OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Nissan Micra (2010–súčasnosť)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Dobrý vnútorný priestor

Pružné a úsporné motory

Dobrá výbava

O vozidle

Štvrtá generácia Nissanu Micra na seba vzala neľahkú úlohu globálneho modelu. Zrejme aj preto sa dizajn oproti predchádzajúcej nevšednej generácii vrátil ku konzervatívnejším tvarom. Aj tak sa budú názory na estetiku Micry dosť líšiť, niekomu sa zaguľatenejšie a trochu bacuľaté tvary budú páčiť, inému zasa nie. Každopádne je Micra stále vcelku originálnym zástupcom svojej kategórie a stále sa berie za jeden z najmenších vozidiel segmentu B. V interiéri to opäť nie je príliš poznať, posádka má dostatok miesta a pre cestujúcich na zadných sedadlách je dobrá správa, že sa mierne zväčšil tak priestor pre kolená , ako priestor nad hlavou. Štvrtá generácia však prišla o variabilnú vychytávku v podobe posuvnej zadnej lavice, a tak je objem batožinového priestoru konštantný – teda ak samozrejme nepočítame s možnosťou sedadlá sklopiť. Dôkazom globalizácie a faktu, že Micra je tiež model dosť zameraný na rozvojové trhy, je celkové prevedenie interiéru. Po estetickej stránke rovnako na predchádzajúce prevedenie stráca, a čo sa materiálov týka, tiež nedošlo k žiadnemu zlepšeniu, takže z hľadiska spracovania interiéru na moderných súperov štvrtá Micra nemá. Dôvodom k tomu všetkému je okrem iného fakt, že autá pre európsky trh už nevznikajú v britskej továrni Nissanu, ale putujú k nám z Thajska.

Globalizácia a zjednodušovanie výrobných procesov sa prejavujú aj v palete motorov. Diesely v nej budete hľadať márne, ani na európskych trhoch o ne nie je u malých vozov príliš veľký záujem a vyrábať ich pre rozvojové trhy, kam Micra smeruje najčastejšie, nemá vôbec zmysel. Ale žiadna škoda. Nissan si v prípade svojho najmenšieho modelu vystačí so skvelým trojvalcovým motorom s objemom 1,2 litra. Jeho bežná verzia dáva výkon veľmi solídnych 59 kW a ľahkému modelu Micra poskytuje veľmi dobrú dynamiku pri zachovaní priaznivej spotreby paliva. Pre fajnšmekrov je určený motor 1,2 DIG-S. Ide o motor s rovnakým konštrukčným základom, avšak doplnený o mechanický kompresor (namiesto normálnejšieho turbodúchadla) a so značne prepracovanými technickými detailmi. Tento agregát ponúka vynikajúci výkon 72 kW a pritom jeho spotreba dokáže byť aj v praxi dokonca nižšia ako u základného motora. Ide však o zriedkavejšiu motorizáciu, a to jednak kvôli tomu, že jej predaj odštartoval neskôr, a tiež kvôli vyššej pôvodnej cene vozidla.
 
Je trochu škoda, že výborným motorom tu sekunduje trochu gumenejšia prevodovka. Tento nedostatok však možno napraviť voľbou verzie s automatickou prevodovkou CVT s plynulo meniteľným prevodom. Je síce pravdou, že potom si posádka naozaj do sýtosti užije zvuku motora, odhlučnenie Micry nie je príkladné a CVT z logiky svojho fungovania motor častejšie vytáča. Čo sa týka podvozku, je Micra komfortnejšia a trochu stratila na istote predchádzajúceho prevedenia.

Výbava

Základná výbava Nissanu Micra sa sústreďuje predovšetkým na bezpečnostné prvky. Nájdeme v nej už spomínaných šesť airbagov či stabilizačný systém, za klimatizáciu alebo autorádio je už potrebnéné priplácať (klimatizácia je u silnejšieho motora štandardom). Vyššie úrovne výbavy však prinášajú aj rad príjemne komfortných prvkov.

Design

Vzhľad štvrtej generácie Nissanu Micra je trochu umiernenejší než v predchádzajúcom prevedení. Nájdeme tu síce spoločné prvky, ale veselý dizajn sa zmenil skôr v bacuľatý. A hoci je auto stále celkom originálne, na predchádzajúcou generáciou predsa len zaostáva.

Spotreba

Doménou Micry sú úsporné motory. Márne by ste za týmto účelom pod kapotou hľadali vznetové agregáty, tie Micra neponúka. Dvojica trojvalcov s objemom 1,2 litra je však príjemne úsporná a pružná zároveň. Kompresorom preplňovaný motor s výkonom 72 kW potom vďaka sérii pokročilých technických riešení prekvapí na svoj výkon až neuveriteľne nízkou spotrebou. Lenže Nissan si za neho necháva poriadne zaplatiť, takže na trhu ho príliš často nenájdete.

Jazdné vlastnosti

Jazdné vlastnosti Micry štvrtej generácie už nie sú tak agilné ako u predchádzajúceho modelu. A to aj napriek tomu, že naladenie podvozku je celkovo tuhšie. Vozidlo je síce stále dobre čitateľné a ovládateľné, chýba mu však trocha zábavnosti predchádzajúceho prevedenia.

Bezpečnosť

V nárazových testoch Euro NCAP získal Nissan Micra štvrtej generácie opäť štvorhviezdičkové skóre. Vzhľadom na množstvo zjednodušení, ktorými vozidlo medzigeneračne prešlo, je to dobrý výsledok. Pomáha k nemu aj štandardne veľmi bohatá bezpečnostná výbava, už najlacnejšia Micra má rovných šesť airbagov.

Praktickosť

Nissan Micra štvrtej generácie dostal o niečo priestornejší interiér ako predchádzajúce prevedenia. Prejavuje sa to predovšetkým na zadných sedadlách v priestore nad hlavou. Batožinový priestor si polepšil na slušný objem 265 litrov, avšak prišiel o variabilitu v podobe posuvnej zadnej lavice u predchádzajúcej generácie.

Komfort

Tuhší podvozok Micry neznamená zlý jazdný komfort. Auto prekvapivo dobre tlmí rázy od výtlkov a výmoľov, inak je trochu nepokľudnejšie ako predchádzajúce prevedenia. Pochvalu si nezaslúži ani odhlučnenie, a posádku nenadchne ani celkové prevedenie interiéru. Micra pritom nie je zďaleka najlacnejšie vozidlo segmentu a mnohí súperi ponúknu komfortnejšie poňatie.

Prevádzkové náklady

Aj u Micry štvrtej generácie platí, že ide o prevádzkovo veľmi nenáročný automobil. Oba ponúkané motory sa môžu pochváliť priaznivou spotrebou paliva a aj cez množstvo úsporných prvkov by mala aj štvrtá Micra zostať relatívne spoľahlivým vozidlom.

Nissan Micra

Ďalšie vozidlá


Vyhrajte tablet
Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií