OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Mercedes C (2007 – súčasnosť)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Elegantný a dynamický dizajn

Prémiový imidž

Jazdný komfort

Výborné jazdné vlastnosti

Dobrá výbava

Široká paleta motorov

Výborné spracovanie

O vozidle

Tretia generácia Mercedesu C oproti predchádzajúcim modelom celkom zmenila smer. Stále síce ide o jedno z najkomfortnejších áut svojej triedy, napokon z konzervatívneho kočiaru je razom príjemne atletický mladík. Dizajn je tou oblasťou, ktorá prešla najväčšou zmenou, konzervatívne linky boli vystriedané a céčko u tretej generácie pôsobí dynamickým dojmom. Stále pritom zostáva vzhľadovo veľmi solídne a hodnotné, ako ojazdenka v danej triede poskytne jeden z najlepších imidžov. Lákavý je tak vzhľad sedanu, ako aj u nás ďaleko obľúbenejšie kombi. Pre záujemcov o vyslovene športovo tvarovaný Mercedes potom automobilka od roku 2011 vyrába dynamicky strihnuté kupé. To má na rozdiel od minulej generácie klasické proporcie, predchádzajúce SportCoupé malo skrátený zadok.

Vylepšené boli aj jazdné vlastnosti „céčka“. Dôraz na komfort pritom v skutočnosti nepoľavil, a aj tretia generácia C-Klasse sa berie za zrejme najpohodlnejší voz svojho segmentu, koniec koncov automobilka zapracovala aj na samotných jazdných vlastnostiach. Hoci nie sú tak športové ako u BMW 3, strata je minimalizovaná a céčko pôsobí pri jazde veľmi istým dojmom a dokáže ponúknuť aj slušné šoférske zážitky. Okrem verzie s tradičným pohonom všetkých kolies je k dispozícii aj variant s pohonom 4matic. Vzhľadom ku komfortnému zameraniu u triedy C sa častejšie ako u súperov vo voze stretneme s automatickou prevodovkou. Sedemstupňový automat 7G prispieva u motorov aj k priaznivej spotrebe, a to aj pri diaľničnej jazde. Paleta motorov je znovu veľmi široká, a na trhu ojazdených áut nájdeme predovšetkým vznetové motory, ktoré lákajú na značné úspory paliva. Prevedenie C180 CDI je s 88 kW najslabšie a vyhovie pokojným vodičom. Silnejšie verzie štvorvalca 2,2 CDI majú 100 (C200 CDI), 125 (C220 CDI) a 150 kW (C250 CDI). Vznetovým vrcholom sú trojlitrové šesťvalce s výkonom 170 (C300 CDI) a 195 kW (C350 CDI). Veľmi zaujímavá je aj ponuka benzínových motorov, hoci tie sú podstatne menej obľúbené. Pritom sa aj tieto motory vyznačujú prekvapivo priaznivou spotrebou paliva a už pri základnej verzii C180 prinášajú solídny výkon (115 kW) a dynamiku. Ďalším krokom je preplňovaná tisícosemstovka s výkonom 135 (C200) a 150 kW (C250). Nasleduje šesťvalec 3,5 litra s výkonom 225 kW a špičkou prevedenia je C63 AMG s osemvalcom a ohromujúcou porciou 336 kW výkonu.

Výbava

Vysoká úroveň konkurencie donútila prémiového výrobcu k výraznému vylepšeniu výbavy jeho modelov. Mercedes C nie je v tomto prípade výnimkou, štandardom sú tak prvky, za ktoré by sa muselo u predchádzajúcich generácií priplácať.

Design

S treťou generáciou zmenil Mercedes C výraznejšie svoj ​​vzhľad. Z usadlejšieho vozidla sa stal atlét športových proporcií a ostrejšie rezaných tvarov. Naďalej vyzerá C-Klasse veľmi hodnotne a zdá sa, že ani športovejší vzhľad nebude starnúť príliš rýchlo. Atraktívna tvár je tak jednou z predností aktuálneho prevedenie Mercedesu C, obzvlášť lákavé môže byť prevedenie kupé.

Spotreba

Vznetové motory v sérii C sa môžu chváliť už dlhšiu dobu úspornosťou, ale v novej generácii sa môžu nízkymi nárokmi na palivo pochváliť aj zážihové jednotky. V podstate to v rámci triedy platí aj pre šesťvalce. Najúspornejšie sú najslabšie turbodiesely, pravda medzi silnejšími je jedna výnimka. Prevedenie C220 CDI BlueEfficiency so 125 kW je totiž špeciálne upravené a vybavené tak, aby ponúklo rekordne nízku priemernú spotrebu od 4,1 litra nafty na 100 kilometrov.

Jazdné vlastnosti

Mercedes C bol väčšinou v danej triede synonymom pohodlia, v tretej generácii sa k tomu pridávajú aj špičkové jazdné vlastnosti. V agilite sa síce céčko nerovná BMW trojkovej série, ale bavorský náskok je menší ako inokedy. C-Klasse sa chová jazdne veľmi isto a nezáludne a dokáže ponúknuť i športový prejav.

Bezpečnosť

Päť hviezdičiek v nárazových testoch Euro NCAP je pre Merceces C tretej generácie samozrejmým výsledkom, rovnako ako bohatá celková bezpečnostná výbava a robustná konštrukcia. Dôležité je, že za hlavné bezpečnostné prvky nie je potrebné priplácať a zostava je tak bohatá aj pri základnej výbave áut. V lepších prevedeniach možno mať napríklad aj adaptívny tempomat a ďalšie lahôdky.

Praktickosť

Ani u tretej generácie nepatrí Mercedes C k najpriestornejším vozidlám svojej triedy, málokomu tu bude niečo chýbať. Priestor pre posádku sa príjemne zväčšil, a ani na zadných sedadlách sa nebudú cestujúci tiesniť, batožinový priestor narástol pri sedane na 475 litrov, kombi 485 litrov. Prekvapí kufor pri vyhotovení kupé, ktorý pojme 450 litrov batožiny.

Komfort

Vo svojej triede je Mercedes C asi najpohodlnejším vozom, miera pohodlia je takisto daná špičkovými sedadlami, ktoré môžu mať veľmi široké možnosti nastavenia. Okrem pohodlného podvozku a sedadiel zvyšuje komfort aj veľmi solídna úroveň výbavy a tiež celkové prevedenie interiéru. To sa aj u obyčajnejšie vybavených verzií kvalitatívne posunulo oproti predchádzajúcim generáciám výrazne vyššie,  vnútro céčka je tak veľmi útulné.

Prevádzkové náklady

Mercedes sa snaží s treťou generáciou céčka vyvrátiť mýty, že prevádzka prémiového automobilu musí byť finančne nákladná. K nadpriemernej spoľahlivosti pridáva Mercedes nadštandardnú starostlivosť s vcelku priaznivými cenami klasických servisných prehliadok. Pochopiteľne, náhradné diely aj prípadné opravy budú nákladnejšie, ale bežná prevádzka vozidla vrátane nárokov na palivo nevybočuje z obvyklého priemeru triedy.

Mercedes-Benz C

Ďalšie vozidlá


Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií