OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Peugeot 4007 (2007–2012)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Veľký vnútorný priestor

Dynamický vzhľad

Dobrá výbava

Jazdný komfort (aj mimo vozovku)

Delené veko batožinového priestoru

O vozidle

Peugeot 4007 patrí medzi väčší zástupcov triedy kompaktných SUV. Ide vlastne len o ľahko prezlečené Mitsubishi Outlander, japonská automobilka dokonca aj toto SUV pre koncern PSA (predávalo sa aj ako Citroën C-Crosser) vyrábala vo svojej domovskej krajine. PSA len pod kapotu modelu umiestnil svoj vlastný diesel, ktorý sa neskôr objavil aj v ponuke Mitsubishi. Peugeot ťaží z toho, že druhá generácia Outlandera sa oproti tej predchádzajúcej zväčšila, a tak 4007 ponúka veľkorysý vnútorný priestor dokonca až s tromi radmi sedadiel. Ten tretí sa sklápa pod podlahu batožinového priestoru, druhý rad je možné posúvať a naklápať jeho operadlá, čím je možné variabilne meniť objem batožinového priestoru. Veľmi priestorný interiér si zachováva jednoduchšie riešenie, trochu možno prekvapia tvrdé plasty na palubnej doske, no spracovanie auta je kvalitné. Podobne dobrá je aj spoľahlivosť auta, ktorá vychádza z faktu, že v skutočnosti ide o Mitsubishi. Štylisticky sa Peugeot 4007 od svojho japonského súrodenca líši predovšetkým úplne inou maskou chladiča – ide o typickú veľkú „papuľu“, ktorú Peugeot pri svojich modeloch donedávna používal. Drobné rozdiely sú aj v zadných partiách, tu sa však viac prejavuje ázijský pôvod dizajnu vozidla. Priestorný a relatívne variabilný interiér vozidla sa môže pochváliť aj dobrou výbavou, ktorú opäť zabezpečilo Mitsubishi. Niektoré moderné bezpečnostné prvky, ktoré tak poznáme z iných súdobých Peugeotov, tu napríklad nenájdeme, zato sú tu zase iné príjemné drobnosti. 

O pohon francúzsko-japonského SUV sa starajú dva motory. Základom síce je zážihový motor 2,4 MIVEC s výkonom 125 kW, ten však pod kapotou stretnete málokedy. Záujemcovia radšej z hľadiska ceny aj sily pohonného ústrojenstva volili turbodiesel. Ten pochopiteľne pochádza z dielní koncernu PSA, ide o agregát 2,2 HDI s výkonom 115 kW, ktorý je pre pohon relatívne veľkého SUV ideálnym ústrojenstvom. Prináša totiž dynamiku porovnateľnú s benzínovým prevedením, pritom s výrazne nižšou spotrebou paliva. Pohon všetkých kolies inak zaisťovala elektromagnetická medzinápravová spojka, ktorá nereagovala na preklz kolies, ale polohu plynového pedála. Volič umožňuje vyberať medzi pohonom predných alebo automatickým pohonom všetkých kolies, k dispozícii je aj pevné uzamknutie v pomere 50: 50, ktoré však vzhľadom k použitému konštrukčnému riešeniu slúži len v naozaj núdzových situáciách, inak sa ústrojenstvo nadmerne opotrebováva.

Výbava

Peugeot 4007 patril vo svojej kategórii medzi drahšie autá, odráža sa to však na celkovo bohatej výbave, ktorá je dokonca miestami ešte lákavejšia ako pri Mitsubishi. Už od základu je tu automatická klimatizácia a množstvo mysliteľných komfortných prvkov, napríklad aj tempomat, ktorý má Mitsubishi až vo vyšších stupňoch. Tie potom pridávajú niektoré aj naozaj luxusné prvky.

Design

Peugeot 4007 je dvojčaťom Mitsubishi Outlander, na prvý pohľad to ale nemusí byť príliš poznať. Auto totiž dostalo veľmi výraznú a svojráznu tvár v štýle ostatných Peugeotov, bočný profil je celkom neutrálny a len zozadu je snáď poznať japonský pôvod auta. 4007 každopádne pôsobí mohutne a drsne, čo sa bude často páčiť.

Spotreba

Pre pohon Peugeotu 4007 slúžia takmer výlučne turbodiesely 2,2 HDI s výkonom 115 kW. Motor nemá s relatívne veľkým autom veľa práce, a tak sa spotreba drží v prekvapivo priaznivých medziach. Podstatne smädnejší zážihový agregát 2,4 z dielní Mitsubishi je pod kapotou automobilov koncernu PSA raritou.

Jazdné vlastnosti

Výrazne väčšie rozmery aj interiér dávajú tušiť, že aj druhé prevedenie Outlandera, a teda aj Peugeot 4007, sa zameralo predovšetkým na komfort. Aj napriek tomu jazdné vlastnosti nijako výrazne netrpia, správanie auta je dobre čitateľné a predvídavé, žiadne záludnosti sa nekonajú. Náklony v zákrutách sú v takomto prípade úplne bežnou záležitosťou.

Bezpečnosť

Peugeot 4007 sám o sebe nárazové testy Euro NCAP neabsolvoval, ale prešlo nimi technicky zhodné Mitsubishi. Druhá generácia Outlandera si pripísala z dnešného pohľadu skôr priemerné štvorhviezdičkové hodnotenie, čo možno trochu zaostáva za očakávaním. No mohutná konštrukcia, dobrý výhľad a solídna bezpečnostná výbava z neho robia bezpečný automobil.

Praktickosť

Spoločne s Mitsubishi Outlander patrí Peugeot 4007 vo svojej kategórii k najpraktickejším autám. Posádka tu má dostatok miesta vo všetkých smeroch, a z priestorového hľadiska sa tu dočkáme veľkého prekvapenia v podobe tretieho radu sedadiel zložené do batožinového priestoru. Manipulácia s ním je síce celkom zložitá, ale kvôli jeho skôr príležitostnému využitiu nie je dôvod nariekať. Zaujímavé je, že hodnoty objemu batožinového priestoru sa pri automobiloch PSA výraznejšie od Mitsubishi odlišujú, hoci v praxi sú rozdiely minimálne. Za tretím radom zostáva 184 litrov miesta pre batožinu, za druhým potom 441-510 litrov. Delené veko batožinového priestoru unesie 200 kilogramov.

Komfort

Po SUV od Mitsubishi zdedil Peugeot aj veľmi dobrú úroveň cestovného komfortu. Podvozok veľmi dobre tlmí nerovnosti našich ciest, ku komfortu prispieva aj prevedenie interiéru ako takého. Pochvalu za úroveň pohodlia zasluhujú predovšetkým sedadlá, obzvlášť tie vpredu. Tie sú navyše nižšie položené a vytvárajú pocit, ako keby vodič sedel v bežnom osobnom vozidle.

Prevádzkové náklady

Vzhľadom k osvedčenej európskej servisnej sieti a celkovo priaznivejším cenám úkonov budú najskôr prevádzkové náklady pri Peugeote 4007 o niečo málo nižšie ako pri Mitsubishi Outlander. Na druhú stranu celkovo je potreba aj napriek úsporné motory počítať s vyššími výdavkami ako pri bežných kompaktných vozidlách aj niektorých súperov.

Peugeot 4007

Ďalšie vozidlá


Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií