OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Mercedes CLK (2002–2009)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Imidž značky

Jazdný komfort

Široká paleta motorov

Dobrá ponuka priestoru

Spoľahlivosť

Úsporné turbodiesely

O vozidle

Druhá generácie Mercedesu CLK vyrábaná v rokoch 2002–2009 je zároveň nateraz posledným prevedením vozidla tohto mena. Kto túži po novšom aute, musí stredne veľké cestovné kupé hľadať už pod klasickejším označením triedy E. Výrobca k zmene označenia okrem iného viedol aj fakt, že Éčkové kupé má s bežným modelom spoločnú väčšinu komponentov. To pri CLK neplatí, a hoci techniku vtedajšej triedy E hojne využíva, je to svojbytný voz, pri ktorom napríklad ani jeden z karosárskych dielov na iný Mercedes pasovať nebude. V druhej generácii CLK len potvrdilo svoju povahu komfortného cestovného kupé, žiadny posun smerom k športovému charakteru sa nekonal. Jazdný komfort a pohodlie posádky tak majú naďalej prednosť. Tvarovo je druhé CLK svojráznejším modelom, ktorý skôr než vtedajšej Éčko niektorými prvkami pripomína špičkové veľké kupé CL alebo atraktívny roadster SL. Veľmi pozoruhodným detailom druhého CLK je konštrukcia bez stredového (teda B) stĺpika karosérie. Po stiahnutí okien vo dverách aj zadných okien tú vzniká jednoliata veľká plocha s perfektným výhľadom. Konštruktéri si takúto špecialitu mohli dovoliť okrem iného aj preto, že sa opäť rovno počítalo s verziou kabriolet, ktorá pochopiteľne tiež stredný stĺpik chýba, a k celkovému vystuženiu karosérie používa aj iné prvky. Toto esteticky aj prakticky unikátne riešenie má však jednu drobnú nevýhodu – prekvapivo trochu vyššiu aerodynamickú hlučnosť v diaľničných cestovných rýchlostiach.

CLK v druhom prevedení opäť pojme s veľkorysým komfortom štvoricu cestujúcich, ktorí majú vo všetkých smeroch dostatok miesta. Veľmi pohodlné sedadlá sú jedným zo základov vysokého komfortu, na ktorom sa potom podieľa kombinácia starostlivo odladeného odpruženia, a všemožnej komfortné výbavy. CLK je z tohto hľadiska moderný automobil, v ktorom nemusia chýbať ani tie najlepšie prvky výbavy, výrobca si za to samozrejme pochopiteľne nechal pri takýchto prevedeniach patrične zaplatiť. Samotné elegantné, kvalitné a vysoko komfortné prevedenie interiéru je však vlastné aj základným verziám CLK, hoci tie vyššie sú na tom samozrejme ešte o niečo lepšie.

Pod kapotou CLK sa oproti predchádzajúcemu modelu udiala doslova revolúcia. Zákazníci sa totiž konečne dočkali turbodieselových prevedení. Pri nich dnes naďalej platí, že mávajú často veľmi vysoké kilometrové nájazdy, benzínové verzie, ktoré si majitelia kupovali skôr ako reprezentatívne a víkendové autá, majú väčšinou najazdené o kus menej. Paleta motorov je veľmi široká a časom sa trochu menila. Zážihové motory začínajú pri preplňovanej tisícosemstovke v modeli CLK 200K s výkonom 120 kW. Tisícosemstovka existuje aj v prevedení 200 CGI s výkonom 125 kW – táto verzia má priame vstrekovanie paliva, a teda priaznivejšiu spotrebu. Pre veľké kupé však ide o skutočne základné motory skôr pre pokojných vodičov. Po modernizácii v roku 2005 posilnil základný motor na 135 kW. Ďalej v ponuke nasledujú šesťvalce. Najprv prevedenie CLK 240 s motorom 2,6 litra s výkonom 125 kW, následne 320 s 3,2 litrovým šesťvalcom so 160 kW. Po modernizácii boli tieto agregáty vystriedané prevedeniami CLK 280 so 170 kW a CLK 350 s veľmi solídnymi 200 kW. Benzínovú špičkou potom boli osemvalce – päťlitrový v prevedení CLK 500 má 225 kW, typ CLK 55 AMG potom disponuje 270 kW. Po modernizácii posilnilo prevedenie CLK 500 na 280 kW a pod kapotu prevedenia AMG sa nasťahoval osemvalec 6,2 litra s výkonom 354 kW, v prevedení AMG Black Series potom dokonca s 373 kW.

Ponuka turbodieselov sa postupne rozširovala, z počiatku pozostávala len s prevedenia CLK 270 CDI s päťvalcom s výkonom 125 kW. Postupne prišlo aj štvorvalcové CLK 220 CDI so 110 kW a silnejší CLK 320 CDI so 165 kW, ktoré nahradilo pôvodné CLK 270 CDI.

Výbava

Výbava CLK je typicky bohatšia ako pri odpovedajúcich sedanoch alebo kombíkov bežnejších sérií. Častejšie sa tu tak stretneme so skutočne dobre vybavenými vozidlami, úplne najlepšie budú vybavené autá s osemvalcovými motormi.

Design

Mercedes CLK druhého prevedenia je veľmi elegantné stredne veľké kupé, ktoré má športové ambície snáď len v prevedeniach AMG. Ide o veľmi neobvyklý voz, akých nebudete na cestách stretávať veľa. Zaujímavým dizajnovým prvkom je chýbajúci stredový stĺpik karosérie, čo odľahčuje estetiku vozidla a prináša vylepšený výhľad.

Spotreba

Druhé CLK dostalo predovšetkým po modernizácii v roku 2005 podstatne modernejšie a úspornejšie motory, napriek tomu nie je možné hovoriť o ktovieako úspornom vozidle. Na druhú stranu sú k dispozícii aj prevedenia so vznetovými motormi, pri ktorých sa spotreba drží v rozumných medziach.

Jazdné vlastnosti

Ani pri druhej generácii CLK nehrali jazdné vlastnosti hlavnú úlohu. Dôraz je kladený na komfort, vďaka inštalácii celého radu elektronických pomocníkov sa samozrejme darí veľmi úspešne krotiť aj jazdný prejav auta ako taký. Podvozok je skôr jednoduchší a precízne prejazdy zákrutami nie sú jeho parketou, na druhú stranu je čitateľnosť a ovládateľnosť lepšia ako v predchádzajúcej generácii.

Bezpečnosť

Ani druhá generácia CLK nikdy neprešla nárazovými testami Euro NCAP, avšak vzhľadom k výkonom ostatných Mercedesov sa dá predpokladať, že ochrana posádky bude na špičkovej úrovni. Napokon, dokazuje to aj bohatá štandardná bezpečnostná výbava, v ktorej nechýba šestica airbagov.

Praktickosť

Ani druhé CLK nie je primárne praktický model, avšak svojou ponukou priestoru príjemne prekvapí. Posádka má dostatok miesta vo všetkých smeroch. Batožinový priestor oproti predchádzajúcej generácii povyrástol. Pri kupé na solídnych 435 litrov, kabriolet urobil podstatne väčší skok. Z predtým len málo využiteľného priestoru totiž naraz ponúka veľmi dobrých 390 litrov.

Komfort

Špičkový jazdný komfort je asi tým hlavným, čo má CLK posádke ponúknuť. Veľmi pohodlné sedadlá, dobrá výbava a rad komfortných detailov (ako napríklad podávač bezpečnostného pásu pre cestujúcich vpredu) posádku doslova rozmaznávajú.

Prevádzkové náklady

Aj napriek zníženej spotrebe motorov a prítomnosti turbodieselov je pri CLK naďalej nutné počítať s dosť vysokými prevádzkovými nákladmi. Je to dané jednak značkou samotnou, a teda vyššou cenou aj bežných dielov a úkonov, ale predovšetkým aj celkovo komplikovanejšou technikou.



Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií