OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Opel Astra (1998–2004)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Široká ponuka karosárskych verzií

Dobrý vnútorný priestor

Veľký batožinový priestor

Kvalitný a hodnotný interiér

Dobré jazdné vlastnosti

O vozidle

Opel Astra druhej generácie je na prvý pohľad trochu nenápadný a možno aj ľahko podceňovaný automobil nižšej strednej triedy. Pod nadčasovou karosériou sa však skrýva poctivá technika, kvalitne prevedený a priestrorný interiér, a celkovo vozidlo bez značných nevýhod. Dnes tak druhá Astra (označovaná ako G) predstavuje výhodnú možnosť, ako získať solídny a elegantný automobil za priaznivú cenu. Čo sa vzhľadu týka, v podstate by sa s určitým faceliftom nemusel automobil za dizajn hanbiť ani dnes, hoci by pochopiteľne nezapadal do aktuálnej dizajnovej línie automobilky. Robustné a elegantné tvary sú však veľmi nadčasové a nezáleží na tom, ktorý karosársky variant zrovna zvolíte. Astra sa predávala v širokom množstve prevedení. Najprv ako klasický troj a päťdverový hatchback, potom prišiel na rad sedan a tiež prevedenie kombi s názvom Caravan. V roku 2000 sa potom objavilo aj veľmi elegantné kupé navrhnuté slávnu karosárňou Bertone a o rok neskôr dostalo kupé ešte súrodenca v podobe kabrioletu. Interiér Astry G je dostatočne priestorný a môže sa tiež pochváliť elegantným dizajnom a hodnotnými materiálmi. Len u vozov z prvých rokov výroby občas kolísala kvalita spracovania, časom sa však podarilo nedostatky odstrániť.

Astra G môže mať pod kapotou jeden z mnohých ponúkaných motorov, zďaleka nie všetky sú však pre ňu vhodné. Napríklad základné motory 1,2 s výkonom 48 kW a staršie 1,6 s výkonom 55 kW sú naozaj slabé motorizácie, ktoré sa naviac nevyznačujú ani dobrou pružnosťou, takže jazdná dynamika vcelku trpí a spotreba ide hore. Situáciu nevylepší ani modernejšie prevedenie motora 1,2 s výkonom 55 kW. To tisícštyristovka s výkonom 66 kW sa nemusí papierovo javiť ako ktovieako skvelá, ale zdanie klame. Je to prekvapivo pružný motor, ktorý je ochotný Astru slušne rozhýbať a pritom dokáže svoje nároky na konzumáciu paliva držať v rozumných medziach. To isté v podstate platí ešte o silnejšwjí tisícšesťstovke s výkonom 74 kW. Najsilnejšia verzia dvojlitra je vyhradená športovému modelu OPC, nepreplňovaný agregát sa dodával do roku 2002, potom prevzal žezlo turbomotor. Špecialitou kupé a kabrioletu je potom motor 2,2 litra s výkonom 108 kW.
 
V Astre pochopiteľne nájdeme aj turbodiesely. Starším a slabším motorom 1,7 TD a 2,0 DI s výkonmi 50 a 60 kW je lepšie sa vyhnúť, diesely 2,0 DTI a 2,2 DTI s výkonmi 55, 74 a 92 kW sú zase vcelku vzácnou záležitosťou. Najlepšia voľba je agregát 1,7 DTI, ktorý sa začal dodávať v roku 1999 a má výkon 55 kW. Nie je to síce žiadny šprintér, vyznačuje sa však nízkou spotrebou paliva a dobrou spoľahlivosťou.

Výbava

Klimatizácia nechýba takmer v žiadnej ojazdenej Astre, avšak ďalšie priehrštie komfortných prvkov nemožno očakávať. Veď vozidlo pochádza z doby, kedy neboli rôzne moderné prvky výbavy v nižšej strednej triede vôbec obvyklé. Napriek tomu možno tu a tam naraziť na lepšie vybavené exempláre.

Design

Opel Astra G je elegantne tvarovaný automobil veľmi nadčasových tvarov. Jeho karoséria aj napriek existencii už dvoch nástupcov dodnes nijako výrazne nezostarla. Medzi rovnako starými vozidlami predstavuje jednu z najlepších možností, ako získať vzhľadovo hodnotný automobil za priaznivú cenu.

Spotreba

Paleta motorov Opelu Astra je veľmi široká, na trhu ju však prevažne nájdeme s motormi 1,4 66 kW, 1,6 74 kW a turbodieselom 1,7 DTI s 55 kW. Tie možno práve z hľadiska spotreby paliva považovať za ideálnu voľbu, pričom tieto jednotky nemajú s vozom príliš veľa práce. Silnejšie, predovšetkým dvojlitrové agregáty majú potom spotrebu vyššiu. Pochopiteľne sa to netýka dieselov, tieto prevedenia sú však vzácnejšie.

Jazdné vlastnosti

Astra G sa môže pochváliť dobrými jazdnými vlastnosťami, a to aj napriek komfortne naladenému podvozku. Športová verzia OPC dokáže zážitky ešte vylepšiť, pri motore s výkonom 147 kW, však už narážame na limity trakcie podvozku.

Bezpečnosť

V roku 1999 získal Opel Astra druhej generácie v nárazových testoch Euro NCAP slušné hodnotenie štyroch hviezdičiek. Robustná karoséria poskytne posádke dodnes solídnu ochranu, avšak bezpečnostná výbava je predsa len na dnešné pomery obyčejnějšia.

Praktickosť

Praktickosť Astry spočíva nielen v solídnej ponuke miesta v interiéri, ale tiež predovšetkým v širokom výbere karosárskych variantov. Každý si tak môže zvoliť verziu, ktorá zodpovedá jeho prepravným potrebám. Hatchback odvezie 370 litrov batožiny, menej obvyklý sedan potom 460 litrov. Kombi pojme veľmi solídnych 480 litrov. Príjemne prekvapia aj prepravné kapacity kupé a kabrioletu. Kupé uvezie rovnako ako sedan, teda 460 litrov, kabrio potom stále solídnych 330 litrov.

Komfort

Aj jazdný komfort Astry G je na dobrej úrovni, automobil má dobre naladený podvozok, ktorému sa darí solídne filtrovať aj nástrahy našich ciest. Dobrý pocit bude mať posádka aj z interiéru, a to nielen vďaka slušnej priestornosti, ale aj kvalitným použitým materiálom. Vozy z prvých rokov výroby však môžu trpieť trochu horším spracovaním, ktoré môže mierne negatívne ovplyvniť komfort.

Prevádzkové náklady

Astra G je vcelku spoľahlivý automobil, u ktorého je však dobré strážiť stav obľúbených zážihových motorov. Tie majú mierne zvýšenú spotrebu oleja. Bežné servisné úkony aj náhradné diely však peňaženku nezruinujú a spotreba paliva najpopulárnejších motorov sa tiež drží v rozumných medziach.

Opel Astra

Ďalšie vozidlá


Vyhrajte tablet
Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií