OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Opel Corsa (1993–2000)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Nízke ceny

Jednoduchá technika a jednoduché opravy

Nízka spotreba

Elegantný vzhľad

Dobré jazdné vlastnosti

O vozidle

Opel Corsa druhej generácie (B) sa stal v roku 1993 veľmi obľúbeným automobilom, ktorý konkrétne na slovenskom trhu spôsobil malú revolúciu. Dovozca vtedy totiž zvolil agresívnu cenovú politiku, a tak bola Corsa len o málo drahšia ako vtedajšia Škoda Felicia. Preto bolo auto veľmi populárne, a medzi ojazdenými autami je tak dnes veľmi bežným zjavom. Vzhľadom k veku sú ceny veľmi priaznivé. Mechanicky je navyše Corsa jednoduchý automobil, ktorý nie je zložité opravovať. Voz najčastejšie zoženiete s benzínovými motormi, ktoré sú spoľahlivé, takže z hľadiska servisu bude treba riešiť väčšinou len bežné opotrebenie, náklady na prevádzku by tak mali byť príjemne nízke. Corsa B je aj dnes celkom elegantný automobil, ktorý sa bude páčiť predovšetkým ženám. Môžu za to sympatické zaoblené tvary, ktoré príliš nezostarli. Zaujímavosťou druhej Corsy je odlišnosť oboch karosárskych verzií. Trojdverové prevedenie je totiž menšie ako päťdverové, to tak ponúka viac miesta pre posádku aj tiež batožinu. Kufor trojdverovej verzie pojme 260 litrov nákladu, päťdverová naloží 280 litrov batožiny. V elegantnej Corse sa musia užívatelia pripraviť na horšie dielenské spracovanie, pri ojazdených exemplároch tak môžu byť v interiéri výrazne viditeľné známky používania, a auto bude všemožne „povŕzgávať“. Pri takto starých vozidlách to však býva dosť obvyklý jav.

Mnoho prevedení Corsy nemá posilňovač riadenia, čo aj napriek nízkej hmotnosti vozidla zhoršuje jeho ovládateľnosť. Predovšetkým pri parkovaní sa obzvlášť ženy vodičky celkom nadrú. Z jazdného hľadiska je inak Corsa druhej generácie príjemným prekvapením. Tuhší podvozok dáva vozidlu nečakanú istotu, v zákrutách skvele drží stopu, a príjemne prekvapia aj brzdy a radenie. Základnou pohonnou jednotkou pre Corsu druhej generácie je štvorvalec 1,2 litra so slabým výkonom 33 kW. Tento motor môžeme doporučiť výhradne do mestskej premávky, kde sa odvďačí priaznivou spotrebou paliva. Neskôr nastúpil ako základný typ litrový trojvalec so 40 kW – aj jeho dominantou je mesto, je však celkovo živší a tiež veľmi úsporný. Šestnásťventilová tisícdvestovka mala už slušný výkon 48 kW, s modernizáciou bola však nahradená kultivovanejším motorom 1,4 s výkonom 44 kW. Ten môžeme spoločne s jeho výkonnejšou verziou so 60 kW doporučiť ako ideálnu pohonnú jednotku, ktorá má dostatok sily aj pre jazdu mimo mesta. Šestnásťventilová verzia tisícštyristovky potom dosahovala výkon už veľmi slušných 66 kW, a športová verzia GSi dostala tisícšesťstovku s výkonom 80 kW. Zriedka sa stretneme aj so vznetovými motormi, ktoré však nie sú zďaleka tak spoľahlivé ako benzínové jednotky. Navyše nepreplňovaná tisícpäťstovka s výkonom 37 kW, tiež atmosférická tisícsedemstovka so 44 kW, alebo turbodiesel 1,5 TD so 49 kW neprekvapia svojimi výkonmi, a sú pomerne nekultivované. Navyše majú ťažké turbodiesely vplyv na životnosť prednej nápravy.

Výbava

Výbava väčšiny modelov na trhu je naozaj veľmi základná. Mnohé autá nemajú ani posilňovač riadenia, doplnky ako klimatizácia, alebo elektrické ovládanie okien a ďalšie komfortné záležitosti je taktiež nutné hľadať. To isté platí pre airbagy, bežný bol len ten vodičov. Všetko je však vykúpené nízkou cenou vozidla.

Design

Druhá generácia Corsy sa môže dodnes chváliť veľmi elegantným a lákavým dizajnom, ktorý sa triafa predovšetkým do vkusu vodičiek. Jednoduché a lacné auto tak so cťou prežilo niekoľko rokov, a ani dnes nevyzerá nijak zastaralo. 

Spotreba

Maloobjemové agregáty pod kapotou Corsy sú príjemne úsporné. V podstate to platí aj pre základný motor sa 33 kW, ktorý má tak málo sily, že ani nemá zmysel ho príliš v praxi trápiť. Ani pri silnejších tisícštyristovkách však spotreba nijako dramaticky nerastie. Diesely síce dokážu byť úsporné, ale oproti benzínovým motorom nie je úspora tak výrazná, navyše ich trápi viac problémov.

Jazdné vlastnosti

Jazdné vlastnosti sú dodnes príjemným prekvapením druhej generácie Opelu Corsa. Podvozok je tuhší a ponúka nečakanú istotu v zákrutách. Auto sa príliš nenakláňa a navyše má vcelku dobré riadenie, obzvlášť pri modeloch bez posilňovača, tie sa však horšie ovládajú v meste. Pochvalu zaslúžia aj brzdy a radenie – ak je s týmito súčasťami niečo v neporiadku, vypovedá to o hrubom zaobchádzaní, a zanedbanom servise od predchádzajúceho majiteľa.

Bezpečnosť

Nárazovými testami Euro NCAP prešiel Opel Corsa druhej generácie v roku 1997 a druhýkrát potom v úplnom závere svojho života v roku 2000. V prvom prípade boli výsledky dosť neuspokojivé, a auto dostalo iba dve hviezdičky, najnovšie modely sú na tom lepšie, chváli sa solídnymi tromi hviezdičkami. Z dnešného hľadiska je potrebné počítať s tým, že v ochrane posádky Corsa naozaj excelovať nemôže.

Praktickosť

Predovšetkým päťdverové prevedenie Corsy druhej generácie prekvapí solídnou ponukou vnútorného priestoru. Táto varianta je totiž väčšia ako trojdverové prevedenie – to je teda vhodné skôr len pre dvojicu cestujúcich. Menší model pojme 260 litrov batožiny, väčší potom 280 litrov.

Komfort

Jazdný komfort v druhej generácii Opelu Corsa je predsa len trochu obmedzený. Je to dané jednak tuhším naladením podvozku, ale predovšetkým už vekom vozidla, a tým, že ani pri nových autách nebolo spracovanie ktovieako príkladné. 

Prevádzkové náklady

Corsa B je mechanicky veľmi jednoduchý voz, navyše jeho benzínové motory patria medzi veľmi spoľahlivé, a trvanlivé agregáty. Diesely sú na tom trochu horšie, ale nie sú príliš bežné, napokon vzhľadom k priaznivej spotrebe benzínových modelov nie je príliš veľký dôvod k ich kúpe.

Opel Corsa



Vyhrajte tablet
Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií