OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Opel Agila (2008–súčasnosť)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Presné riadenie a radenie

Dobré jazdné vlastnosti

Úsporné motory

Lákavý dizajn

Dobrý vnútorný priestor

O vozidle

Opel Agila je dvojčaťom Suzuki Splash. Japonská automobilka toto malý vozidlo pre Opel vyrába vo svojej maďarskej továrni. Vozidlá sa líšia len minimálne, Agila dostala pre európsky vkus trochu krajší vzhľad, ktorý samozrejme zapadá do modelovej palety Opelu. Jednoduchý malý automobil láka práve na pekný dizajn a od základu praktickejšie päťdverové prevedenie, ktoré býva pri súperoch za príplatok. Okrem dizajnu exteriéru si zaslúži pochvalu aj interiér – je síce vyrobený z lacnejších materiálov, ale na pohľad pôsobia plasty vcelku hodnotne a veľmi dobré je celkové spracovanie. Interiér je tiež útulný a pekný. Agila dostala trochu vyššiu stavbu karosérie, ktorá umožňuje aj vyšší posed cestujúcich, tí tak majú na kolená, ale aj nad hlavou dostatok miesta. V praxi je Agila štvormiestny automobil, tretí cestujúci vzadu by trpel kvôli malej šírke vozidla. Batožinový priestor má pre danú triedu vcelku bežný základný objem 225 litrov, po sklopení zadných sedadiel potom Agila pojme dokonca 1050 litrov nákladu. Zámok piatych dverí batožinového priestoru je elektrický, namiesto normálneho mechanického. To môže byť určitou komplikáciou pri poruche elektrickej sústavy vozidla, alebo centrálneho zamykania. Čím Agila neohromí, je výbava vozidla – tá bola len základná, a lepšie prvky boli dostupné až v drahších verziách. Tie však konkurovali cenou väčšiemu modelu Corsa, a tak neboli príliš úspešné. Aj z tohto dôvodu sa na našom trhu Agila na rozdiel od svojho súrodenca so značkou Suzuki veľmi dlho neohrial – predaj bol ukončený už v roku 2010. Samozrejme v okolitých krajinách sa Agila ďalej predáva.

Po stránke jazdných vlastností aj pohodlia malý automobil prekvapí. Má dobrú stabilitu a v zákrutách sa chová čitateľne a celkom hravo, ocenenie si zaslúži presné riadenie a tiež radenie. Auto sa však v zákrutách dosť nakláňa, čo je dané relatívne komfortným naladením podvozku. Ten tak aspoň zvláda celkom dobre filtrovať nerovnosti, a krotí inak vrodenú nervozitu malého vozidla.

O pohon Agily sa môže starať jeden z trojice motorov. Základom je trojvalec s objemom 1 liter a výkonom 48 kW. Na malé auto je už toto dostačujúca pohonná jednotka s rozumnou hospodárnosťou. Lepšie vodičské zážitky ale prinesie štvorvalec s objemom 1,2 litra so solídnym výkonom 63 kW. Jeho spotreba rastie oproti trojvalci len minimálne a dynamika aj celkový komfort sú podstatne vyššie. Na rozdiel od Suzuki sa do malého Opelu dodával aj vznetový motor. Štvorvalec 1,3 CDTI s výkonom 55 kW je ale celkom vzácnym zjavom. Pochváliť sa môže naozaj nízkou spotrebou paliva, na druhú stranu je otázkou, či tá vyváži vyššiu cenu i náklady na údržbu motora.

Výbava

Výbava Agily patrí väčšinou k tej základnejšej, síce boli k dispozícii aj celkom bohato vybavené modely, tie sú však veľkou vzácnosťou. Lacnejšie prevedenia svojou výbavou nijako nenadchnú, často môže chýbať klimatizácia aj celá rada ďalších inokedy bežných prvkov.

Design

Dizajn Opelu Agila je vydarený, auto vyzerá veľmi sympaticky a moderne. Oproti konzervatívnejšie zameranému Suzuki je Agila veselšia, líši sa tak prevedenie prednej časti vozidla, ako zadných partií. Veľmi vydarené je aj celkové prevedenie interiéru, ktoré pôsobí tiež moderne a vcelku originálne.

Spotreba

Motory pre pohon Opelu Agila boli zvolené veľmi dobre, s malým autom si hravo poradí aj najslabší trojvalec. Všetky agregáty sa môžu v praxi pochváliť príjemne nízkou spotrebou paliva, preto nie je veľa dôvodov pre kúpu najúspornejšieho turbodiesela.

Jazdné vlastnosti

Agila má veľmi solídne jazdné vlastnosti. Auto sa síce v zákrutách celkom nakláňa, avšak jeho správanie je veľmi dobre čitateľné a Agila ochotne drží stopu. Riadenie je pritom príjemne presné a tuhé, a aj radenie si zaslúži pochvalu, takže vodič má vozidlo celkovo veľmi dobre pod kontrolou.

Bezpečnosť

Opel Agila nárazovými testami Euro NCAP neprešiel, avšak jeho súrodenec Suzuki Splash áno. V roku 2008 získalo japonské miniauto štvorhviezdičkové hodnotenie. Suzuki má však navyše vpredu oproti Opelu v základe bočné airbagy, takže vie posádku ochrániť o niečo lepšie.

Praktickosť

Medzi malými autami nájdeme aj praktickejšie autá, avšak Agila na tom rozhodne nie je zle. Mierne vyššia stavba karosérie dovoľuje posadiť cestujúci viac vzpriamene, a tak je tu dostatok miesta aj pre kolená vzadu. Batožinový priestor s objemom 225 litrov je pre danú triedu štandard, po sklopení je kapacita slušných 1050 litrov.

Komfort

Aj napriek malému rázvoru náprav a vyššej stavbe karosérie nie je Opel Agila pri jazde žiadnym uskákaným vozidlom. Komfort tlmenia je prekvapivo dobrý a auto si s rozbitou cestou poradí s gráciou. Dobré je aj odhlučnenie motora a posádka má k dispozícii solídny priestor.

Prevádzkové náklady

Opel Agila je vcelku jednoduchý a dobre spoľahlivý automobil s nízkymi prevádzkovými nákladmi. Začína to už pri samotných motoroch, ktoré sú dynamické a úsporné, ceny servisu aj náhradných dielov sa tiež pohybujú vo viac než prijateľných medziach.



Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií