OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Peugeot 407 (2004–2011)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Atraktívny dizajn

Úsporné turbodiesely

Pohodlné sedadlá

Komfort odpruženia

Priaznivé ceny

O vozidle

Peugeot 407 nahradil v roku 2004 model 406. Hlavným lákadlom novinky sa stal atraktívny dizajn, ktorý dodnes pôsobí lákavo. Trochu prekvapivo urobil Peugeot u svojho typu strednej triedy ústupky v priestrannosti interiéru. Ten tak síce pôsobí útulným dojmom, ktorý ešte umocňujú kvalitné použité materiály a pohodlné sedadlá, na druhej strane centimetramito tu rozhodne nehýri. Predovšetkým na zadných sedadlách je trochu menej miesta nad hlavou, dlháni tu môžu mať trochu problémy. Vyložene nedostatkom miesta napokon posádka celkovo trpieť nebude. To však nemusí platiť pre batožinu. „Štyristosedmička“ má totiž skromnejší kufor. Sedan pojme toľko litrov batožiny, ako hlása číslovka v jeho názve - teda 407. Podstatne populárnejšie kombi hodnotu vylepší, ale nie zásadne, jeho 448 litrov patrí v danej triede k podpriemeru. Na druhej strane to bude pre rad majiteľov dostačujúca hodnota. Tvarovo mimoriadne atraktívne kupé potom pojme solídnych 400 litrov, teda len o trochu menej ako u sedanu. U oboch týchto variantov je tiež nutné počítať so zhoršeným prístupom do batožinového priestoru.

Pod kapotou 407 sa objavila celá rada pohonných jednotiek, jednoznačne prevládajú turbodiesely, ktoré potešia mimoriadne nízkou spotrebou paliva. Najúspornejším základom sú jednotky 1.6 HDI s výkonom 80 kW, ktoré pre pohon auta plne postačujú, no celkovo sú podstatne menej spoľahlivé než väčšie a silnejšie motory. Preto je lepšie hľadať skôr auto vybavené osvedčeným turbodieselom 2.0 HDI, ktorý sa v 407 spočiatku dodával s výkonom 100 kW, neskôr došlo k nárastu na 103 kW a v poslednom roku na 110 kW. Kupé malo od roku 2009 dvojlitrové HDI s výkonom 120 kW. Silnejší turbodiesel 2.2 HDI dostal výkon 125 kW, pri modernizácii v roku 2008 tento klesol na 120 kW. Najsilnejším, ale už vzácnejším motorom, je šesťvalcový turbodiesel 2.7 HDI so 150 kW, kupé dostalo na sklonku života ešte silnejší trojlitrový šesťvalec so 177 kW. Benzínové motory sú menej obvyklé a vyhľadávané, paleta začína s výkonom 85 (od druhého roku výroby 92) kW z atmosférického motora 1,8 litra. Aj ten je dostačujúci, z hľadiska dynamiky je však lepšie zamieriť o trochu vyššie aspoň k dvojlitru, ktorý bol postupne ponúkaný vo výkonových verziách 100 alebo od druhého roka výroby 103 kW. Aj u motora 2,2 litra sa zdvíhal výkon hneď v druhom modelovom roku, zo 116 kW došlo k nárastu na 120 kW. Aj v benzínovom prevedení možno mať šesťvalec, jeho výkon 155 kW, však v porovnaní s turbodieselom neoslní a tak je jasné, že táto smädnejšia pohonná jednotka zaujme len záujemcov o motor s čo najpokojnejším chodom.

Výbava

V Peugeote 407 nájdeme väčšinou vcelku solídnu výbavu, ktorá je svojím rozsahom ľahko nad priemerom doby vzniku vozu. Je to dané tým, že auto sa skutočne zameriava na komfort, klimatizácia, elektrické ovládanie okien alebo centrálne zamykanie tak rozhodne chýbať nemôžu. Peugeot ponúkal aj ďalšie komfortné prvky, takže na trhu nie je núdza aj o skutočne dobre vybavené exempláre.

Design

Peugeot 407 patril v čase svojho aktívneho modelového života ku vzhľadovo najatraktívnejším autám strednej triedy a dodnes práve jeho dizajn láka množstvo kupcov. Nie každému musí byť po chuti pre vtedajšie Peugeoty typická veľká maska chladiča, celkovo je však 407 veľmi vydarený kúsok. To platí ako pre sedan, tak aj pre kombi SW, samostatnou kapitolou je atraktívne kupé.

Spotreba

Paleta turbodieselových motorov pod kapotou 407 je mimoriadne úsporná, takže v kombinácii s jednotkami HDI je model vyhľadávanou voľbou sporivých vodičov. Pri motoroch rastie spotreba lineárne s ich objemom, aj šesťvalec HDI je však príjemne sporivý. V podstate i bežné benzínové motorizácie nie sú príliš smädné, stúpajúce nároky sa prejavujú až u jednotky 2,2 litra a predovšetkým trojlitrového šesťvalca.

Jazdné vlastnosti

Peugeot 407 je predovšetkým komfortne ladený automobil a jeho jazdné vlastnosti tomu viacmenej odpovedajú. Držanie stopy je skôr priemerné a predovšetkým s turbodieselami sa nedotáčavosť dostavuje pomerne skoro. Pochvalu si nezaslúži ani riadenie, ktorému prakticky úplne chýba spätná väzba a tak vodič nemá veľmi predstavu o tom, čo sa s prednými kolesami deje. To predurčuje automobil k pokojnejšej jazde.

Bezpečnosť

V roku 2004 získal Peugeot 407 v nárazových testoch Euro NCAP plný počet piatich hviezdičiek a dodnes patrí k veľmi bezpečným automobilom. Podpisuje sa na tom tuhý skelet, k celkovej pevnosti vozidla prispieva paradoxne aj menšie množstvo miesta vo vnútri. Dobrá je aj bezpečnostná výbava. „Štyristosedmička“ navyše vodiča neláka k dynamickej a riskantnej jazde.

Praktickosť

V strednej triede určite nájdeme autá, ktoré sú oveľa praktickejšie ako Peugeot 407. Ak už predsa len istú mieru praktickosti vyžadujete, je lepšie voliť variantu kombi, ani u nej však objem batožinového priestoru (448 litrov) nijak neohromí. Sedan a kupé je na tom s objemom 407 a 400 litrov ešte horšie, navyše vstupný otvor využiteľnosť ešte trochu obmedzuje.

Komfort

Peugeot 407 je automobil s príkladným jazdným komfortom, rozbité slovenské cesty zvláda s veľkou gráciou. Posádka tiež ocení pohodlné a vcelku rozmerné sedadlá, príjemné použité materiály i dobrú akustickú pohodu v aute. Celkový dojem pravda trochu kazí stiesnenejší interiér.

Prevádzkové náklady

Peugeot 407 síce nepatrí k najspoľahlivejším autám svojej triedy, ak vás pravda nestretne trochu netypická, ale drahšia porucha páčok pod volantom, mali by byť celkové prevádzkové náklady celkom priaznivé. Dané to je predovšetkým dobrou dostupnosťou širokej palety náhradných dielov z druhovýroby a rozšírenými servisnými službami. Pochopiteľne, turbodiesely dokážu usporiť veľa peňazí vynakladaných na palivo.

Peugeot 407

Ďalšie vozidlá


Vyhrajte tablet
Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií