OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Peugeot 107 (2005–súčasnosť)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Priaznivé ceny

Nízke prevádzkové náklady

Silný a úsporný motor

Dobrá spoľahlivosť

Solídne jazdné vlastnosti aj komfort Originálny dizajn

O vozidle

Peugeot 107 je jedným z kolínskych trojčiat – teda malých automobilov vyrábaných v továrni TPCA v Kolíne. Jeho súrodenci sú ešte Citroën C1 a Toyota Aygo. V Česku vyrábané automobily nie sú na našich cestách tak bežné, ako by „domáci“ pôvod napovedal. Dôvod je jednoduchý, miestni vodiči tým najmenším autám neprišli úplne na chuť, navyše z počiatku výroby nepatrila „kolínčatá“ k najlacnejším modelom. Naopak na sklonku modelového cyklu tomu tak je. Však sa tiež trojica modelov vyrába od roku 2005 bez akýchkoľvek zásadných zmien techniky, len s dvoma faceliftami, ktoré inovovali predovšetkým vzhľad vozidla. Peugeot 107 je tak aj po rokoch výroby vcelku originálnym automobilom. Oproti konkurentom sa 107 vyznačuje asi najvýraznejšou maskou chladiča, ktorá môže byť trochu kontroverzná. Po druhom facelifte sa tvary trochu upokojili. Originálne tvary pokračujú aj v interiéri, avšak tu sa prejavuje konštrukčné vek vozidla. Napríklad dvere nie sú úplne čalúnené a použité materiály sú tvrdé a jednoduché plasty s len priemerným lícovaním. Na druhú stranu celková kvalita spracovania je dobrá a 107 i jeho súrodenci sa môžu pochváliť solídnou spoľahlivosťou. Nakoniec, techniky, ktorá by sa mohla pokaziť, tu veľa nie je. A dobre dimenzovaný podvozok toho vzhľadom k nízkej hmotnosti vozidla iba okolo 900 kilogramov aj vydrží dosť. Vnútorný priestor pre cestujúcich je na predných sedadlách úplne dostatočný, sedadlá, ktoré nemajú bočné vedenie, sú takisto prekvapivo pohodlné aj na dlhších cestách. Nie každý ale ocení ich integrované opierky hláv. Pri trojdverovej verzii je tiež trochu nemilé, že sedadlá si nepamätajú svoju pôvodnú polohu a je potrebné ich vždy znovu nastaviť. Päťdverová varianta je však bežnejšia. Vzadu nie je miesta na rozdávanie, ale kratšie cesty po meste tu prežijú aj vyšší cestujúci. Batožinový priestor je však veľmi malý a navyše horšie prístupný – otvára sa iba zadné sklo, takže nakladacia hrana je vysoko a predmety uložené v kufri je potrebné z neho loviť.
 
107 a jeho kolínsky súrodenci príjemne prekvapia jazdným komfortom a vlastnosťami. Odpruženie celkom dobre zvláda filtrovať nerovnosti, a auto až prekvapivo dobre drží stopu. Jeho jazdné vlastnosti sú zábavné a hravé, a správanie celkovo krásne čitateľné. Pravda, modernejší súperi sa tvárou celkovo stabilnejšie a riadenie je celkom preposilované, ale presné – s malou 107 tak môže byť prekvapivo zábava. Navyše nemá väčšie problémy so smerovou stabilitou vo vyšších rýchlostiach, čo býva častý nedostatok najmenších vozov.

Motory sa objavili pod kapotou 107 dva. Zďaleka najčastejším je však vcelku pochopiteľne základný litrový trojvalec s veľmi solídnym výkonom 50 kW. Na pomery trojvalcových motoroch je kultivovaný, a na malý automobil má dostatok výkonu. Aj preto sú prevody ťažšie, a 107 tak vcelku komfortne zvláda aj jazdu diaľničnou rýchlosťou, kedy už má mnoho súperov motor vytočený naozaj do vysokých otáčok. Päťstupňová manuálna prevodovka však rozhodne nepatrí k najpresnejším a robotické ústrojenstvo SensoDrive zase k najspoľahlivejším a najkomfortnejším. Druhou možnosťou pod kapotou je podstatne vzácnejší turbodiesel 1,4 HDi. Vzhľadom ku kvalitám benzínovej motorizácie však tento motor volil málokto.

Výbava

Výbava mnohých vozidiel z kolínskej série je len základná, na druhú stranu sa na trhu ojazdených áut dá naraziť aj na veľmi slušne vybavené exempláre. Modely sa môžu líšiť už v tom, či majú alebo nemajú delené zadné sedadlá. Prekvapivo nie je zložité zohnať automobil vybavený klimatizáciou.

Design

Kolínske minivozidlá patria dodnes k originálnym vozom tej najmenšej veľkosti. Peugeot 107 má nejvýraznejšiu masku chladiča. Voz prešiel v priebehu modelového života hneď dvojicou faceliftov – ten prvý dostal v roku 2009, a druhý potom na začiatku roku 2012, vtedy se trochu umiernil výraz masky a zmizli vypuklé svetlá 107.

Spotreba

Oba dva možné motory pod kapotou Peugeotu 107 sú veľmi úsporné. Pri turbodiesely 1,4 HDi to môžeme brať ako samozrejmosť, výborný pružný litrový trojvalec potom spotrebou príjemne prekvapí. Preto nie je príliš veľa dôvodov voliť vznetové prevedenie.

Jazdné vlastnosti

Hoci sa dnes najmodernejšie malé autá správajú pri jazde trochu dospelejšie, 107 má stále na pomery triedy veľmi dobré jazdné vlastnosti. Správanie auta je dobre čitateľné a hravé, schopnosť držať stopu aj napriek mäkšiemu odpruženiu až prekvapivá. Kľúčom k úspechu je nízka hmotnosť vozidla, s ktorou si podvozok hravo poradí.

Bezpečnosť

Kolínske minivozidlá sa nárazovým testom Euro NCAP podrobili hneď dvakrát. Najprv na začiatku výroby získala trojica modelov štvorhviezdičkové hodnotenie. Nakoľko však nároky v oblasti bezpečnosti pokročili, ukázal test modelu po druhom facelifte v roku 2012 – to už totiž konštrukcia stačila len na zisk trojice hviezdičiek. Bezpečnostná výbava je väčšinou základná, hoci pri lepších modeloch mohli byť aj bočné airbagy a niektoré ďalšie vymoženosti.

Praktickosť

Peugeot 107 je jedným z najmenších automobilov na trhu, a vnútorný priestor tomu v podstate zodpovedá. Vpredu je situácia bezproblémová, vzadu však dospelí cestujúci budú ochotní absolvovať skôr len kratšie cesty. Auto je homologované ako štvormiestne. Malý je aj batožinový priestor s objemom iba 139 litrov, a neveľkým prístupom cez výklopné zadné sklo.

Komfort

Na triedu malých vozov ponúka Peugeot 107 aj celkom solídny jazdný komfort. Odpruženie je celkom pohodlné, hoci sa pri sérii nerovností sa nie je možné vyhnúť určitému poskakovaniu vozidla. Prekvapí aj menej hlučný motor, avšak na druhú stranu sa hluk od podbehov prejavuje výraznejšie.

Prevádzkové náklady

Kolínske minivozidlá patria k solídne spoľahlivým vozom, navyše pri množstve použitej techniky nejde o zložité automobily. Údržba je tak veľmi nenáročná a vzhľadom k úsporným motorom je 107 jedným z prevádzkovo najmenej náročných automobilov.

Peugeot 107

Ďalšie vozidlá


Vyhrajte tablet
Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií