OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Mitsubishi Outlander (2006–2012)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Veľký vnútorný priestor

Elegantný a dynamický vzhľad

Dobrá výbava

Jazdný komfort (i mimo vozovku)

Delené veko batožinového priestoru

O vozidle

Mitsubishi Outlander druhej generácie prinieslo oproti tej prvej celý rad zmien. Voz predovšetkým výrazne povyrástol, a prerástol tak miery obvyklé v triede kompaktných SUV. Posun k autám pre voľný čas strednej veľkosti potvrdzuje aj tretí rad sedadiel, ktorá sa sklápa pod podlahu veľkého batožinového priestoru. Kritiku si zaslúži len manipulácia s ňou. Veľmi priestorný interiér si zachováva jednoduchšie riešenie, trochu možno prekvapí tvrdé plasty na palubnej doske, avšak spracovanie auta je kvalitný. Podobne dobrá je aj spoľahlivosť auta. Outlander s nárastom rozmerov aj vnútorného priestoru konkuruje skôr než doterajším súperom, ako bol Nissan X-TRAIL alebo Subaru Forester väčším kórejským autám Hyundai Santa Fe a Kia Sorento. S japonským SUV sa na našich cestách však môžete stretnúť aj s európskou značkou na prove. Koncern PSA si totiž Outlander nechal vyrábať ako modely Peugeot 4007 a Citroën C-Crosser. Spolupráca s francúzskym koncernom sa prejavila aj pod kapotou vozidla, aj keď až nejakú dobu po začatí výroby. Rovnakú chybu ako u predchádzajúcej generácie, teda vynechanie turbodiesela z ponuky, však už Mitsubishi neopakovalo.

Základom je síce zážihový motor 2,4 MIVEC s výkonom 125 kW, ten však pod kapotou stretnete málokedy. Záujemcovia radšej z hľadiska ceny aj sily pohonného ústrojenstva volili turbodiesely. Z počiatku bol ponúkaný dvojlitrový agregát s označením DI-D a výkonom 103 kW. Nejde však o nič iné ako o známy turbodiesel koncernu Volkswagen so všetkými jeho prednosťami i nedostatkami. Konštruktérom japonskej automobilky sa ho však podarilo až prekvapivo dobre utlmiť, takže jeho hrubší prejav nie je v SUV toľko poznať. Naopak priaznivá spotreba zostáva. Silnejší naftovú voľbou je potom motor 2.2 DI-D, ani tentoraz nejde o agregát z japonskej produkcie. Dodáva ho práve koncern PSA, ktorý od Mitsubishi odoberá svoje vlastné varianty modelu. Motor má výkon 115 kW a krútiaci moment 380 Nm, s veľkým SUV si hravo poradí. Koncom roku 2009 prešlo Mitsubishi Outlander druhej generácie výraznejší modernizáciou. Skladba motorov zostala viac-menej rovnaká, len pribudol základný zážihový štvorvalec s objemom dva litre a výkonom 108 kW. Tento základ možno mať ako jediný aj vo verzii iba s pohonom predných kolies.

Pohon všetkých kolies inak zaisťovala elektromagnetická medzinápravová spojka, ktorá nereagovala na preklz kolies, ale polohu plynového pedála. Volič umožňuje vyberať medzi pohonom predných alebo automatickým pohonom všetkých kolies, k dispozícii je aj pevné uzamknutie v pomere 50:50, ktoré však vzhľadom k použitému konštrukčnému riešeniu slúži len v naozaj núdzových situáciách, inak sa ústrojenstvo nadmerne opotrebováva. Ale späť k modernizáciou. Kým do roku 2009 bol Outlander elegantným, avšak nie príliš nápadným vozidlom, po facelifte sa všetko zmenilo. Vozidlo pôsobí ako nová generácia, dostal totiž úplne odlišnú predok, ktorú dizajnéri Mitsubishi okukali u ich populárneho modelu Lancer a tiež menšieho SUV ASX. Outlander po facelifte tak pôsobí naozaj dravým dojmom.

Výbava

Druhý Outlander sa radil vo svojej kategórii medzi drahšie vozidlá, odráža sa to  na celkovo bohatej výbave. Už od základu je tu automatická klimatizácia a celá rada mysliteľných komfortných prvkov, vyššie stupne pridávajú skutočne luxusné prvky. Od druhého stupňa je tu tempomat alebo veľký multifunkčný displej, nechýbajú kožené prvky čalúnenia a ďalšie. Vyššie stupne potom pridávajú napríklad špičkovú audioaparatúru alebo navigačný systém.

Design

Mitsubishi Outlander druhej generácie má doslova dve tváre. Do roku 2009 má vozidlo konzervatívnejší výraz provy s jednoduchými a elegantnými linkami a rozhodne nepatrí k príliš nápadným autám. Po modernizácii je všetko inak, mohutná maska chladiča prevzatá z modelu Lancer pôsobí dynamickým dojmom, vyvoláva rešpekt a rozhodne sa nedá prehliadnuť.

Spotreba

Druhá generácia Mitsubishi Outlander priniesla toľko vytúžené turbodiesely. Automobilka si ich vypožičala od konkurencie, slabší dvojliter je osvedčený motor od VW, jednotka s objemom 2,2 litra zase od PSA. Ako naznačuje pôvod, spotreba tu rozhodne nie je problém, obe značky sú úspornosťou svojich turbodieselov známe, a v Outlandera sa to len potvrdzuje. Benzínové verzie majú väčší apetít, avšak na trhu sú podstatne vzácnejšie.

Jazdné vlastnosti

Výrazne väčšie rozmery aj interiér dávajú tušiť, že aj druhé prevedenie Outlandera sa zameralo predovšetkým na komfort. Aj napriek tomu jazdné vlastnosti nijako výrazne netrpia, správanie auta je dobre čitateľné a predvídavé, žiadne zákernosti sa nekonajú. Náklony v zákrutách sú v takomto prípade úplne bežnou záležitosťou.

Bezpečnosť

V nárazových testoch Euro NCAP získala druhá generácia Mitsubishi Outlander štvorhviezdičkové hodnotenie, čo možno trochu zaostáva za očakávaním. Pravda  mohutná konštrukcia, dobrý výhľad a solídna bezpečnostná výbava z neho robia dosť bezpečný automobil.

Praktickosť

Mitsubishi Outlander druhej generácie patrí vo svojej kategórii k najpraktickejším autám. Pasažieri tu majú dostatok miesta vo všetkých smeroch a z priestorového hľadiska sa tu dočkáme veľkého prekvapenia v podobe tretieho radu sedadiel zložené do batožinového priestoru. Manipulácia s nimi je síce celkom zložitá, ale kvôli ich príležitostnému využitiu nie je dôvod nariekať. Naopak batožinový priestor v päťmiestnom usporiadaní ponúkne kráľovských 774 litrov, zadný rad sedadiel sa dá pritom ešte posunúť vpred a získať celkom 882 litrov miesta. Praktické je aj delené veko batožinového priestoru, spodný diel vyklopený v rovine s podlahou unesie 200 kilogramovou záťaž.

Komfort

Mitsubishi Outlander druhej generácie sa vyznačuje veľmi dobrou úrovňou komfortu. Podvozok veľmi dobre tlmí nerovnosti našich ciest, ku komfortu prispieva aj prevedenie interiéru ako takého. Pochvalu za úroveň pohodlia si zaslúžia predovšetkým sedadlá, obzvlášť predné. Tie sú naviac nižšie položené a vytvárajú pocit, ako by vodič sedel v bežnom osobnom vozidle.

Prevádzkové náklady

Spotreba motorov Outlandera sa drží v priaznivých medziach, teda ak sú pod kapotou turbodiesely. Benzínové agregáty sú o poznanie smädnejšie. Outlander je celkovo spoľahlivý automobil, je potrebné u neho počítať s prípadnými vyššími nákladmi na servisné práce aj náhradné diely.

Mitsubishi Outlander

Ďalšie vozidlá


Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií