohutné SUV, ktoré stavia na drsnom vzhľade. Snáď len čelná maska ​​chladiča je až prekvapivo umiernená a obyčajná. Zvyšok vozidla je vyvážený a dizajn môžeme považovať za nadčasový, rozhodne tu nenájdeme žiadne pre kórejské značky tak typické „čačky“.

Spotreba

Veľké kórejské SUV je k dostaniu iba s jedným motorom, ale pre daný prípad pravdepodobne tým úplne ideálnym. Turbodiesel s výkonom 176 kW si s autom dobre poradí a pritom drží spotrebu na danú veľkosť auta v rozumných medziach. V celkovom pohľade je však spotreba pochopiteľne vyššia.

Jazdné vlastnosti

Aj napriek svoj americký pôvod sa môže Hyundai ix55 pochváliť prekvapivo agilným jazdným správaním. V zákrutách sa ix55 nenakláňa toľko, koľko by vodič čakal, nedotáčavosť krotí systém ESP. Takže ani jazdným prejavom ix55 za často prémiovejšou a drahšou konkurenciou príliš nezaostáva. Príliš chvály si ale nezaslúži riadenie, ktoré je zbytočne preposilované, a úplne odťažité. V meste to môže byť príjemné, ale napríklad pri jazde na diaľnici tak riadenie vyžaduje viac pozornosti, než by bolo žiaduce.

Bezpečnosť

Nárazovými testami Euro NCAP nikdy veľké SUV značky Hyundai neprešlo, no riadiť sa čiastočne môžeme výsledkami amerických crashtestov, kde tak od organizácie IIHS, ako NHTSA dostal americký model Veracruz maximálne hodnotenie. K nemu prispieva robustná konštrukcia a bohatá štandardná bezpečnostná výbava.

Praktickosť

Hyundai ix55 je nebývalo priestorné a veľkorysé vozidlo. Začína to už pri nastupovaní, dvere sú naozaj rozmerné a umožnia ľahko a pohodlne nastúpiť aj naozajstným dlháňom. Vo vnútri je veľa miesta vo všetkých smeroch, prekvapivo dobre použiteľný je aj tretí rad sedadiel – síce to opäť nie je na dlhšie cesty pre dospelých, ale deti sa tu usadia viac než pohodlne. Batožinový priestor štandardne pojme 598 litrov nákladu, v sedemmiestnom usporiadaní potom len 148 litrov.

Komfort

Posádke prináša ix55 aj veľmi vysoký jazdný komfort. Ten je daný jednak samotným veľkorysým priestorom, ale predovšetkým celým radom ďalších faktorov. Výbava auta je bohatá, spracovanie kvalitné a pocit z pobytu v interiéri tak vcelku luxusný. Sedadlá sú veľkorysé a komfortné, rovnako ako odpruženie vozidla. Veľmi dobrá je tiež akustická pohoda pri jazde.

Prevádzkové náklady

Pri svojom veľkom SUV si dala automobilka Hyundai pozor na celkovú kvalitu spracovania, a ix55 patrí medzi spoľahlivé vozidlá. Avšak vzhľadom k jeho zaradeniu a veľkosti je jasné, že servis nebude celkovo lacný, hoci budú náklady o niečo nižšie ako pri prémiových súperoch.



Vyhrajte tablet
Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií