OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Nissan Murano (2002–2008)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Atraktívny vzhľad

Veľký vnútorný priestor

Bohatá výbava

Dobrý jazdný komfort

O vozidle

Od roku 2008 ponúka Nissan druhú generáciu svojho veľkého SUV, alebo skôr crossoveru s názvom Murano. Vozidlo je v mnohom podobné prvej generácii, po ktorej preberá základné tvary, a na prvý pohľad vyzerá skôr ako dôkladnejší facelift. Rozdielov medzi jednotlivými vozidlami je však viac, hoci sú si konštrukčne veľmi podobné. Pri novom Murane ustúpil Nissan z prísnej politiky jediného motora, a jedinej výbavy. Aj tak však zostáva Murano bohato vybaveným a luxusnejším SUV, ktoré hľadá konkurentov predovšetkým medzi vozmi prémiových značiek. Aj druhá generácia sa vyznačuje originálnym dizajnom, väčšinu estetických prvkov si vozidlo vypožičalo od prvého prevedenia. Dizajnéri však tentokrát výrazne prepracovali čelo vozidla, to už nie je tak elegantné, a môže na niekoho pôsobiť vcelku kontroverzne. Poňatie je veľmi futuristické, ale vytratila sa z neho určitá nadčasovosť, ktorá bola prvému tiež celkom dosť nezabudnuteľnému Murano vlastná. Rozhodne však auto naďalej budí pozornosť a rešpekt. Hoci sa už Murano v druhom vyhotovení predáva celkom až v troch stupňoch výbavy, opäť platí, že ide o bohato vybavený automobil s celým radom komfortných a luxusných prvkov. Interiér sa znovu môže pochváliť veľmi dobrou ergonómiou, kvalitnými materiálmi a špičkovým spracovaním. Opäť poskytuje posádke veľmi dobrý vnútorný priestor s nadbytkom miesta vo všetkých smeroch. Sedadlá sú rozmerné a pohodlné, znovu však platí, že by mohli mať lepšie bočné vedenie. Batožinový priestor sa oproti predchádzajúcemu prevedeniu paradoxne zmenšil, pojme teraz len 402 litrov batožiny, čo je celkom málo. Zmenou prešiel jazdný prejav vozidla. Murano sa teraz sústredí viac na komfortné správanie. Náklony v zákrutách sú výrazné, avšak vozidlo zvláda dobre filtrovať nerovnosti vozovky, a posádka sa cíti za všetkých okolností pohodlne. Od veľkých výmoľov sa však do kabíny prenášajú pre takéto vozidlo až nedôstojné rázy, ktoré cestujúci zaznamenajú akusticky. Výrazný posun ku komfortnému naladeniu však ovplyvnil samotné jazdné vlastnosti vozidla. Murano druhej generácie je tak výrazne nedotáčavé, a dosť skoro opúšťa stopu. Riadenie však zostáva presné a komunikatívne.

Zmeny sa odohrali taktiež pod kapotou Murana, hoci z počiatku boli len kozmetické. Opäť je pohonná jednotka spojená vždy s bezstupňovou prevodovkou CVT, ktorá poskytuje komfortné správanie, a rýchlu reakciu na pokyny od plynového pedálu. Vďaka dobrému odhlučneniu pritom agregát, ktorý prevodovka vytáča do vysokých otáčok, nikdy neobťažuje svojím hlukom. O pohon sa od začiatku opäť staral tri a pol litrový vidlicový šesťvalec pôvodom z modelu 370Z, tentoraz naladený na výkon 188 kW. Dynamika je veľmi dobrá, ale stále tu zostáva aj vysoká spotreba paliva. S tou niečo Nissan urobil až v roku 2011, kedy konečne do Murana uviedol silný turbodiesel. Agregát 2.5 dCi má výkon 140 kW a pre pohon veľkého SUV bohato postačuje, hoci samozrejme dynamicky za benzínovým šesťvalcom trochu zaostáva. Spotreba paliva je však výrazne priaznivejšia.

Výbava

Druhé prevedenie Nissanu Murano sa predáva už v troch stupňoch výbavy. Avšak aj to základné je veľmi bohaté, takže nie je potrebné byť pri výbere vozidla príliš pozorný. Vyššie stupne výbavy majú aj naozaj veľmi komfortné a luxusné prvky, navyše ich ceny neboli pri nových vozidlách o mnoho vyššie ako pri základnom prevedení, a tak sa s bohato vybavenými automobilmi stretnete vcelku bez problémov.

Design

Dizajn druhej generácie Nissanu Murano vychádza z tej prvej, od ktorej auto preberá svalnaté futuristické tvary. Najviac sa zmenilo poňatie čela, ktoré je teraz veľmi originálne, a možno až príliš futuristické. Druhé Murano kvôli tomu prišlo o trochu svojej nadčasovosti.

Spotreba

Pod kapotou druhej generácie Murana sa konečne objavil preplňovaný vznetový motor. Stalo sa tak však až v roku 2011 a tieto prevedenia na trhu ojazdených vozidiel zatiaľ nájdete len zriedka. Spotreba sa tu drží v rozumných medziach, stále je však vyššia. Pri šesťvalcovom benzínovom prevedení došlo oproti predchádzajúcej generácii k zníženiu spotreby, stále je však veľmi vysoká.

Jazdné vlastnosti

Murano druhej generácie chce byť predovšetkým komfortným crossover SUV. Preto je podvozok naladený mäkko a jazdné vlastnosti sú trochu v pozadí. Auto je výrazne nedotáčavé, a do zákrut skladá hmotu neochotne, držanie stopy tiež nie je príliš dobré. Aspoň riadenie je presné a dobre komunikatívne, takže vodič môže včas zasiahnuť.

Bezpečnosť

Ani druhá generácia veľkého luxusného crossoveru od Nissanu nikdy nárazové testy Euro NCAP neabsolvovala. Úroveň bezpečia tak môžeme hodnotiť podľa bohatej bezpečnostnej výbavy aj mohutnej konštrukcii auta. Oboje by malo cestujúcim zabezpečiť dobrú ochranu.

Praktickosť

Praktická stránka nebola nikdy doménou Murana, a v druhej generácii sa to potvrdzuje napríklad tým, že má ešte menší batožinový priestor ako tá prvá. Len 402 litre je podpriemerná hodnota, avšak sklopením sedadiel sa kapacita výrazne zväčší.

Komfort

Druhá generácia veľkého SUV od Nissanu sa sústreďuje predovšetkým na jazdný komfort. A až na jednu výnimku sa mu darí komfort udržiavať na úplne špičkovej úrovni. Tou výnimkou sú výrazné rázy od kolies pri prejazde veľkých výmoľov. Inak však bohatá výbava, veľa miesta, pohodlné sedadlá a kvalitné odhlučnenie zaisťujú posádke vysokú úroveň pohodlia.

Prevádzkové náklady

Aj pri Murane druhej generácie je treba počítať s relatívne vysokými prevádzkovými nákladmi. Kúpou turbodiesela ich síce je možné držať v rozumných medziach, aj tak sú však servis a prevádzkové náklady finančne náročnejšou záležitosťou. A to aj napriek tomu, že Murano patrí k spoľahlivým autám.



Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií