OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Mercedes-Benz E (1995–2003)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Komfortné odpruženie

Obrovský vnútorný priestor

Trvanlivé a úsporné turbodiesely

Veľmi široká ponuka motorov

O vozidle

Mercedes-Benz radu E z rokov 1995-2003 je auto s trochu rozporuplnou povesťou. Na jednej strane je to ťahúň takmer k neuťahaniu, lenže na strane druhej zachovalý exemplár v naozaj dobrom stave sa zháňa dosť ťažko. Neúnavné vozidlo totiž často slúžilo ako taxi alebo jednoducho k častým a dlhým pracovným cestám, nájazdy s menej ako šiestimi ciframi a dvojkou na začiatku tak majú budiť skôr ostražitosť, než aby reflektovali skutočný stav vozidla. Výrazne ojazdený Mercedes éčkového radu však nemusí byť nutne zlým vozom. Ak mu bola predchádzajúcim majiteľom venovaná rozumná starostlivosť a vy v tom budete pokračovať, tento veľmi robustný automobil bude dobre slúžiť ešte dlho. Pri  automatických prevodovkách  radšej ihneď skontrolujte možné nenápadné úniky oleja, neskoršie zničenie prevodovky môže byť jedna z najnáročnejších opráv.

Za dobrú starostlivosť sa Éčko odvďačí poctivou službou. Veľký Mercedes má až neuveriteľnú prepravnú kapacitu a priestrannejšie auto budete hľadať len ťažko. Mercedes E je tiež veľmi komfortné a skvele žehlí akékoľvek nerovnosti slovenských vozoviek. Pravda, dizajn už je skôr trochu klasikou ako moderný, predok so štvoricou okrúhlych svetlometov pôsobí dodnes veľmi nezvyčajne, veľké rovné plochy na bokoch zase dosť fádne. Lenže za to všetko nezaplatíte veľa peňazí, Éčko je dnes veľmi lacným osobným sťahovákom. Okrem verzie s pohonom zadných kolies možno zohnať aj varianty s pohonom oboch náprav označovaných 4matic.

Pod kapotou môžeme nájsť extrémne širokú paletu motorov, a to ako benzínových, tak dieselových. Diesely budú predsa len bežnejšou a častejšou voľbou, pri benzínových motoroch je zase šanca na trochu nižšie  nájazdy. Pri benzínových motoroch  siaha spektrum výkonu od 100 kW u základného štvorvalca (s kompresorom má 120 kW, motor 2,3 má 110 kW) až po ohromujúcich 255 a 260 kW u verzie AMG s piatimi-alebo 5,5 litrovým osemvalcom. Osemvalec zastupujú aj motory 4,2 a 4,3 litra s výkonom 205 kW. V praxi sa však oveľa častejšie stretneme sa šesťvalcami, ktoré sú pre pohon Éčka najvhodnejšie, štvorvalce sú na veľký voz slabé. Agregáty 3,2 alebo 2,8 litrov sú ideálom, hoci u nich nemožno počítať s príliš nízkou spotrebou paliva. Výkon pri  menšom z nich je 142 alebo 150 kW po modernizácii, väčší motor má 162 alebo 165 kW. Najmenším šesťvalcom je motor 2,4 litra s výkonom 124 kW z vyhotovení E 240.

Aj naftové motory majú veľké rozpätie. Základom boli najprv staršie komôrkové motory, ktoré majú nižší výkon a sú celkovo lenivejšie a nie natoľko úsporné, oproti modernejším motorom CDI so vstrekovaním common-rail, pri nich však nie je príliš nutné riešiť životnosť vstrekov. Základ je opäť slabý, motor 2,2 D s výkonom 70 kW je naozaj letargický, ani modernejšie motory 2,2 CDI s výkonmi 75, 85 a 92 kW na tom však pri veľkom aute nie sú o mnoho lepšie. Lepšie je to pri verzii 2,2 CDI so 105 kW. Päťvalec 2,9 TD zo starej školy je takmer nezničiteľný, ale dáva len 95 kW. Trochu novší šesťvalec 3,0 TD ponúkne 100 kW, vo výkonnejšej verzii potom solídnych 130 kW. Moderné šesťvalce CDI sú k dispozícii v prevedení 2,7 litra s výkonom 125 kW alebo 3,2 litra a 145 kW.

Výbava

Éčkový Mercedes môže mať veľmi rozdielnu výbavu. Z dnešného hľadiska v ňom nenájdeme žiadne prekvapivé a naozaj moderné prvky, na trhu sa tiež častejšie nachádzajú jednoduchšie verzie, ktoré reflektovali skôr úžitkové zameranie vozidla.

Design

Dizajn Mercedesu E série W210 bol vcelku kontroverzný už v dobe svojho uvedenia. Veľmi nezvyčajný bol predovšetkým predok so štyrmi okrúhlymi svetlometmi a veľkou  plochou maskou chladiča. Dnes už pôsobí E W210 trochu zastaralejším dojmom, pre niektorých zákazníkov však bude mať svoje čaro.

Spotreba

Veľký Mercedes triedy E má celkovo pochopiteľne vyššie nároky na palivo. Vznetové motory však môžu byť aj veľmi úsporné, platí to predovšetkým pre moderné jednotky CDI. S rozumným jazdným štýlom tak možno aj s obrovským Mercedesom jazdiť úsporne.

Jazdné vlastnosti

Mercedes triedy E je predovšetkým komfortné auto. Jazdné vlastnosti sú tak trochu v pozadí, hojdavý prejav voza  skrýva skutočné správanie podvozku, ale napríklad riadenie je prekvapivo presné – tiež však veľmi pozvoľné. Správanie na vozovkách so zlou adhéziou môžu vylepšiť verzie s pohonom všetkých kolies.

Bezpečnosť

V nárazových testoch Euro NCAP získal Mercedes triedy E štyri hviezdičky. Stalo sa tak v roku 1998. Veľký a pohodlný voz dokáže posádku dodnes solídne ochrániť, z hľadiska celkového bezpečia však hrá veľkú úlohu konkrétny stav daného kusu. Bezpečnostná výbava je na dnešné pomery skôr štandardná.

Praktickosť

Mercedes triedy E série W210 je jeden z najpriestrannejších vozidiel vôbec. Aj preto bol tak obľúbený medzi taxikármi a prepravnými spoločnosťami. Sedan v batožinovom priestore uvezie veľmi solídnych 520 litrov nákladu, prepravná kapacita kombi s objemom 600 litrov pre batožinu je naozaj ohromná. Pritom cestujúci majú vnútri doslova nadbytok miesta vo všetkých smeroch.

Komfort

Jazdný komfort je jednou z veľkých predností Éčkového Mercedesu. Auto sa cez všetky nerovnosti na ceste prenáša plavne, v zákrutách sa však pripravte na väčšie náklony. Odhlučnenie je dobré, ani interiér nie je celkovo zlý, prejavuje sa na ňom však jeho vek.

Prevádzkové náklady

Mercedes E W210 dnes zoženiete zrejme len s vysokými kilometrovými nájazdami. To znamená, že auto bude vyžadovať väčšie investície do opráv a pravidelnú starostlivosť pre udržanie dobrého stavu. Aj spotreba motorov je celkovo vyššia, takže Mercedes E je z hľadiska prevádzkových nákladov predsa len náročnejšie vozidlo.



Vážime si vášho
súkromie

Aby pre vás bolo prezeranie našich stránok čo najpohodlnejšie, využívame súbory cookies. Cookies nám slúžia na zlepšovanie našich služieb a zároveň vám vďaka nim dokážeme lepšie ponúknuť obsah, ktorý pre vás môže byť zaujímavý a užitočný.

Spravovať cookies

Zásady ochrany osobných údajov

Tento web používa súbory cookie na zlepšenie vášho zážitku pri prehliadaní webom. Z týchto súborov cookie sú súbory cookie, ktoré sú kategorizované podľa potreby, uložené vo vašom prehliadači, pretože sú nevyhnutné pre fungovanie základných funkcií webu.

Používame tiež súbory cookie tretích strán, ktoré nám pomáhajú analyzovať a porozumieť tomu, ako tento web používate, na ukladanie užívateľských preferencií a poskytovanie obsahu a reklám, ktoré sú pre vás relevantné. Tieto súbory cookie budú vo vašom prehliadači uložené iba s vaším súhlasom. Máte tiež možnosť odhlásiť sa z týchto súborov cookie. Ale odhlásenie niektorých z týchto súborov cookie môže mať vplyv na váš zážitok z prezerania. Ďalšie informácie nájdete v našich Zásadách používania súborov cookie.


Nutné Vždy aktívny

Nevyhnutné súbory cookie sú kľúčové pre základné funkcie webu a web bez nich nebude fungovať zamýšľaným spôsobom. Tieto súbory cookie neukladajú žiadne osobné údaje.


Funkčné

Funkčné súbory cookie pomáhajú vykonávať určité funkcie, ako je zdieľanie obsahu webových stránok na platformách sociálnych médií, zhromažďovanie spätných väzieb a ďalšie funkcie tretích strán.


Analytické

Analytické súbory cookie sa používajú na pochopenie toho, ako návštevníci interagujú s webom. Tieto súbory cookie pomáhajú poskytovať informácie o metrikách počtu návštevníkov, miere okamžitého opustenia, zdroji návštevnosti atď.


Marketingové

Súbory cookie reklamy sa používajú na doručovanie návštevníkov prispôsobenými reklamami na základe stránok, ktoré navštívili predtým, a na analýzu účinnosti reklamnej kampane.



Zrušiť

Momentálne je online 0 odborníkov. Volajte denne 8:00 - 21:00 Zavolajte mi
ONLINE PREDAJ
Kúpte svoj nový voz
rýchlo a jednoducho
ONLINE
  • Doprava zdarma
    Voz Vám doručíme až domov
  • 14 dní na vrátenie vozidla
    Pohodlne a bezpečne, jasný pôvod i histórie vozidla
Ponuka vozidiel