OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Nissan Pathfinder (2005–súčasnosť)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Dobré terénne vlastnosti

Bohatá výbava

Veľký vnútorný priestor

Spoľahlivosť

Mohutný vzhľad

O vozidle

Hoci Nissan Pathfinder vychádza z rovnakej techniky ako pick-up Navara, zbavil sa rámovej konštrukcie a tuhej zadnej nápravy v prospech komfortnejšieho a modernejšieho riešenia s nezávislým zavesením kolies. To má trochu vplyv na jeho maximálne schopnosti v teréne, kde sa nemôže porovnávať s tradičným off-roadom, ako je Toyota Land Cruiser alebo Mitsubishi Pajero. Napokon, vozu chýba uzávierka diferenciálu, takže už tu sa obmedzenia prejavujú na prvý pohľad v špecifikáciách. Redukčná prevodovka pritom nechýba, podobne ako priraditeľný pohon všetkých kolies – štandardne sú poháňané zadné, a predné sa pripájajú prepínačom. Pathfinder svojou veľkosťou, a predovšetkým svojim veľmi drsným vzhľadom s prísne hranatou karosériou, veľkými blatníkmi a výraznými stupačkami vyzerá ako naozajstný, pravoverný off-road. V skutočnosti je to však vlastne čo možno najdrsnejšie vypadajúce SUV. Jeho schopnosti v teréne určite nie sú zlé, a aj vďaka veľkej svetlej výške, a zaujímavým nájazdovým uhlom predčí drvivú väčšinu kvázi terénnych vozidiel, v náročnom teréne však na klasické off-roady jednoducho nemá. Kde však nezaostáva, je jazda na vozovke. Zatiaľ čo tu nemajú veľké off-roady dostatok istoty, Pathfinder razom pookreje a jeho správanie je podstatne civilizovanejšie. Auto ponúka špičkový jazdný komfort a filtrovanie nerovností je ukážkové, veľmi dobrá zostáva aj jeho ovládateľnosť. Pochopiteľne v zákrutách je treba počítať s vysokou stavbou auta, a výraznejšími náklonmi karosérie, avšak Pathfinder si vedie vcelku zdatne a dobre drží stopu. Majstrom je však pochopiteľne na rovnej ceste, pričom absolútne nevadí, že je takáto cesta rozbitá a hrboľatá. Rovnako suverénny je potom na rôznych nespevnených cestách, kde mnohokrát posádka charakter povrchu ani veľmi nespozná. To však bohužiaľ platí aj pre vodiča, volant je preposilovaný, neposkytuje veľmi dobrú spätnú väzbu, a navyše by si riadenie zaslúžilo aj lepšiu presnosť.

V interiéri Pathfinder sa môže posádka kvôli nízkym oknám a celkovo veľmi robustnej stavbe vozidla cítiť možno trochu stiesnene. Avšak v skutočnosti je miesta dostatok. Snáď len nad hlavou je ho trochu menej ako pri niektorých súperoch, ale kontakt so stropom hrozí len naozaj vysokým jedincom. Interiér posádku rozmaznáva veľkou kopou komfortných prvkov výbavy. Pathfinder v mnohom nezaostáva ani s luxusnejším modelom Murano. Pochvalu si zaslúži tiež skvele prístupný a výborne využiteľný batožinový priestor, pod ktorého podlahou sa skrýva ešte tretia rada sedadiel.

O pohon sa väčšinou postará vcelku kultivovaný a silný turbodiesel 2,5 dCi. Jeho výkon je najprv 126 a neskôr 128 kW. Pre pohon relatívne veľkého auta motor postačuje, avšak nemožno očakávať ktovieaké šprintérske pokusy. Aj po diaľnici Pathfinder vcelku bez problémov zvláda vyššie tempo, než je u nás povolené. Spotreba dieselu sa tiež drží v prijateľných medziach. Pri najnovších prevedeniach po roku 2010 posilnil turbodiesel na solídnych 140 kW, čo autu dodalo trochu elánu, a ešte sa pritom podarilo mierne znížiť spotrebu. Ešte silnejšou alternatívou je potom trojlitrový vznetový šesťvalec s výkonom 170 kW, a ohromným krútiacim momentom 550 Nm. S týmto motorom má Pathfinder aj veľmi solídnu dynamiku, a spotreba pritom oproti menšiemu motoru tak výrazne nerastie.

Výbava

Pathfinder je často k dostaniu vo veľmi dobrej výbave, ktorá veľakrát nezaostáva za atraktívnejším SUV Murano. Samozrejme lepšie vybavené exempláre je treba trochu viac hľadať, staršie modely mávajú predsa len výbavu mierne obyčajnejšiu. Aj tak však Pathfinder uspokojí nároky aj tých najrozmaznanejších šoférov.

Design

Dizajn Pathfinder síce nemusí byť po chuti každému, však dosť mohutné tvary s prísne hranatým poňatím bezpochyby vzbudzujú pozornosť. Pathfinder vyzerá dosť drsne a vyvoláva rešpekt, je to jedno z vizuálne najmohutnejších SUV.

Spotreba

Oproti klasickým off-roadom sa darí Pathfinderu celkom dobre krotiť spotrebu paliva. Jazdné odpory sú vďaka modernejšej konštrukcii trochu nižšie. Najväčší podiel na rozumnej spotrebe však majú moderné turbodiesely. Aj tak je však spotreba samozrejme vyššia ako pri normálnych autách.

Jazdné vlastnosti

Aj jazdné vlastnosti Pathfinderu sú prekvapivo dobré a civilizované. Auto sa síce v zákrutách trochu viac nakláňa, ale vedenie stopy je veľmi dobré a ťažký automobil sa aj v zákrutách drží zubami nechtami. Pochopiteľne limity sa dostavujú oveľa skôr než napríklad pri veľkých sedanoch, v rámci SUV je však Pathfinder prekvapením.

Bezpečnosť

V bariérových bezpečnostných testoch organizácie Euro NCAP si Nissan Pathfinder v roku 2006 vyslúžil skóre štyroch hviezdičiek. A to aj napriek svojej naozaj mohutnej stavbe a bohatej bezpečnostnej výbave. Na vine je menšia stabilita niektorých častí interiéru vpredu, čo zrejme Pathfinder zdedil po pick-upe Navara.

Praktickosť

Hoci pôsobí trochu stiesnene, ponúka Pathfinder posádke viac než dostatok miesta. Veľkú pochvalu si potom zaslúži priestorný a výborne využiteľný batožinový priestor. Ten má štandardný objem 515 litrov, pod podlahou tretiu radu sedadiel, a nájdeme tu veľa prvkov pre usporiadanie menších nákladov. Tie veľké je možné zase ľahko vďaka hranatej karosérii naskládať až po strop. Po sklopení sedadiel odvezie Pathfinder až 2091 litrov nákladu.

Komfort

Pathfinder ponúka posádke naozaj veľmi dobrý komfort. Auto sa aj cez výrazné nerovnosti prenáša s istotou, a posádka o nich vlastne vôbec nevie. Veľmi dobrá je aj akustická pohoda, odhlučnenie predovšetkým motora a podvozku je opäť ukážkové. A pochvalu si zaslúžia veľké a pohodlné sedadlá.

Prevádzkové náklady

Nissan Pathfinder je spoľahlivý a trvanlivý automobil, ale podobne ako pri ostatných veľkých SUV je pri ňom treba počítať s vyššími prevádzkovými nákladmi. A to napriek tomu, že spotreba sa drží v tej lepšej časti spektra triedy. Servis a náhradné diely sú samozrejme trochu náročnejšie.

Nissan Pathfinder



Vyhrajte tablet
Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií