OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Renault Mégane (2008–2016)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Pôvabný dizajn

Bohatá ponuka verzií

Priestranné kombi

Pohodlné sedadlá

O vozidle

Tretia generácia Renaultu Mégane sa objavila v roku 2008 a v podstate znamená tak trochu návrat k filozofii prvej generácie. Aspoň čo sa dizajnu a karosárskych variant týka. Po extravagantnej druhej generácii totiž automobilka stavila síce na dynamický a ľúbezný dizajn, ten ale nepôsobí dosť nezvyčajne. Klasický päťdverový hatchback má elegantné tvary, päťdverová verzia, ktorú Renault predáva ako kupé, má podstatne dynamickejšie linky. Súčasťou série sú aj verzie kombi (s predĺženým rázvorom) a kupé-kabriolet.

Mégane vždy platil za dostupnejšiu alternatívu k nemeckej produkcii, mnoho motoristov sa mu však vyhýba kvôli povesti nespoľahlivej značky. Našťastie sa Renault z predchádzajúcich neúspechov poučil a hoci ojazdený Mégane nebude úplne bezproblémové auto, miera výskytu porúch sa už pohybuje v podstate v bežnom rozsahu. Vzhľadom k častému tlaku na cenu je u Méganu dobré zamyslieť sa nad vhodnou verziou. Populárna verzia Generation má totiž od tej bežnej (a drahšej) úplne odlišné naladenie podvozku, ktoré vozidlu dáva skôr hojdavú charakteristiku a nie veľmi isté jazdné vlastnosti. Z hľadiska ponuky motorov sú klasikou atmosférické verzie 1,6 litra, ktoré síce neprekvapia dynamikou, majú však priaznivú spotrebu a tiež sú vcelku spoľahlivé. Atmosférický dvojliter kombinovaný s prevodovkou CVT je v našich končinách raritou. Obľuba benzínových motorov príliš nestúpla ani s príchodom preplňovaných jednotiek 1.2, 1.4 a 2.0 Tce. Platí u nich, že ich spotreba bude záležať na jazdnom štýle. Spotrebu asi nebudú riešiť majitelia ostrej verzie RS, ktorá okrem preplňovaného dvojlitra prináša aj výrazne prepracovaný podvozok a celkovo býva hodnotená ako jeden z najzábavnejších hot hatchov.

Z hľadiska spotreby sú ideálnou voľbou vznetové motory. Avšak základná tisícpäťstovka ponúkaná postupne v celkom piatich verziách, dokáže majiteľa občas trochu potrápiť so spoľahlivosťou. Novšie 1.6 dCi sa zatiaľ montuje krátko, spoľahlivou voľbou bývajú väčšie turbodiesely 1.9 dCi a 2.0 dCi. Tie však nie sú na trhu príliš obvyklé, pretože ide o najdrahšie modely série, ktoré nie sú u Renaultu prvými kupcami úplne vyhľadávané.

Výbava

Renault Mégane tretej generácie má v základe bohatú bezpečnostnú výbavu a súčasťou je taktiež mnoho komfortných prvkov ako bezkľúčový prístup do auta alebo štartovanie tlačidlom. Za radu ďalších komponentov je však potrebné priplácať, viac-menej však platí, že prvky, ktoré naozaj využijete, dostanete už v nižších stupňoch vybavenia.

Design

Tretia generácia Renaultu Mégane dostala príjemný dizajn, ktorý je však výrazne umiernenejší než u druhej generácie. Dizajnovo výraznejšie je trojdverové prevedenie kupé, ktoré je dynamickejšou voľbou. Dynamicky pôsobí aj kupé-kabrio verzie.

Spotreba

Vznetové motory pod kapotou Méganu sú tradične úsporné, platí to predovšetkým pre tisícpäťstovky dCi. Rozumné nároky na palivo má aj atmosférický motor 1,6 litra, úsporné dokážu byť tiež nové jednotky TCe, u ktorých však pri nároku na dynamiku spotreba stúpa. Ostatné jednotky príliš úsporné nie sú.

Jazdné vlastnosti

Mégane nepatril nikdy jazdnými vlastnosťami na absolútnej špičky triedy, ale tiež za ňou nikdy výraznejšie nezaostával. V aktuálnom prevedení však existuje verzie Generation, ktorá má celkovo mäkšie naladenie podvozku a menej isté jazdné vlastnosti. Naopak, druhým, naozaj ostrým extrémom, je podvozok športovej verzie RS.

Bezpečnosť

V kvalite a jazdných vlastnostiach môže Mégane na svojich súperov občas strácať, ale z hľadiska bezpečnosti patril tento model vždy na vrchol. Tretia generácia sa môže pochváliť päťhviezdičkovým hodnotením v nárazových testoch Euro NCAP a to nielen vďaka bohatej základnej bezpečnostnej výbave (vrátane bočných a hlavových airbagov), ale aj tuhému skeletu karosérie.

Praktickosť

Kým kupé tretej generácie Méganu veľa miesta posádke (predovšetkým vzadu) neponúkne, ostatné karosárske prevedenia sú na tom lepšie. Hatchback má ponuku miesta vcelku štandardnú, len vzadu by mohlo byť opäť viac miesta. Naopak kombi s predĺženým rázvorom poskytne veľkorysý priestor aj cestujúcim vzadu. Batožinový priestor kombíku Grandtour navyše pojme slušných 479 litrov nákladu. Hatchback pojme tiež pekných 372 litrov, ani objem 344 litrov u kupé nie je zlý. Len prevedenie kupé-kabrio nie je dosť praktické, so zloženou strechou sa do neho zmestí len 211 litrov nákladu.

Komfort

Okrem ostrého prevedenia RS rozhodne nepatrí Renault Mégane k hatchbackom zameraným na precízne a ostré jazdné vlastnosti. Väčší dôraz sa kladie na komfort, ku ktorému prispievajú aj veľmi dobré sedadlá, ktoré majú sedák primeranej tuhosti a poskytujú telu dobrú oporu.

Prevádzkové náklady

Mégane patrí medzi lacnejšie vozy a ani náhradné diely na neho nepatria medzi ktovieako drahé. To isté platí aj pre servis. No predsa len mierne vyšší výskyt porúch oproti konkurencii môže prevádzku auta trochu predražiť. Vznetové motory sú napospol úsporné, u 1.5 dCi ale opäť existuje možnosť častejšieho výskytu porúch.

Renault Megane

Ďalšie vozidlá


Vážime si vášho
súkromie

Aby pre vás bolo prezeranie našich stránok čo najpohodlnejšie, využívame súbory cookies. Cookies nám slúžia na zlepšovanie našich služieb a zároveň vám vďaka nim dokážeme lepšie ponúknuť obsah, ktorý pre vás môže byť zaujímavý a užitočný.

Spravovať cookies

Zásady ochrany osobných údajov

Tento web používa súbory cookie na zlepšenie vášho zážitku pri prehliadaní webom. Z týchto súborov cookie sú súbory cookie, ktoré sú kategorizované podľa potreby, uložené vo vašom prehliadači, pretože sú nevyhnutné pre fungovanie základných funkcií webu.

Používame tiež súbory cookie tretích strán, ktoré nám pomáhajú analyzovať a porozumieť tomu, ako tento web používate, na ukladanie užívateľských preferencií a poskytovanie obsahu a reklám, ktoré sú pre vás relevantné. Tieto súbory cookie budú vo vašom prehliadači uložené iba s vaším súhlasom. Máte tiež možnosť odhlásiť sa z týchto súborov cookie. Ale odhlásenie niektorých z týchto súborov cookie môže mať vplyv na váš zážitok z prezerania. Ďalšie informácie nájdete v našich Zásadách používania súborov cookie.


Nutné Vždy aktívny

Nevyhnutné súbory cookie sú kľúčové pre základné funkcie webu a web bez nich nebude fungovať zamýšľaným spôsobom. Tieto súbory cookie neukladajú žiadne osobné údaje.


Funkčné

Funkčné súbory cookie pomáhajú vykonávať určité funkcie, ako je zdieľanie obsahu webových stránok na platformách sociálnych médií, zhromažďovanie spätných väzieb a ďalšie funkcie tretích strán.


Analytické

Analytické súbory cookie sa používajú na pochopenie toho, ako návštevníci interagujú s webom. Tieto súbory cookie pomáhajú poskytovať informácie o metrikách počtu návštevníkov, miere okamžitého opustenia, zdroji návštevnosti atď.


Marketingové

Súbory cookie reklamy sa používajú na doručovanie návštevníkov prispôsobenými reklamami na základe stránok, ktoré navštívili predtým, a na analýzu účinnosti reklamnej kampane.



Zrušiť

Momentálne je online 13 odborníkov. Volajte denne 8:00 - 21:00 Zavolajte mi
ONLINE PREDAJ
Kúpte svoj nový voz
rýchlo a jednoducho
ONLINE
  • Doprava zdarma
    Voz Vám doručíme až domov
  • 14 dní na vrátenie vozidla
    Pohodlne a bezpečne, jasný pôvod i histórie vozidla
Ponuka vozidiel