OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Peugeot Boxer (1994–2006)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Veľký vnútorný priestor

Široká ponuka verzií a motorov

Dobré vznetové motory

Priaznivé ceny

Podarený dizajn

Priaznivé ceny náhradných dielov

O vozidle

Peugeot Boxer je súrodencom Fiata Ducato a Citroëna Jumper. Pod týmto názvom sa v talianskom závode Sevel trojica vyrábala od roku 1994, ide však vlastne už o druhú generáciu spoločne vyvinutého úžitkového vozidla. Tá prvá pravda niesla v prípade Peugeotu označenie J5 a vznikala už od roku 1981. Jednotlivé autá z trojice sa od seba líšia v podstate len inou maskou chladiča a miestami rozdielnou ponukou motorov. Inak platí, že k dispozícii bola bohatá ponuka verzií, od čisto úžitkovej dodávky až po kombi pre prepravu osôb, verzia s dlhším rázvorom aj zvýšenou strechou. V predaji bolo tiež samostatné prevedenie valník, na ktoré išlo namontovať ľubovoľnú nadstavbu. Prakticky všetky modeli majú pohon predných kolies, varianty s pohonom všetkých kolies sú veľmi zriedkavé. Prednosťou všetkých variantov Boxera je veľmi dobrá priestornosť a ovládateľnosť vozidla. Kvalita spracovania je skôr horšia, hoci po výraznej modernizácii v roku 2002 sa vylepšila. Od toho roku pôsobí predovšetkým interiér útulnejším a príjemnejším dojmom. Zmenil sa aj dizajn, ktorý je celkovo kladom tohto prevažne úžitkového vozidla. Lepšie vybavené osobné verzie síce boli tiež v ponuke, nie sú napokon také časté ako u konkurencie v podobe VW Transporter T5 alebo Mercedesu Vito.

Veľmi bohatá je ponuka motorov, časom sa s rôznymi modernizáciami paleta dosť premenila. Niektoré jednotky sú vyhradené iba modelom z koncernu PSA, iné zase pre Fiat. Smútiť pravda netreba, paleta bola naozaj široká a vyberie si z nej takmer každý. Snáď len tí, kto by túžili po vyložene siláckom motore (pokojne aj benzínovom), majú smolu a musia hľadať u konkurencii. Základom bol dvojlitrový benzínový štvorvalec - jediný benzín v ponuke. Motor s výkonom 80 kW (po modernizácii 81 kW) je solídnym základom, ale pre pohon dodávkového vozidla sa samozrejme ďaleko viac hodia diesely. Tých nájdeme pod kapotou Boxera skutočne priehrštie. Od začiatku tu boli motory 1.9 D (50 kW), 1.9 TD (67 kW), 2.5 D (63 kW) a 2.5 TD (76 kW). Motory bez T v názve sú nepreplňované a svojim charakterom nie príliš vhodné pre iné ako ľahké rozvážkové úlohy. V roku 1997 sa objavil pod kapotou motor 2.5 TDI s výkonom solídnych 79 kW. Potom už s modernizáciami prichádza doba motorov HDI. S modernizáciou v roku 2000 sa pod kapotou objavuje motor 2.0 HDI s výkonom 62 kW a tiež agregát 2,8 litra z produkcie Iveca. Nepreplňovaná verzia mala 64 kW. Variant s turbodúchadlom sa v mierne pozmenenej verzii dostal pod kapotu Boxerovi až v nasledujúcom roku, výkon bol 93 a neskôr aj 107 kW. Pri facelifte v roku 2002 došlo opäť k výraznej obmene pohonných jednotiek. Dvojlitrové HDI zostalo, nadväzuje naň motor 2.2 HDI sa 74 kW, preplňovaná dva-osmička posilnila na 94 kW.

Výbava

Vo výbave Boxera nájdeme v podstate len to najpotrebnejšie, opäť to potvrdzuje jeho predovšetkým úžitkové zameranie. Nakoniec v dobe vzniku trojčiat ešte nebolo príliš vo zvyku robiť aj z dodávok veľké luxusné MPV, takže Boxer sa drží toho, čo vie najlepšie - účelnosti.

Design

Dizajn trojice dodávkových vozidiel odchádzajúcich zo závodu Sevel v Taliansku sa vcelku vydaril a ani dnes nepôsobia staršie verzie vyložene nemoderne. Zub času sa podpisuje predovšetkým na interiéri vozidiel do modernizácie, v roku 2002 sa výrazne zlepšila situácia aj tu.

Spotreba

Široká paleta motorov pre Boxer znamená, že možno skutočne vyberať automobil na mieru vašim potrebám. Takmer nezničiteľné atmosférické diesely sa síce nehodia na dlhšie trasy a prevážanie väčších nákladov, pre klasickú rozvážku však môžu stačiť a okrem spoľahlivosti sa odvďačia priaznivou spotrebou. Tá je nízka aj u preplňovaných motorov, ktoré sú už stavané na vyššiu záťaž. Skúsenosti hovoria o tom, že spotreba sa so zaťažením vozidla (u silnejších verzií) nijako dramaticky nemení.

Jazdné vlastnosti

Hlavnou prednosťou Peugeotu Boxer je dobré manévrovanie, jazdné vlastnosti sú v podstate také, aké možno u dodávky s predným pohonom očakávať. Správanie auta je teda nezákerné a pochvalu si zaslúži dobrá trakcia prednej nápravy.

Bezpečnosť

Klasickými nárazovými testami Euro NCAP nikdy trojica z výrobného závodu Sevel neprešla. Celková úroveň bezpečnosti je na danú kategóriu viac priemerná, ostatne bezpečnostná výbava je skôr základná.

Praktickosť

Vysoká miera praktickosti Boxera je daná nielen hranatou karosériou s perfektným využitím obstavaného miesta, ale aj širokou ponukou dostupných verzií. Aj na trhu ojazdených vozidiel sú časté rôzne kombinácie rázvorov a výšky strechy, k dispozícii sú aj rôzne osobné prevedenia vozidla.

Komfort

Trojica vozov zo spoločného podniku Sevel bola oproti konkurencii vždy viac zameraná úžitkovo, lepšie vybavené osobné verzie nie sú také časté. Sústredenie predovšetkým na pracovisko vodiča ukazuje napríklad aj fakt, že osobné verzie bez prídavného kúrenia v zadných radoch vykurujú horšie. Interiér dosiahol výrazné skvalitnenie v roku 2002, do vtedy pôsobil lacno.

Prevádzkové náklady

Peugeot Boxer a jeho súrodenci nepatria medzi úplne najspoľahlivejšie vozidlá svojej triedy, prevádzkové náklady napokon v prijateľných medziach držia tak nízka spotreba, ako vcelku nízke ceny náhradných dielov a nekomplikovaná konštrukcia vozov. Vzhľadom k veku vozidla je napokon už nutné počítať s potrebou častejšie výmeny opotrebovaných dielov, čo zvyšuje náklady.



Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií