OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Hyundai Terracan (2001–2007)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Veľmi dobré terénne vlastnosti

Priaznivé ceny

Robustná a spoľahlivá technika

Veľký vnútorný priestor

Rad odkladacích miest

O vozidle

Hyundai Terracan je veľký kórejský off-road, ktorý technicky vychádza z druhej generácie slavého Mitsubishi Pajero. Technika však bola prepracovaná, a aj po vzhľadovej stránke je vozidlo svojbytné, takže sa môže smelo merať s ostatnými súdobými terénnymi autami. Podvozok má klasickú rámovú konštrukciu, vpredu s nezávislým zavesením kolies, ktoré má zlepšovať správanie auta na ceste. To je ale asi najväčším orieškom kórejského off-roadu, aspoň do modernizácii, ku ktorej došlo v roku 2004. Po nej totiž dostal automobil inovovaný systém pohonu všetkých kolies s automatickým režimom, do vtedy sa jazdné režimy volili iba ručne. Aj pri inovovanom vozidle je k dispozícii režim pohonu len zadnej nápravy, všetkých kolies alebo redukcia, je tu navyše aj automatika, ktorá pohon 4x4 spína v prípade potreby sama. Kým pred modernizáciou je Terracan s poháňanou zadnou nápravou výrazne pretáčavý, a s pohonom všetkých kolies zase nedotáčavý, po modernizácii sa situácia predsa len vylepšila, a auto zvláda zákruty trochu lepšie. Aj tak je treba počítať s veľkými náklonmi, vysokou stavbou a hmotnosťou, a čoskoro prichádzajúcimi limitmi podvozku. Veľký off-road sa však veľmi dobre cíti v teréne, kde v podstate vôbec nezaostáva za oveľa vyhlásenejšími súpermi. Len trochu obyčajné balónové cestné pneumatiky sú limitujúcim faktorom.
Interiér veľkého terénneho Hyundai pôsobí robustným dojmom a má vcelku kvalitné spracovanie. Vo všetkých smeroch je tu naozaj kráľovské množstvo miesta, aj nad hlavou a pred kolenami v druhom rade sedadiel, je ho doslova nadbytok. Sedadlá sú síce celkom komfortne, no postrádajú bočné vedenie. V zákrutách a v teréne by sa pritom celkom hodilo, aby sedadlá telo podržali lepšie. Interiér je plný praktických odkladacích miest, a nezabudlo sa ani na držadlá, ktoré posádka ocení práve pri jazde mimo vozovku. Velku si pochvalu zaslúži batožinový priestor, jeho objem 750 litrov pred sklopením sedadiel je naozaj ohromujúci. Po sklopení sedačiek sa potom dočkáme prepravnej kapacity až 2000 litrov.
Pod kapotou robustného off-roadu nájdeme patrične robustnú pohonnú jednotku. Tou je štvorvalcový turbodiesel s objemom 2,9 litra. Motor vo verzii pred modernizáciou má výkon 110 kW, po vylepšení auta potom výkon motora stúpol na 120 kW. Krotiť ho však v rozlete môže štvorstupňová automatická prevodovka, štandardom je päťstupňový manuál a už spomínaná redukcia. Motor je prekvapivo kultivovaný a tichý, čo vlastne platí pre celý automobil. Neobťažuje ani aerodynamický hluk, čo je vzhľadom k vysokej stavbe karosérie s výraznými čelnými plochami príjemné zistenie. Motor má vzhľadom k veľkosti auta vcelku primeranú spotrebu, ktorú možno dlhodobo bez problémov držať hlbšie pod desiatimi litrami nafty na 100 kilometrov.

Výbava

Výbava Hyundai Terracan bola vo svojej dobe celkom nadštandardná, takže aj dnes ju môžeme považovať za veľmi dobrú, obzvlášť vzhľadom k cene, za ktorú sa veľký off-road na trhu ojazdených vozidiel predáva. Výbava jednotlivých kusov sa môže líšiť, klimatizácia a rad bežných komfortných prvkov sú štandardom, nie je ťažké zohnať automobil vybavený tempomatom, Bluetooth, vyhrievanými a koženými sedadlami a ďalšími vymoženosťami.

Design

Vzhľad Hyundai Terracan je prísne off-roadový, vozidlo so rozhodne nesnaží tváriť ako nejaké športové SUV. Dizajn nie je príliš elegantný, je naozaj veľmi utilitárny, a skôr účelový než akokoľvek elegantný a pekný. Milovníkom off-roadov však môže vyhovovať.

Spotreba

Hyundai Terracan v našich končinách zoženiete iba so štvorvalcovým turbodieselom s objemom 2,9 litra a výkonom 110, alebo 120 kW. Agregát je prekvapivo kultivovaný, a môže sa v praxi pochváliť aj priaznivou spotrebou paliva, ktorá sa dá stlačiť výrazne pod desať litrov na 100 kilometrov.

Jazdné vlastnosti

Jazdné vlastnosti nie sú práve silnou stránkou Terracanu, ak teda nehovoríme o tých v teréne – tam si naopak auto poradí veľmi dobre. Na ceste sa však vozidlo silne nakláňa a správanie je trochu nepredvídateľné – so zadným pohonom dosť pretáčavé, s pohonom všetkých kolies zase nedotáčavé. Trochu lepšia je situácia v automobiloch po modernizácii z roku 2004.

Bezpečnosť

Mohutný off-road sa neobjavil v nárazových testoch Euro NCAP, a tak môžeme jeho presnú úroveň bezpečnosti len odhadovať. Výkony nebudú vzhľadom k obyčajnejšej technike ktovieako skvelé, a to aj napriek robustnej konštrukcii. V bezpečnostnej výbave nájdeme len dvojicu čelných airbagov.

Praktickosť

Hyundai Terracan je veľmi praktický a priestorný off-road. Miesta je v interiéri naozaj viac než dostatok, na zadných sedadlách je priestor skutočne kráľovský. Veľmi objemný je aj batožinový priestor, ktorý štandardne pojme 750 litrov nákladu. Po sklopení zadných sedadiel sa dá do auta naložiť až 2000 litrov nákladu.

Komfort

Posádke poskytuje Hyundai Terracan prekvapivo dobrý jazdný komfort. Podvozok zvláda aj vďaka kombinácii pneumatík s vysokým profilom filtrovať nerovnosti naozaj dobre. V zákrutách je však treba počítať s väčšími náklonmi. Veľmi dobré je aj odhlučnenie vozidla. Sedadlá sú tiež komfortné, ale zaslúžili by si lepšie bočné vedenie, ktoré by podržalo telo v zákrutách, a v teréne.

Prevádzkové náklady

Pri veľkom off-roade je aj napriek robustnej a spoľahlivej technike, a celkom úspornému vznetovému motoru, potrebné počítať s predsa len vyššími nákladmi na servis aj prevádzku. Prípadné opravy sú drahšie než pri bežných vozidlách, v rámci triedy však Terracan patrí k menej nákladným autám.

Hyundai Terracan



Vyhrajte tablet
Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií