OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Mercedes-Benz E (1995–2003)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Komfortné odpruženie

Obrovský vnútorný priestor

Trvanlivé a úsporné turbodiesely

Veľmi široká ponuka motorov

O vozidle

Mercedes-Benz radu E z rokov 1995-2003 je auto s trochu rozporuplnou povesťou. Na jednej strane je to ťahúň takmer k neuťahaniu, lenže na strane druhej zachovalý exemplár v naozaj dobrom stave sa zháňa dosť ťažko. Neúnavné vozidlo totiž často slúžilo ako taxi alebo jednoducho k častým a dlhým pracovným cestám, nájazdy s menej ako šiestimi ciframi a dvojkou na začiatku tak majú budiť skôr ostražitosť, než aby reflektovali skutočný stav vozidla. Výrazne ojazdený Mercedes éčkového radu však nemusí byť nutne zlým vozom. Ak mu bola predchádzajúcim majiteľom venovaná rozumná starostlivosť a vy v tom budete pokračovať, tento veľmi robustný automobil bude dobre slúžiť ešte dlho. Pri  automatických prevodovkách  radšej ihneď skontrolujte možné nenápadné úniky oleja, neskoršie zničenie prevodovky môže byť jedna z najnáročnejších opráv.

Za dobrú starostlivosť sa Éčko odvďačí poctivou službou. Veľký Mercedes má až neuveriteľnú prepravnú kapacitu a priestrannejšie auto budete hľadať len ťažko. Mercedes E je tiež veľmi komfortné a skvele žehlí akékoľvek nerovnosti slovenských vozoviek. Pravda, dizajn už je skôr trochu klasikou ako moderný, predok so štvoricou okrúhlych svetlometov pôsobí dodnes veľmi nezvyčajne, veľké rovné plochy na bokoch zase dosť fádne. Lenže za to všetko nezaplatíte veľa peňazí, Éčko je dnes veľmi lacným osobným sťahovákom. Okrem verzie s pohonom zadných kolies možno zohnať aj varianty s pohonom oboch náprav označovaných 4matic.

Pod kapotou môžeme nájsť extrémne širokú paletu motorov, a to ako benzínových, tak dieselových. Diesely budú predsa len bežnejšou a častejšou voľbou, pri benzínových motoroch je zase šanca na trochu nižšie  nájazdy. Pri benzínových motoroch  siaha spektrum výkonu od 100 kW u základného štvorvalca (s kompresorom má 120 kW, motor 2,3 má 110 kW) až po ohromujúcich 255 a 260 kW u verzie AMG s piatimi-alebo 5,5 litrovým osemvalcom. Osemvalec zastupujú aj motory 4,2 a 4,3 litra s výkonom 205 kW. V praxi sa však oveľa častejšie stretneme sa šesťvalcami, ktoré sú pre pohon Éčka najvhodnejšie, štvorvalce sú na veľký voz slabé. Agregáty 3,2 alebo 2,8 litrov sú ideálom, hoci u nich nemožno počítať s príliš nízkou spotrebou paliva. Výkon pri  menšom z nich je 142 alebo 150 kW po modernizácii, väčší motor má 162 alebo 165 kW. Najmenším šesťvalcom je motor 2,4 litra s výkonom 124 kW z vyhotovení E 240.

Aj naftové motory majú veľké rozpätie. Základom boli najprv staršie komôrkové motory, ktoré majú nižší výkon a sú celkovo lenivejšie a nie natoľko úsporné, oproti modernejším motorom CDI so vstrekovaním common-rail, pri nich však nie je príliš nutné riešiť životnosť vstrekov. Základ je opäť slabý, motor 2,2 D s výkonom 70 kW je naozaj letargický, ani modernejšie motory 2,2 CDI s výkonmi 75, 85 a 92 kW na tom však pri veľkom aute nie sú o mnoho lepšie. Lepšie je to pri verzii 2,2 CDI so 105 kW. Päťvalec 2,9 TD zo starej školy je takmer nezničiteľný, ale dáva len 95 kW. Trochu novší šesťvalec 3,0 TD ponúkne 100 kW, vo výkonnejšej verzii potom solídnych 130 kW. Moderné šesťvalce CDI sú k dispozícii v prevedení 2,7 litra s výkonom 125 kW alebo 3,2 litra a 145 kW.

Výbava

Éčkový Mercedes môže mať veľmi rozdielnu výbavu. Z dnešného hľadiska v ňom nenájdeme žiadne prekvapivé a naozaj moderné prvky, na trhu sa tiež častejšie nachádzajú jednoduchšie verzie, ktoré reflektovali skôr úžitkové zameranie vozidla.

Design

Dizajn Mercedesu E série W210 bol vcelku kontroverzný už v dobe svojho uvedenia. Veľmi nezvyčajný bol predovšetkým predok so štyrmi okrúhlymi svetlometmi a veľkou  plochou maskou chladiča. Dnes už pôsobí E W210 trochu zastaralejším dojmom, pre niektorých zákazníkov však bude mať svoje čaro.

Spotreba

Veľký Mercedes triedy E má celkovo pochopiteľne vyššie nároky na palivo. Vznetové motory však môžu byť aj veľmi úsporné, platí to predovšetkým pre moderné jednotky CDI. S rozumným jazdným štýlom tak možno aj s obrovským Mercedesom jazdiť úsporne.

Jazdné vlastnosti

Mercedes triedy E je predovšetkým komfortné auto. Jazdné vlastnosti sú tak trochu v pozadí, hojdavý prejav voza  skrýva skutočné správanie podvozku, ale napríklad riadenie je prekvapivo presné – tiež však veľmi pozvoľné. Správanie na vozovkách so zlou adhéziou môžu vylepšiť verzie s pohonom všetkých kolies.

Bezpečnosť

V nárazových testoch Euro NCAP získal Mercedes triedy E štyri hviezdičky. Stalo sa tak v roku 1998. Veľký a pohodlný voz dokáže posádku dodnes solídne ochrániť, z hľadiska celkového bezpečia však hrá veľkú úlohu konkrétny stav daného kusu. Bezpečnostná výbava je na dnešné pomery skôr štandardná.

Praktickosť

Mercedes triedy E série W210 je jeden z najpriestrannejších vozidiel vôbec. Aj preto bol tak obľúbený medzi taxikármi a prepravnými spoločnosťami. Sedan v batožinovom priestore uvezie veľmi solídnych 520 litrov nákladu, prepravná kapacita kombi s objemom 600 litrov pre batožinu je naozaj ohromná. Pritom cestujúci majú vnútri doslova nadbytok miesta vo všetkých smeroch.

Komfort

Jazdný komfort je jednou z veľkých predností Éčkového Mercedesu. Auto sa cez všetky nerovnosti na ceste prenáša plavne, v zákrutách sa však pripravte na väčšie náklony. Odhlučnenie je dobré, ani interiér nie je celkovo zlý, prejavuje sa na ňom však jeho vek.

Prevádzkové náklady

Mercedes E W210 dnes zoženiete zrejme len s vysokými kilometrovými nájazdami. To znamená, že auto bude vyžadovať väčšie investície do opráv a pravidelnú starostlivosť pre udržanie dobrého stavu. Aj spotreba motorov je celkovo vyššia, takže Mercedes E je z hľadiska prevádzkových nákladov predsa len náročnejšie vozidlo.



Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií