OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Renault Master (2010–súčasnosť)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Atraktivný vzhľad

Široká ponuka verzií

Skvelý vnútorný priestor

Úsporné a silné motory

O vozidle

Renault Master tretej generácie je moderné veľké dodávkové vozidlo, ktoré si môžu zákazníci vybrať v takmer nekonečnom množstve variantov. Oproti predchádzajúcej generácii sa možnosti výberu verzií ešte rozšírili. Klasický dodávkový furgon je tentoraz možné vyberať celkom v štyroch dĺžkach karosérie. Prvé tri dĺžky sú určené pre model s pohonom predných kolies, novinkou tretej generácie je aj verzia s náhonom zadných kolies. Pre tú sú určené dva najdlhšie typy karosérie. Podobné je to s výškami karosérie – na výber sú tri, verzia so zadným náhonom môže mať len dva vyššie stupne. To však nie sú všetky voľby, ktoré musia záujemcovia o veľkú dodávku Renault urobiť. Master sa ešte ponúka s celkom piatimi úrovňami podvozku, táto voľba ovplyvňuje celkovú nosnosť automobilu. Nákladový priestor Mastera tak môže mať kapacity v rozmedzí 7,8 až 15,8 kubických metrov, nosnosť sa pohybuje od 850 po 2115 kilogramov. Master tretej generácie má z hľadiska podvozku ešte jednu zaujímavú možnosť – môže totiž byť vybavený vzduchovým odpružením, ktoré zaisťuje reguláciu svetlej výšky. Aj bez ohľadu na úroveň zaťaženia tak môže byť svetlá výška konštantná, vodič tiež môže svetlú výšku regulovať na základe aktuálnych potrieb. Umožní to tiež v prípade potreby znížiť nákladovú hranu na nevyhnutné minimum.

 

Master je tiež k dispozícii len ako podvozok pre zabudovanie ľubovoľnej nadstavby, zaobstarať ho možno aj ako klasické kombi pre prepravu osôb, a k dispozícii je tiež variant Master Bus určený pre prepravu väčšieho množstva cestujúcich. O pohon Mastera sa stará jediný motor – štvorvalec dCi s objemom 2,3 litra. Ten je k dispozícii v troch výkonových verziách. Základom je 74 kW, čo je hodnota obvyklá u mnohých menších vyhotovení Mastera. Táto verzia je vhodná pre vozidlá, ktoré nebudú v praxi príliš vyťažované, ak bude motor ťahať maximálne množstvo nákladu, porastie významne jeho spotreba. Silnejšia verzia má výkon 92 kW, najsilnejšia potom 107 kW. Tá už dokáže  výrazne zacvičiť aj s veľkou dodávkou a navyše nie je z hľadiska spotreby príliš podmienená úrovňou zaťaženia.

Výbava

U moderných dodávkových vozidiel je čím ďalej častejšie, že sa ich výbava snaží vyrovnať aspoň obyčajnejším osobným automobilom. Master tak môže mať aj vyložene luxusné prvky výbavy, to však platí skôr pre verzie určené pre prepravu cestujúcich. Dodávkové automobily majú predsa len väčšinou jednoduchšiu výbavu.

Design

Tretia generácia Renaultu Master je až prekvapivo originálne tvarovaná dodávka, ktorá nie je na ceste jednoducho prehliadnuteľná. Atraktívny dizajn dáva vozidlu mohutnejšie výraz, môže za to predovšetkým veľká maska chladiča, zaujímavým odľahčujúcim prvkom sú vysoké čelné svetlomety. Zvyšok karosérie je už pravda tvarovaný konvenčne, tu dostáva priechod praktická stránka vozidla.

Spotreba

Štvorvalec 2,3 dCi je pre tretiu generáciu Renaultu Master jedinou voľbou. Spotreba dosť záleží na tom, ako je konkrétny automobil vyťažovaný a v akom je prevedení. Verzie s vyššou kabínou majú väčší odpor vzduchu, a teda aj vyššiu spotrebu.  V prípade predpokladaného vyššieho zaťaženia vozidla je vhodné voliť silnejšiu pohonnú jednotku, u najslabšieho motora totiž spotreba sa zaťažením zbytočne rastie.

Jazdné vlastnosti

Master má aj v tretej generácii dobré a čitateľné jazdné vlastnosti, ktoré sa môžu výraznejšie líšiť podľa prevedenia. Dlhý rázvor niektorých verzií pomáha smerovej stabilite, celkovú stabilitu auta môže vylepšiť príplatkové vzduchové odpruženie. Master má tiež stále veľmi dobrú manévrovateľnosť. K dispozícii sú tiež verzie s predným pohonom alebo s náhonom zadných kolies.

Bezpečnosť

Ani Renault Master tretej generácie neprešiel nárazovými testami Euro NCAP. V konštrukcii dodávkového vozidla bolo však prijatých niekoľko opatrení pre zlepšenie jeho celkovej bezpečnosti. Lepšia je bezpečnostná výbava a aj konštrukcia vozidla s mohutnejšou provou a výraznejšími deformačnými zónami je bezpečnejšia.

Praktickosť

Aj vo svojej tretej generácii zostáva Renault Master mimoriadne praktickým dodávkovým vozidlom. Počet ponúkaných variantov sa ešte rozšíril, a napríklad možnosť volieb aj medzi celkovou nosnosťou vozidla je ďalšou špecialitou, ktorá umožní vybrať vozidlo presne podľa vašich potrieb. Avšak práve tak je dobré medzi ojazdenými vozidlami dávať viac pozor na konkrétne parametre daného variantu.

Komfort

Jazdný komfort doznal u Mastera tretej generácie výrazný pokrok. Kabína vodiča je podstatne komfortnejšie zariadená a aj z hľadiska prvkov výbavy sú možnosti celkovo širšie a posádka si môže užívať aj náležitosti známych z osobných vozidiel. Zaujímavou cestou k zvýšeniu komfortu je tiež príplatkové vzduchové odpruženie, ktoré môžu niektoré ojazdené vozidlá mať.

Prevádzkové náklady

Štvorvalec 2,3 dCi je rozumne úsporný motor, ktorý má však v slabšom prevedení svoje limity. S vyšším zaťažením totiž spotreba motora s výkonom 74 kW zbytočne rastie, tento variant sa tak hodí skôr pre ľahšie úlohy. Silnejšie motory už nie sú tak náchylné. Master je tak naďalej spoľahlivým vozidlom.

Renault Master



Vyhrajte tablet
Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií