OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Mercedes E W211 (2002–2009)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Vysoký cestovný komfort

Veľkorysý vnútorný priestor

Široká ponuka verzií a motorizácií

Elegantný dizajn

Prestíž

Hodnotné materiály a výborné spracovanie

Hodnotné materiály a výborné zpracování

O vozidle

Mercedes E je tradičný zástupca prestížnej kategórie sedanov a kombi vyššej strednej triedy. Auto ťaží zo skvelého imidžu značky a preto si aj ako ojazdené drží vcelku vysoké ceny, pritom za svojimi konkurentmi z tej istej doby v niektorých ohľadoch zaostáva výraznejšie, než by niektorí radi pripustili. Skôr priemerné sú jazdné vlastnosti, komfortný podvozok éčka nedrží stopu zďaleka tak ochotne, ako päťkové BMW alebo Audi A6, auto sa aj v zákrutách dosť nakláňa. Premiantom bohužiaľ nie je Mercedes E W211 ani v oblasti spoľahlivosti, poruchy ho trápia výrazne častejšie než súpera a celkovo patrí toto éčko medzi podpriemerne spoľahlivé vozidlá. Vlastníctvo Mercedesu E so sebou však nesie aj radosti. Tak plavný komfort a perfektné filtrovanie nerovností neponúkne asi žiadny zo súperov, a to možno situáciu ešte u niektorých verzií vylepšiť vzduchovým podvozkom. Obrí je tiež vnútorný priestor a nad konkurenciu vyčnieva aj kvalita v interiéru použitých materiálov a celkové spracovanie interiéru.

Doslova nepreberné je množstvo dostupných motorov, paleta sa navyše v priebehu života modelu postupne striedala. Až na malé výnimky (základná E200 CDI s výkonom 75 a 90 kW) platí, že všetky majú na daný automobil dostatočný výkon. Je to napríklad aj prípad základnej benzínovej tisícosemstovky, ktorá vďaka preplňovaniu kompresorom ponúkla výkon 120 kW, postupom času sa prepracovala až ku 135 kW. U tohto motora je možné hovoriť aj o vcelku prijateľnej spotrebe, ďalšie motorizácie sú predsa len smädnejšie, aj keď aj tu sa nájdu pozitívne výnimky. Šesťvalce reprezentujú motory 2,6 litra (130 kW v E240, 150 kW v E230), trojliter so 170 kW z E280, 3,2 litra so 165 kW z modelu E320, alebo 3,5 litrové agregáty s 200 a 215 kW. Najsilnejší šesťvalec má priamy vstrek paliva. Pod kapotou môžeme nájsť aj výkonné osemvalcové motory. V modeli E500 sa vystriedali osemvalce 5,0 litra 225 kW a 5,5 litra 285 kW. Doslova trhači asfaltu sú potom verzie AMG. Slabšie E55 AMG Kompressor má výkon 350 kW, obria jednotka 6,2 litra v E63 AMG má 378 kW.

 

Aj u dieselov je paleta veľmi široká, okrem už spomínaných slabých motorov sa v modeli E200 CDI objavila aj verzia so 100 kW. Ten istý motor (štvorvalec 2,1 litra) sa potom objavil aj vo verziách E220 CDI s výkonom 100, 110 a nakoniec 125 kW. Verzia E250 CDI dostala najsilnejšiu verziu štvorvalca s výkonom 150 kW. Zaujímavou voľbou u starších modelov je E270 CDI s päťvalcom 2,7 litra a výkonom 130 kW. Dostatočný výkon a len o niečo málo vyššia spotreba ako štvorvalce z neho robia ideálny motor. Ďalej v ponuke nasledujú trojlitrové šesťvalce s výkonmi 140 kW (E280 CDI), 155 kW (E280 CDI Bluetec) a 165 kW (E320 CDI). Staršie prevedenia majú šesťvalec 3,2 litra s výkonom 130 kW (E280 CDI) a 150 kW (E320 CDI). Lákavo znejú osemvalce E400 a E420 CDI (4,0 litra, 191 a 231 kW), tie sú však známe vyššiu poruchovosťou.

Výbava

Základné verzie mercedesov, podobne ako nemecká prémiová konkurencia, nemávajú ktovieako bohatú výbavu. Za rad prvkov si nechal výrobca bohato priplatiť, na druhú stranu vzhľadom k zameraniu vozidla a klientele nie sú lepšie vybavené verzie ničím neobvyklým. Pri kúpe jazdenky je však dobré výbavu preskúmať.

Design

Mercedes E patrí medzi klasické vozidlá vyššej strednej triedy a automobilka si u neho zakladá na solídnom a luxusnom vzhľade. Vozidlá s trojcípou hviezdou v znaku sa vždy vyznačovali osobitým tvarom, ktorý má aj tretia generácia. Nemožno si ju pomýliť s iným vozom svetovej produkcie a dizajn mercedesov starne svojím vlastným tempom – módnym trendom príliš nepodlieha. 

Spotreba

Veľké sedany a kombi od Mercedesu sa vždy chválili bohatou ponukou motorov a už odpradávna automobilka ponúkala zákazníkom úsporné vznetové motory. Neprekvapí tak fakt, že Mercedes E série W211 sa môže chváliť práve celým radom sporivých dieselov. K prestíži vozu najlepšie pasujú šesťvalce, z ktorých má najlepšiu spotrebu verzia 2.7 CDI, ktorá zároveň plne postačuje na pohon veľkého auta. Šporovlivé sú aj štvorvalce, u ktorých však nie je vhodné voliť najslabšie prevedenia. A aj medzi benzínovými motorizáciami nájdeme motory s primeraným nárokom na palivo.

Jazdné vlastnosti

Éčkový Mercedes nikdy nemal ambície byť športovým automobilom, ostatne ani extrémne silné verzie AMG nedosahujú jazdných kvalít súperov. Nie príliš komplikovaný podvozok, ktorý sa sústreďuje predovšetkým na jazdný komfort, prináša skôr priemerné jazdné vlastnosti, ktoré však nebudú pre cieľovú skupinu zákazníkov odstrašujúcim faktorom.

Bezpečnosť

Jazdne možno nie je E W211 tak istý ako jeho konkurencia, po stránke bezpečnosti však patrí k tomu najlepšiemu vo svojej kategórii. Mercedes si vždy na bezpečnosti zakladal a tak je ponuka rôznych bezpečnostných systémov aj konštrukcia automobilu z tohto hľadiska veľmi nadpriemerná. V nárazových testoch Euro NCAP získala tretia generácia radu E už v roku 2002 plný počet piatich hviezdičiek, čo vtedy rozhodne nebol bežný výkon.

Praktickosť

Mercedes rady E možno z určitého hľadiska nazvať až opulentným vozom. Tak veľký vnútorný priestor a dôraz na pohodlie posádky nemá snáď žiadny iný automobil tejto kategórie. Dokazujú to aj parametre batožinového priestoru. Sedan ponúkne veľmi solídnych 540 litrov a kombi je so 690 litrami doslova rekordmanom.

Komfort

Pohodlnejšie vozidlo budete v danej kategórii a veku ojazdeného auta hľadať len veľmi ťažko. Mercedes E je od začiatku konštruovaný ako vrcholne komfortné auto, ktoré s prehľadom žehlí nerovnosti aj tých najrozbitejších ciest. Navyše má vnútri posádka doslova nadbytok miesta a celkové prevedenie interiéru je veľmi hodnotné a luxusné.

Prevádzkové náklady

Vysoké náklady na servis a drahé náhradné diely robia z Mercedesu E prevádzkovo vcelku nákladný automobil. Veľmi tomu nepomôže ani priaznivá spotreba série motorizácií. Séria E W211 totiž nepatrí medzi etalóny spoľahlivosti, naopak, radí sa skôr k podpriemeru. Nákladné môžu byť predovšetkým opravy automatickej prevodovky, ktorá nepatrí k spoľahlivým prvkom, problémy sú aj s elektroinštaláciou a jednotkou bŕzd. U éčka je navyše nutné počítať s častým vysokým kilometrovým náporom, čo logicky znamená celkovo vyššie opotrebenie auta.

Mercedes-Benz E



Vyhrajte tablet
Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií