OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Kia Sportage (2010–2015)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Atraktívny dizajn

Pohodlné sedadlá s dobrým bočným vedením Úsporný a silný turbodiesel

Jazdný komfort

Spoľahlivosť a kvalita spracovania

O vozidle

Aj tretia generácia Kie Sportage znamená v tejto rade opäť významný obrat. A tentokrát jednoznačne k lepšiemu. Auto zostalo typickým zástupcom triedy kompaktných SUV, oproti predchádzajúcej generácii sa však dočkalo mnohých významných vylepšení, vďaka ktorým môže patriť k najpopulárnejším autám segmentu. Veľmi atraktívny je predovšetkým dizajn vozidla, ktorý má na svedomí Peter Schreyer, ktorý predtým pôsobil v Audi. Sportage pôsobí dynamickým a mohutným dojmom, podpisuje sa na tom, predovšetkým na SUV , relatívne nízka výška vozidla a vcelku úzke okná. To, čo vyzerá z estetického hľadiska veľmi dobre, však nie je ideálne z hľadiska praktického - úzke okná a masívne stĺpiky totiž obmedzujú celkový výhľad z vozidla, vodič tak nemá o dianí okolo taký prehľad, ako u mnohých konkurentov. Na druhej strane interiér vozidla je útulný, priestranný a praktický zároveň a vodič môže mať vcelku športové dojmy. Miesta je dostatok, aj napriek menšej výške nad hlavou. Batožinový priestor výrazne narástol na veľmi solídnych 465 litrov, avšak využiteľnosť trochu zaostáva za papierovými parametrami. Nakladacia hrana je vysoko, je to dôsledok robustnej stavby vozu. Tá sa však na druhej strane podpisuje na veľmi dobrej bezpečnosti. Prispievajú k nej aj veľmi slušné jazdné vlastnosti, tu však trochu pozor. Základné šestnásťpalcové kolesá s pneumatikami s pomerne vysokým profilom totiž podvozok dosť limitujú, ďaleko lepšou voľbou sú ráfiky väčších priemerov s nízkoprofilovými kolesami. Vzhľadom k naladeniu podvozku taká voľba nezhorší jazdný komfort, pritom ovládanie auta bude ďaleko istejšie. A kto by sa bál zhoršených terénnych vlastností, toho skrotíme už rovno na začiatku. Ani so základným "obutím" nie je Sportage vhodná inam než na najviac rozbahnenú poľnú cestu.

Ponuka pohonných jednotiek bola spočiatku výroby (auto vzniká opäť v Žiline) vcelku chudobná, na výber bolo medzi dvojlitrovým benzínovým motorom (120 kW) alebo rovnako objemným turbodieselom CRDi (100 kW). Oba motory je možné kombinovať s pohonom len predných alebo aj všetkých kolies. Neskôr sa základnou motorizáciou stala jednotka 1.6 GDI s 99 kW, ktorá pre pohon dostačuje a drží spotrebu v celkom rozumných medziach. Motor je možné kombinovať len s pohonom predných kolies. To isté platí aj pre základný turbodiesel 1.7 CRDi s výkonom 85 kW. Naopak najsilnejšia motorizácia, dvojliter CRDi naladený na 135 kW, je vyhradená len pre verziu s pohonom všetkých kolies.

Výbava

Kia Sportage je dobre vybavené auto za dobrú cenu, avšak politika jednej výbavy naprieč celou modelovou radou už je dávno preč. Stupne sú tri a Kia navyše často predáva rôzne akčné modely. Ani v základe však nechýbajú obvyklé a potrebné komfortné a bezpečnostné prvky, vyššia verzia už len štandardne solídne úroveň komfortu vylepšujú.

Design

Tretia generácia Kie Sportage jednoznačne patrí k najdynamickejšie vyzerajúcim vozidlám v segmente, atraktívne linky ju posúvajú bližšie ku klasickým hatcbackom. Auto zároveň pôsobí mohutným dojmom, čo bude iste potenciálnym záujemcom po chuti. Aj interiér hrá na športovejšiu nôtu a SUV by v jeho prevedení tipoval málokto.

Spotreba

Motorová paleta tretej Sportage je doteraz najširšia v histórii tohto modelu. A tiež najúspornejšia. Prakticky o žiadnom motore nemožno vyhlásiť, že by mal nadmerné nároky na palivo, turbodiesel 2.0 CRDi (v oboch výkonových variantoch) navyše dokáže byť naozaj vyložene úsporný. U základných jednotiek je dobrou vizitkou, že ich spotreba stúpa k úrovni tých silnejších až v diaľničnom režime, čo sa im dá odpustiť.

Jazdné vlastnosti

Kia Sportage prináša na svoju triedu nadpriemerne dobré jazdné vlastnosti, ale má to jeden malý háčik. Tým sú "malé" základné šestnásťpalcové kolesá s vysokým profilom, ktoré zvyšujú citlivosť vozidla na bočný vietor aj sériu nerovností a trochu otupujú reakcie na pokyny volantu. Väčšie ráfiky s nízkoprofilovými kolesami sú lepšou voľbou, komfort pritom netrpí.

Bezpečnosť

Už svojím vzhľadom sa Kia Sportage tvári ako veľmi robustné auto a nárazové testy Euro NCAP to len potvrdili. Vozidlo si s prehľadom odnieslo plné skóre piatich hviezdičiek. V amerických nárazových testoch je navyše veľmi dobre hodnotená tuhosť stĺpikov a strechy, čo vedie k zvýšenej bezpečnosti pri prevrátení. Bezpečnostná výbava vozidla je úplne na súčasnej úrovni.

Praktickosť

Kia Sportage pôsobí v interiéri možno trochu stiesnenejším dojmom než väčšina súperov, avšak priestor jej rozhodne nechýba, na danú kategóriu je ho primeraný dostatok. Batožinový priestor sa chváli veľmi vysokým objemom 564 litrov, avšak ten sa v praxi trochu vytráca. Kórejci zrejme merajú aj miesto pod podlahou, kde je ukrytá rezerva, využiteľnosť kufra nie je taká, ako môžu čísla vyzerať.

Komfort

Hoci sa Sportage "vyťahuje" svojimi športovými ambíciami, celkovo je naladenie vozidla veľmi komfortné. Príjemnému pobytu na palube prospieva aj elegantné prevedenie interiéru s kvalitnými materiálmi a spracovaním. Len v základe sú materiály obyčajnejšie. Chválime tiež sedadlá, ktoré sú pohodlné a majú dobré bočné vedenie, na druhej strane nemusia vyhovovať robustnejším postavám.

Prevádzkové náklady

Kia Sportage tretej generácie je relatívne mladý automobil, ktorý navyše automobilka predáva s veľmi nadštandardnou sedemročnou zárukou. To by malo vypovedať o trvanlivosti vozu, ostatne už predchádzajúca generácia bola spoľahlivá. Sportage sa tiež môže pochváliť vcelku úspornými pohonnými jednotkami, predovšetkým dvojlitrový turbodiesel prekvapí veľmi príjemne.

Kia Sportage

Ďalšie vozidlá


Vážime si vášho
súkromie

Aby pre vás bolo prezeranie našich stránok čo najpohodlnejšie, využívame súbory cookies. Cookies nám slúžia na zlepšovanie našich služieb a zároveň vám vďaka nim dokážeme lepšie ponúknuť obsah, ktorý pre vás môže byť zaujímavý a užitočný.

Spravovať cookies

Zásady ochrany osobných údajov

Tento web používa súbory cookie na zlepšenie vášho zážitku pri prehliadaní webom. Z týchto súborov cookie sú súbory cookie, ktoré sú kategorizované podľa potreby, uložené vo vašom prehliadači, pretože sú nevyhnutné pre fungovanie základných funkcií webu.

Používame tiež súbory cookie tretích strán, ktoré nám pomáhajú analyzovať a porozumieť tomu, ako tento web používate, na ukladanie užívateľských preferencií a poskytovanie obsahu a reklám, ktoré sú pre vás relevantné. Tieto súbory cookie budú vo vašom prehliadači uložené iba s vaším súhlasom. Máte tiež možnosť odhlásiť sa z týchto súborov cookie. Ale odhlásenie niektorých z týchto súborov cookie môže mať vplyv na váš zážitok z prezerania. Ďalšie informácie nájdete v našich Zásadách používania súborov cookie.


Nutné Vždy aktívny

Nevyhnutné súbory cookie sú kľúčové pre základné funkcie webu a web bez nich nebude fungovať zamýšľaným spôsobom. Tieto súbory cookie neukladajú žiadne osobné údaje.


Funkčné

Funkčné súbory cookie pomáhajú vykonávať určité funkcie, ako je zdieľanie obsahu webových stránok na platformách sociálnych médií, zhromažďovanie spätných väzieb a ďalšie funkcie tretích strán.


Analytické

Analytické súbory cookie sa používajú na pochopenie toho, ako návštevníci interagujú s webom. Tieto súbory cookie pomáhajú poskytovať informácie o metrikách počtu návštevníkov, miere okamžitého opustenia, zdroji návštevnosti atď.


Marketingové

Súbory cookie reklamy sa používajú na doručovanie návštevníkov prispôsobenými reklamami na základe stránok, ktoré navštívili predtým, a na analýzu účinnosti reklamnej kampane.



Zrušiť

Momentálne je online 0 odborníkov. Volajte denne 8:00 - 21:00 Zavolajte mi
Google hodnotenie   4,5
Najlepšie hodnotený
predajca ojazdených vozidiel
na Slovensku.

S priemerným hodnotením
zákazníkov všetkých našich
pobočiek 4,5 hviezdičky.