OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Hyundai Lantra (1996–2000)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Nízke ceny

Živé pohonnej jednotky

Pohodlné sedadlá

Zaujímavý vzhľad

O vozidle

V roku 1996 sa na európskom trhu objavila druhá generácia Hyundai Lantra. Ide o sedan a kombi nižšej strednej triedy, ktorý sa snažil zákazníkov v dobe svojej aktívnej služby osloviť výrazným zaobleným a dynamickým dizajnom, a dobrou výbavou za priaznivú cenu. Dnes z výhod zostáva predovšetkým spomínaná nízka cena, Lantra je naozaj lacnou jazdenkou, čo je dané tak jej starobou, ako príslušnosťou k značke. Pritom však nie je Lantra nijako zásadne problematickým automobilom. Hoci za dobovými konkurentmi v rade kvalitatívnych parametrov zaostávala, časom sa pri ojazdených vozidlách mohlo veľa rozdielov zmazať. Lantra je napríklad celkom priemerne spoľahlivá, a prevádzkové náklady nie sú nijako prehnane vysoké.

Zákazníkov aj dnes môže zaujať nezvyčajnými tvarmi, a to tak v prevedení sedan, ako i kombi. Z dnešného pohľadu sú výrazne zaoblené tvary snáď až neobvyklé, na aute nie je jediná hrana. Lantra má tiež vcelku nízky profil, čo však sťažuje nastupovanie do vozidla. Dverný otvor totiž nie je nijako zásadne veľký, a vzhľadom k nízkej streche je nutné sa pri nastupovaní dosť skloniť. Vnútorný priestor pre posádku je celkom dostatočný, nájdeme tu predovšetkým celkom pohodlné sedadlá. Vzhľad interiéru je však už dosť odpovedajúci dobe vzniku vozidla, i jeho kórejskému pôvodu. Pochvalu si nevyslouží ani batožinový priestor, ktorý má v sedane objem 393 litrov, v kombi je to dokonca pri naložení po hranu okien ešte o niečo menej.

O pohon Hyundai Lantra sa starajú predovšetkým zážihové motory, ktoré sú prekvapivo pružné, a celkom rozumne úsporné. Základom bola tisícšesťstovka s nadštandardným výkonom 84 kW, ktorá pre Lantru bohato stačí. Silnejšou variantou je tisícosemstovka s výkonom 94 kW, ktorá bola neskôr nahradená dvojlitrom s výkonom 102 kW. V roku 1998 sa v ponuke objavil aj vznetový motor 1,9 D, avšak neprepĺňaný agregát s výkonom iba 50 kW mnoho zákazníkov neoslovil, a preto je dnes skôr raritou.

Z hľadiska jazdných vlastností je Lantra trochu rozporuplným vozom. Má tuhší podvozok, ktorý dodáva vozidlu slušnú smerovú stabilitu, ale len do chvíle, kým nie je výraznejšie naložený. Potom predné kolesá trochu strácajú adhéziu, a riadenie auta je už o niečo menej isté a presné. Jazdný komfort potom okrem tuhšieho odpruženia znižuje aj prenos vibrácií z vozovky do karosérie.

Výbava

V čase aktívneho modelového života sa považovala Lantra za dobre vybavený automobil za priaznivú cenu. Dnes už platí predovšetkým časť o cene, výbava nijako neprekvapí. Napriek tomu napríklad elektrické sťahovanie okienok bolo samozrejmosťou, a klimatizácia je tiež bežná. 

Design

Hyundai Lantra druhej generácie sa vyznačuje dosť výrazným a zapamätateľným dizajnom. Auto vznikalo v čase, keď bol oblý vzhľad v Európe v móde, a nenájdeme na ňom snáď jedinú hranu. Platí to pre sedan aj pre kombi, obe auta tak aj dnes pôsobia celkom originálnym dojmom, čo je na kórejskú produkciu daného veku celkom nezvyčajné. 

Spotreba

Hyundai Lantra druhej generácie dostal pod kapotu nadštandardne výkonné atmosférické štvorvalce. Tie sa vyznačujú aj prekvapivo rozumnou spotrebou paliva, ktorá nerastie zbytočne vysoko ani pri vyššom využívaní ich potenciálu, ktorý leží predovšetkým vo vyšších otáčkach. Úsporný diesel s výkonom 50 kW nie je príliš obvyklou ani kultivovanou jednotkou. 

Jazdné vlastnosti

Z hľadiska jazdných vlastností je Lantra trochu rozporuplným vozom. Má tuhší podvozok, ktorý dodáva vozidlu slušnú smerovú stabilitu, ale len do chvíle, kým nie je výraznejšie naložený. Potom predné kolesá trochu strácajú adhéziu, a riadenie auta je už o niečo menej isté a presné. 

Bezpečnosť

Lantra mala na svoju dobu dobrú výbavu vrátane ABS a dvojice airbagov vpredu, avšak to je z hľadiska bezpečnosti všetko. Staršia konštrukcia vozidla dáva tušiť, že Lantra z dnešného pohľadu nebude príliš bezpečná. Nárazovými testami Euro NCAP Lantra druhej generácie neprešla. 

Praktickosť

Interiér relatívne nízkeho auta je prekvapivo priestorný, a cestujúci si na nedostatok miesta sťažovať nebudú, avšak nastupovanie do auta je sťažené. Takisto batožinový priestor je relatívne malý, pri sedane je k dispozícii 393 litrov, a kombi pojme pri naskladaní pod roletku dokonca ešte menej nákladu. 

Komfort

Jazdný komfort je ďalšou oblasťou s niekoľkými rozpormi. Lantra má síce veľmi pohodlné sedadlá, no celkovo tuhšie naladenie podvozka. Na svoju dobu disponuje slušnou výbavou, ale na dlhších cestách budú posádku rušiť vibrácie, ktoré sa prenášajú do karosérie od vozovky. 

Prevádzkové náklady

Prevádzkové náklady Lantry sú celkom priaznivé a dané tým, že spotreba motorov sa drží v rozumných medziach, a Lantra je na svoj vek relatívne spoľahlivým automobilom. Opravy by navyše nemali byť náročné a drahé, či už z hľadiska samotných úkonov, alebo ceny náhradných dielov.



Vážime si vášho
súkromie

Aby pre vás bolo prezeranie našich stránok čo najpohodlnejšie, využívame súbory cookies. Cookies nám slúžia na zlepšovanie našich služieb a zároveň vám vďaka nim dokážeme lepšie ponúknuť obsah, ktorý pre vás môže byť zaujímavý a užitočný.

Spravovať cookies

Zásady ochrany osobných údajov

Tento web používa súbory cookie na zlepšenie vášho zážitku pri prehliadaní webom. Z týchto súborov cookie sú súbory cookie, ktoré sú kategorizované podľa potreby, uložené vo vašom prehliadači, pretože sú nevyhnutné pre fungovanie základných funkcií webu.

Používame tiež súbory cookie tretích strán, ktoré nám pomáhajú analyzovať a porozumieť tomu, ako tento web používate, na ukladanie užívateľských preferencií a poskytovanie obsahu a reklám, ktoré sú pre vás relevantné. Tieto súbory cookie budú vo vašom prehliadači uložené iba s vaším súhlasom. Máte tiež možnosť odhlásiť sa z týchto súborov cookie. Ale odhlásenie niektorých z týchto súborov cookie môže mať vplyv na váš zážitok z prezerania. Ďalšie informácie nájdete v našich Zásadách používania súborov cookie.


Nutné Vždy aktívny

Nevyhnutné súbory cookie sú kľúčové pre základné funkcie webu a web bez nich nebude fungovať zamýšľaným spôsobom. Tieto súbory cookie neukladajú žiadne osobné údaje.


Funkčné

Funkčné súbory cookie pomáhajú vykonávať určité funkcie, ako je zdieľanie obsahu webových stránok na platformách sociálnych médií, zhromažďovanie spätných väzieb a ďalšie funkcie tretích strán.


Analytické

Analytické súbory cookie sa používajú na pochopenie toho, ako návštevníci interagujú s webom. Tieto súbory cookie pomáhajú poskytovať informácie o metrikách počtu návštevníkov, miere okamžitého opustenia, zdroji návštevnosti atď.


Marketingové

Súbory cookie reklamy sa používajú na doručovanie návštevníkov prispôsobenými reklamami na základe stránok, ktoré navštívili predtým, a na analýzu účinnosti reklamnej kampane.



Zrušiť

Momentálne je online 52 odborníkov. Volajte denne 8:00 - 21:00 Zavolajte mi
ONLINE PREDAJ
Kúpte svoj nový voz
rýchlo a jednoducho
ONLINE
  • Doprava zdarma
    Voz Vám doručíme až domov
  • 14 dní na vrátenie vozidla
    Pohodlne a bezpečne, jasný pôvod i histórie vozidla
Ponuka vozidiel