OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Mazda 626 (1992–1997)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Nízke ceny

Preverená technika

Dobrý vnútorný priestor

Nevtieravý vzhľad

O vozidle

V roku 1992 uvedené Mazda 626 očarila mnoho Slovákov. Atraktívne zaguľatený automobil, ktorý bol už druhou generáciou takto označovaného modelu strednej triedy japonskej automobilky, sa stal doslova odznakom úspešného podnikateľa deväťdesiatych rokov. Bol to práve lákavý dizajn, ktorý k typu 626 zákazníkov tak priťahoval. Dnes už auto pochopiteľne tak atraktívne nepôsobí, a záujemcov láka predovšetkým nízkou cenou a celkom jednoduchou použitou technikou, ktorá nevyžaduje príliš náročný servis. Na druhú stranu je dnes naozaj trochu zložité nájsť exemplár v krásne zachovalom stave. Keďže 626 vo svojej dobe často slúžilo ako vozidlo obchodníkov, mávajú automobily až nezvyčajne vysoké nájazdy. Tie však svedčia o tom, že toho 626 dosť vydržia, na druhú stranu udržiavanie takto ojazdeného automobilu v dobrom stave už bude vyžadovať od majiteľa naozaj väčšiu pozornosť.

Mazda 626 sa vo svojej druhej generácii predávala ako sedan a hatchback. Sedan mal až netypicky zaguľatený zadok, hatchback sa vyznačoval elegantnejším a celkovo atraktívnejším prevedením, a je preto oveľa populárnejší. Kombík v druhej generácii neexistoval, európsky zákazníci sa ho dočkali až s nástupcom. Aj tak sa môže 626 druhej generácie pochváliť veľkou ponukou vnútorného priestoru a rozmerným batožinovým priestorom. Auto sa tiež v čase svojho vzniku vyznačovalo veľmi dobrým jazdným komfortom, ten však môže dnes byť silne ovplyvnený stavom podvozkových partií auta.

Paleta pohonných jednotiek je na japonský automobil až nečakane široká. Základom bola tisícosemstovka s výkonom 66 kW, ktorá neskôr posilnila na 77 kW. V oboch prípadoch to nie je príliš dynamický motor, a vyhovie len kľudným vodičom. Lepšie pôsobil dvojliter s 85 kW, s ktorým sa dá dnes jazdit aj celkom úsporne. Špičkou potom bol vidlicový šesťvalec s objemom 2,5 litra a výkonom 120 kW. Jeho vyššia spotreba z neho však už v dobe aktívneho života modelu urobila vzácny tovar, v praxi sa tento motor vyznačuje vysokou trvanlivosťou, zamatovým chodom a príjemne športovým prejavom. Úspornú variantu predstavoval turbodiesel 2,0 TD, jeho výkon 55 kW však celkom jasne naznačuje, že toto prevedenie je skutočne dosť dýchavičné. Navyše jeho prepĺňanie je celkom netradičné (má dúchadlo s obežným kolesom), čo dnes môže znamenať problematický servis.

Výbava

Nájsť dobre vybavenú Mazdu 626 by nemal byť problém, avšak z dnešného hľadiska pochopiteľne nemožno očakávať žiadne zázraky. Klimatizácia, elektrická výbava aj niektoré bezpečnostné prvky sú samozrejmosťou.

Design

Mazda 626 druhej generácie bola vo svojej dobe veľmi atraktívnym vozidlom, ktorý na našich cestách pôsobil doslova ako zjavenie. Dnes tomu tak pochopiteľne nie je, jej interpretácia guľatých tvarov dnes nie je úplne v móde. No aj tak nemožno tejto dlhoročnej Mazde odoprieť určitú eleganciu.

Spotreba

Turbodiesely neboli v čase vzniku druhej generácie 626 zďaleka tak populárne a ten jediný v ponuke vozidla bol veľmi dýchavičný, a navyše technicky celkom netypický. A oproti konkurencii nebol ani ktovieako úsporný. Lepšou istotou sú zážihové motory, ktoré nie sú zviazané eko normami, a tak s nimi prekvapivo možno pri pokojnom jazdnom štýle jazdiť s rozumnou spotrebou.

Jazdné vlastnosti

V strednej triede, ktorú Mazda 626 reprezentuje, išlo v dobe vzniku vozidla skôr o jazdný komfort a ponuku miesta pre posádku, než o špičkové jazdné vlastnosti. Hoci nájdeme pár výnimiek, 626 medzi ne nepatrí, chová sa skôr priemerne.

Bezpečnosť

Očakávať od Mazdy z roku 1992 ktovieaké výkony v oblasti bezpečnosti určite nemôžeme. Airbagy boli vtedy začínajúcou záležitosťou, a viac ako tie predné v 626 byť nemôžu. Aj samotná konštrukcia automobilu je ďaleko jednoduchšia ako dnes, a tak je tuhosť skeletu pri havárii podstatne menšia.

Praktickosť

Druhá generácie 626 sa ponúkala iba ako sedan a liftback, praktickejšie kombi sa v tejto generácii nepredávalo. Je to celkom škoda, pretože inak bola 626 veľmi priestorným vozidlom, v ktorom sa posádka rozhodne netlačila. 

Komfort

Vo svojej dobe bola Mazda 626 veľmi komfortným autom, podvozok sa podarilo vyladiť k naozaj plavnému a kultivovanému správaniu. Lenže dnes to opäť nemusí tak úplne platiť, dosť záleží na stave podvozkových partií.

Prevádzkové náklady

Mazda 626 druhej generácie je dnes už veľmi starým autom, ktoré môžete kúpiť za veľmi nízke sumy. Napokon stav vozidiel väčšinou viac než zodpovedá vysokému nájazdu, a tak si vyžaduje 626 od nového majiteľa väčšiu starostlivosť.



Vyhrajte tablet
Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií