OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Mercedes S (2005–2013)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Špičkový jazdný komfort

Výborná výbava

Dokonalé odhlučnenie

Perfektné spracovanie a použité materiály

O vozidle

Od roku 2005 sa vyrábala už piata generácia špičkovej limuzíny Mercedes-Benz triedy S s interným označením W221. Auto, ktoré možnosťami techniky patrí na vrchol takmer všetkej automobilovej produkcie, vydržalo v predaji solídnych deväť rokov, čo je v histórii triedy S druhý najlepší výkon (najdlhšie sa vyrábala druhá generácia). Niet divu, automobil mal u zákazníkov veľký úspech, a to predovšetkým preto, že dopiloval priekopnícku techniku predchádzajúceho prevedenia takmer k dokonalosti, pridal niekoľko príjemných zaujímavostí navyše, a znovu sa vrátil k veľmi majestátnemu poňatiu. Predchádzajúcemu typu W220 totiž záujemcovia často vyčítali možno až trochu zbytočne subtílny vzhľad. To generácia W221 pôsobí naozaj náležite majestátne, auto je mohutné a na prvý pohľad patrí medzi nadradené autá. Dizajn pritom nepostráda eleganciu a aj v súčasnosti pôsobí veľmi moderne, Mercedesu sa tak podarilo vytvoriť skutočne perfektnú nadčasovú limuzínu.

Hovoriť o kráľovskej výbave a perfektne spracovanom interiéri znie pri triede S ako nosenie dreva do lesa, no generácia W221 pozdvihla úroveň kvality do doposiaľ nepoznaných výšin. Auto tak vlastne svojím spôsobom prešlapalo cestu pre zrušenie luxusné divízie Maybach, a na fakt, že jeho v roku 2013 uvedený nástupca W222 je limuzínou s ešte širším rozpätím ponuky, ktorá siaha od "obyčajných" limuzín až po superluxusné modely, ktoré priamo konkurujú ešte prestížnejším autám značiek Rolls-Royce a Bentley. Už Esko generácia W221 tento trend naznačilo. Napríklad v minulom prevedení prvýkrát predstavený pohon všetkých kolies sa tu stal bežnejšou záležitosťou, dostupnú so širšou paletou pohonných jednotiek, vzduchové odpruženie je potom úplne samozrejmým štandardom. Pochopiteľne existuje aj predĺžená verzia, ktorá je tou pravou riaditeľskou limuzínou.

Výrazné zmeny sa odohrali pri W221 aj pod kapotou. Samozrejmosťou sú pochopiteľne špičkové dvanásťvalce a ďalšie prestížne motory, Mercedes sa tentoraz však nebál rozširovať ponuku aj inými smermi. Jednou z najdôležitejších pohonných jednotiek sa stal šesťvalcový turbodiesel s objemom tri litre, ktorý pri rozumnej dynamike prinášal prijateľnú spotrebu paliva, a teda krotil štandardne dosť vysoké prevádzkové náklady vozidla. Prevedenie S 320 CDI má výkon 173 kW. Osemvalec S 420 CDI s výkonom 235 kW je vzácnejším zjavom. Tieto agregáty boli po modernizácii v roku 2009 nahradené prevedeniami S 350 CDI BlueTec so 190 kW a S 450 CDI s výkonom zhodným ako pred modernizáciou. Trochu prekvapivým základom sa v roku 2009 stal vznetový štvorvalec, čo je v luxusnej triede trúfalá novinka. Dvojito preplňovaný agregát s objemom 2,1 litra dáva v modeli S 250 CDI solídny výkon 150 kW, čo na pohodové cestovanie stačí. Prvýkrát sa tiež v Eskovom Mercedese s generáciou W221 objavilo hybridné prevedenie. Uvedené bolo s faceliftom v roku 2009 a pod kapotou kombinuje 3,5 litrový zážihový šesťvalec s 205 kW a elektromotory, takže výsledkom je kombinovaný špičkový výkon 220 kW.

Kto túži po maximálnom komforte, zvolí čisto benzínové prevedenie so zamatovým prejavom. Pod kapotou prevedenia S 350 sa nachádza šesťvalec s 200 kW, prevedenie BlueEfficiency má 225 kW. Typ S 450 už dostal osemvalec s 250 kW. Model S500 potom má päťapollitrový osemvalec s výkonom 285 kW, po modernizácii dosahuje prevedenie BlueEfficiency výkon 320 kW, a to z preplňovaného osemvalca 4,7 litra. Špičkou je pochopiteľne dvanásťvalec. Vybavený je preplňovaním a poskytuje výkon 380 kW. Výkonom potom na vrchole stojí prevedenie AMG. S 63 AMG má osemvalec s výkonom 386 kW, typ S 65 AMG dvanásťvalec so 450 kW.

Výbava

Aj pri triede S podobne ako pri menších modeloch platí, že si záujemcovia môžu priplácať za veľa široké množstvo prvkov, no už v základe je to špičkovo vybavený automobil. Príplatky môžu len dvíhať jeho prestíž a celkovú úroveň luxusu. Pri ojazdených exemplároch tak stojí výbava určite za pozornosť.

Design

Po stránke vzhľadu je Mercedes-Benz S generácia W221 presne takou limuzínou, akou má byť. Auto sa vrátilo k mohutnejším a majestátnejším tvarom, celkom jasne pôsobí exkluzívnym a takmer nadradeným dojmom, pritom je zároveň elegantné a nadčasové. 

Spotreba

Spotrebu pri veľkých limuzínach rieši čoraz väčšie množstvo zákazníkov. Je pochopiteľné, že silné osem-a dvanásťvalcové motory nemôžu mať nízku spotrebu a pri veľkom Esku nemožno celkovo hovoriť o malom apetíte. No vznetové jednotky vedia spotrebu držať v celkom prijateľných medziach, najslabší variant S 250 CDI potom je aj skutočne úsporný, to však za cenu straty prestíže, pod kapotou má štvorvalcový motor.

Jazdné vlastnosti

Ani v prevedení W221 nekládol Mercedes hlavný dôraz na jazdné vlastnosti a agilitu svojej limuzíny. Komfort tu má jednoznačne hlavné slovo. Avšak aj tak sú jazdné vlastnosti auta na špičke kategórie. Nájdeme samozrejme agilnejšie a ovládateľnejšie limuzíny, tu ide ale predovšetkým o jazdnú istotu a ľahkú ovládateľnosť. 

Bezpečnosť

Trieda S patrí medzi priekopníkov v bezpečnosti osobných automobilov, a tak neprekvapí, že je prevedenie W221 doslova prešpikované všetkou možnou špičkovou technikou, ktorá sa o bezpečie posádky stará s až neuveriteľnou starostlivosťou. Hoci nárazovými testami voz neprešiel, je jasné, že na trhu budeme hľadať bezpečnejšie automobily len s veľkým vypätím.

Praktickosť

Trieda S patrí aj v generácii W221 pochopiteľne k veľmi priestorným automobilom, ktoré ponúkajú posádke maximálne pohodlie. Praktickosť tu predstavujú predovšetkým všetky možné prvky výbavy, ktoré umožnia vozidlo používať ako pojazdnú kanceláriu. Batožinový priestor pojme dosť solídnych 560 litrov nákladu.

Komfort

Mercedes S bol medzi veľkými limuzínami vždy etalónom jazdného pohodlia a generácia W221 nie je žiadnou výnimkou. Jazdný komfort je doslova kráľovský, zabezpečuje ho špičkové odhlučnenie, vzduchové odpruženie aj rad až neuveriteľných prvkov výbavy vozidla.

Prevádzkové náklady

Ani pri tejto generácii Mercedese S nemožno počítať s ktovieako priaznivými prevádzkovými nákladmi. Pohonné jednotky sú síce úspornejšie než pri starších prevedeniach, no o úspornej prevádzke môžeme hovoriť len pri štvorvalci S 250 CDI. Náklady na bežnú údržbu a prípadný servis vozidla sú však pochopiteľne veľmi vysoké.

Mercedes-Benz S



Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií