OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Peugeot 307 (2001 - 2008)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Priestorný a hodnotný interiér

Veľký batožinový priestor

Nízka spotreba vznetových motorov

Bohatá ponuka verzií

O vozidle

Peugeot 307 priniesol v roku 2001 do nižšej strednej triedy nový dizajnový smer francúzskej automobilky s výraznou maskou chladiča. Auto si zákazníkov získalo práve vďaka atraktívnemu dizajnu a tiež veľmi bohatej ponuke verzií a veľkému vnútornému priestoru, za čo si vyslúžilo titul európskeho auta roku 2002. K až nevídanej priestornosti auta prispela vcelku veľká výška karosérie, interiér je tak na danú triedu neobvykle vzdušný. Zákazníci na 307 oceňujú aj hodnotne vyzerajúci priestorný interiér a veľmi komfortný podvozok. Jazdné vlastnosti sú skôr priemerné, napokon nie je sa príliš čomu diviť. Technickým základom 307 je totiž platforma, ktorú už v roku 1991 používal Citroën ZX. U 307 bola len prepracovaná a celkovo zväčšená. Okrem klasického troj- (ten sa u nás nepredával) a päťdverového hatchbacku sa 307 predávala tiež v dvoch verziách kombi. Obyčajnejšia bola verzia Break, variant s názvom SW zastával funkciu luxusnejšej verzie s presahom do kategórie MPV. Táto verzia mala totiž presklenú panoramatickú strechu a vzadu tretí rad sedadiel, takže celkovo pojala až sedem cestujúcich. Na našom trhu však patrí k vzácnejším prevedeniam. To isté platí pre kupé-kabriolet s pevnou skladacou strechou. Práve táto verzia spolu s kombíkom vydržala vo výrobe najdlhšie, nástupca v podobe modelu 308 totiž klasické hatchbacky nahradil už v roku 2007.

Paleta pohonných jednotiek počíta výlučne len osvedčené kúsky. Základom bola benzínová tisícštyristovka vo verziách s výkonom 55 alebo 65 kW. Predovšetkým slabšie prevedenie je na mohutnejší Peugeot nedostatočné a v dôsledku toho aj neúsporné. Ideálom spomedzi benzínových motorov sa javí spoľahlivá tisícšesťstovka s výkonom 80 kW, ktorá dokáže byť aj solídne úsporná. Dvojliter so 100 kW má už vyššiu spotrebu a jeho dynamika nie je zase až taká oslnivá. Pre kupé-kabrio bola špecialitou verzia tohto motoru vyladená na 132 kW (bez preplňovania), v skutočnosti je ale nehospodárna a vytúženú dynamiku veľmi nepredvádza, výkon je totiž dostupný len vo vysokých otáčkach. Peugeot 307 sa môže pochváliť aj veľmi lákavou paletou vznetových motorov HDI. Základom je opäť tisícštyristovka, tentoraz s 50 kW. Nie je to veľa, ale úsporným a pokojným vodičom môže stačiť. Výkonnejšou a stále veľmi úspornou voľbou sú dvojlitre so 66, 80 alebo 100 kW, predovšetkým silnejšie verzie majú dostatočnú výkonovú rezervu a ich spotreba je stále veľmi nízka. V priebehu života modelu sa do 307 dostala aj nová tisícšesťstovka HDI s výkonom 66 alebo 80 kW. Tento motor je všeobecne o niečo úspornejší ako dvojliter a v skutočnosti predovšetkým spoľahlivejší, takže sa z naftových možností javí ako najlepšia voľba (ideálne v silnejšom prevedení).

Všeobecne trápi Peugeot 307 rada rôznych ťažkostí a auto patrí k podpriemerne spoľahlivým. Servisy sú na neho napokon vzhľadom k veľkej popularite zvyknuté.

Výbava

Na trhu ojazdených áut je k dispozícii veľmi široké spektrum ojazdených Peugeotov 307. Mnoho vozidiel má aj veľmi dobrú výbavu, tá základná predovšetkým u benzínovej tisícštyristovky za veľa nestála. Na druhej strane bohato vybavené modely sa budú častejšie stretávať s problémami s elektronikou, takže výbava a spoľahlivosť sú v tomto prípade dvomi protichodnými požiadavkami.

Design

Peugeot 307 bol v čase svojho vzniku vzhľadovo veľmi atraktívnym automobilom a jeho dizajnový štýl vlastne ctí aj mnohé súčasné modely značky vrátane nástupcu. Auto stále vyzerá celkom moderne, pravda je otázne, ako dlho mu to vydrží. Proporcie vozidla s vyššou stavbou totiž dnes nezodpovedajú celkovo dynamickejšiemu ladeniu klasických hatchbackov.

Spotreba

S motormi HDI nemožno z hľadiska spotreby u Peugeotu 307 šliapnuť vedľa. Prakticky všetky verzie sa vyznačujú veľmi nízkou spotrebou a sú aj prekvapivo kultivované. Dobrú spotrebu vykazuje aj atmosférická tisícšesťstovka, čo je ideálna voľba medzi benzínovými motormi. Naopak benzínovému dvojlitra je lepšie sa vyhnúť, neprinesie ani vytúžený výkon, ani priaznivú spotrebu paliva.

Jazdné vlastnosti

S motormi HDI nemožno z hľadiska spotreby u Peugeotu 307 šliapnuť vedľa. Prakticky všetky verzie sa vyznačujú veľmi nízkou spotrebou a sú aj prekvapivo kultivované. Dobrú spotrebu vykazuje aj atmosférická tisícšesťstovka, čo je ideálna voľba medzi benzínovými motormi. Naopak benzínovému dvojlitra je lepšie sa vyhnúť, neprinesie ani vytúžený výkon, ani priaznivú spotrebu paliva.

Bezpečnosť

V nárazových testoch Euro NCAP si pripísal Peugeot 307 zisk štyroch hviezdičiek z piatich možných. Niektorí doboví súperi dokázali dosiahnuť aj na maximum, ale z dnešného hľadiska budú rozdiely medzi autami menšie než hovorí hodnotenie. Dôležitá je robustná konštrukcia vozidla.

Praktickosť

Praktickosť je jednou z veľmi silných disciplín Peugeotu 307. Priestor a pohodlie pre posádku boli totiž pri návrhu auta jasnými prioritami. Auto tak dostalo na danú triedu nezvyčajne vysokú stavbu, ktorá dodáva interiéru na vzdušnosti. Posádka môže sedieť trochu vzpriamenejšie než v iných vozidlách tejto triedy, čo celkovo znamená, že má vo všetkých smeroch dostatok miesta. Batožinový priestor auta ponúka tiež veľmi nadpriemerný objem 420 litrov a verzie kombi poberú až ohromujúcich 676 litrov batožiny.

Komfort

Praktickosť je jednou z veľmi silných disciplín Peugeotu 307. Priestor a pohodlie pre posádku boli totiž pri návrhu auta jasnými prioritami. Auto tak dostalo na danú triedu nezvyčajne vysokú stavbu, ktorá dodáva interiéru na vzdušnosti. Posádka môže sedieť trochu vzpriamenejšie než v iných vozidlách tejto triedy, čo celkovo znamená, že má vo všetkých smeroch dostatok miesta. Batožinový priestor auta ponúka tiež veľmi nadpriemerný objem 420 litrov a verzie kombi poberú až ohromujúcich 676 litrov batožiny.

Prevádzkové náklady

Motory "tristosedmičky" sú síce príjemne úsporné, avšak celkové výdavky na prevádzku ojazdeného Peugeotu 307 môžu byť vyššie než sa očakáva. Na vine je veľa porúch a horšia životnosť niektorých častí vozidla. Poddimenzovaná je predná náprava, vznetové motory trpia ťažkosťami s dvojhmotovým zotrvačníkom a prazvláštne, pravda bežné poruchy, sú nefunkčné páčky pod volantom (nie sú práve lacné). Z hľadiska spoľahlivosti je dobré sa vyvarovať kusom s viacerými prvkami elektronickej výbavy, pretože práve elektronika veľmi hnevá.

Peugeot 307

Ďalšie vozidlá


Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií