OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Renault Twingo (1992–2007)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Nízké ceny

Jednoduchá technika

Priestorný a variabilný interiér

Lákavý dizajn

Dobrý výhľad a prehľadná karosérie

O vozidle

Renault Twingo sa stal v roku 1992 malým automobilovým zázrakom. Na tak malom pôdoryse totiž zrejme nikto doteraz nepostavil priestornejšie vozidlo s praktickejším interiérom. Twingo bolo v dobe svojho vzniku originálne aj tvarovo, prinieslo do triedy malých automobilov vlastne akúsi jednopriestorovú konštrukciu. Voz naozaj vyzeral ako miniatúrne MPV, pritom si zachovával štandardnú výšku a jednoduchou karosériou sa snažil maximálne využiť obostavaný priestor. Oplatilo sa, Twingo je dodnes lákavý automobil, ktorý má aj po viac ako 20 rokoch od svojho vzniku určité kúzlo. To sa trochu stráca v takisto originálnom interiéri, kde sa však už prejavuje vek vozidla, a len priemerná kvalita pôvodného spracovania tvrdých plastov. Každému sa tiež nebude páčiť prístrojová kaplnka umiestnená uprostred palubnej dosky. A sedadlá by mohli na dlhších cestách poskytovať viac pohodlia.

Interiér však dodnes exceluje z hľadiska praktickosti. Aj dozadu sa celkom bez problémov posadia dospelí cestujúci, miesta tu budú mať dostatok. Zabezpečí ho posuvná zadná lavica, ktorá vytvorí až nečakane veľa miesta pre nohy, nad hlavou zase nie je zvažujúca sa strecha. Batožinový priestor pojme 168 až 261 litrov nákladu, práve v závislosti na polohe zadnej lavice. Po sklopení zadných sedadiel sa potom z Twinga stane doslova malý sťahováčik. Predovšetkým vďaka svojim praktickým vlastnostiam a jednoduchej a vcelku spoľahlivej technike vydržalo Twingo prvej generácie vo výrobe viac ako 15 rokov. Technika vozu sa postupom času ľahko menila, takže najlepšie vozidlá sú tie z posledných ročníkov – zhruba od roku 2001. Vtedajšia modernizácia bola totiž najvýraznejšia, napríklad predná náprava dostala konečne stabilizátory, čo priaznivo ovplyvnilo jazdné vlastnosti. Vylepšila sa aj bezpečnostná výbava auta, ktorá bola do tej doby len veľmi základná.

Evolúciou prechádzali pochopiteľne aj motory. Twingo sa však vždy vyrábalo len s jednou jednotkou v ponuke, voľba neexistovala. Napokon, nebol ani dôvod, popularita dieselov v najmenších autách je malá aj dnes, a základný motor Twingu dostačoval. Sprvu išlo o agregát s označením 1,3 a výkonom 40 kW. Aj tento motor si s Twingom hravo poradí, môže však byť oproti novším motorom občas zdrojom problémov. Od roku 1996 sa pod kapotou objavoval motor 1,2 s výkonom 43 kW, ktorý je živší, a v praxi tiež veľmi spoľahlivý. A v roku 2001 sa objavil najlepší motor – šestnásťventilová verzia tisícdvestovky s výkonom 55 kW. Aj ten je spoľahlivý, a ľahkému autu dodáva dobrú dynamiku. Všetky pohonné jednotky sú tiež veľmi úsporné

Výbava

Z hľadiska výbavy tiež nie je pri Twingu veľa čo vymýšľať. Vzácnosťou sú exempláre s klimatizáciou, a občas nájdeme aj niektoré ďalšie komfortné, alebo bezpečnostné prvky, väčšinou však stretnete Twingo so skutočne základnou výbavou, v ktorej bude maximálne autorádio.

Design

Prvý Renault Twingo sa vyznačuje lákavou a originálnou karosériou, ktorá má dodnes svoje čaro. Pritom sú tvary veľmi jednoduché, čo je možno aj dôvod, prečo Twingo dnes nevyzerá ktovieako zastaralo. Vek sa však prejavuje v interiéri.

Spotreba

Twingo sa vždy vyrábalo len s jedným jediným motorom, postupne vždy modernizovaným. Všetky jednotky, ktoré pod kapotou nájdeme, sa vyznačujú priaznivou spotrebou paliva. Dôvod je aj v nízkej hmotnosti malého Twinga. Auto je tak ideálne do mestskej premávky.

Jazdné vlastnosti

Od malého a konštrukčne už veľmi starého Twinga nemožno očakávať ktovieako skvelé jazdné vlastnosti. Lepšie sú na tom verzie vyrábané od roku 2001, tie totiž dostali stabilizátor na prednej náprave. Inak Twingo celkom ochotne opúšťa zvolenú stopu. Na druhú stranu sa vozidlo nespráva nijako zákerne.

Bezpečnosť

U pôvodných prevedení Twinga sa snáď ani o žiadnej bezpečnosti hovoriť nedalo, jediné, čo posádku chránilo, bola trocha plechu a málo výstuh. Postupom času sa Twingo zdokonaľovalo, ale ani v roku 2003 testovaná verzia pri crashteste Euro NCAP nezískala viac ako tri hviezdičky. A to bol prosím vtedy skúšaný automobil vybavený čelnými, bočnými, aj hlavovými airbagmi.

Praktickosť

Renault Twingo patrí k najpraktickejším malým vozidlám, ktoré vôbec kedy vznikli. Medzi najmenšími autami asi nenájdeme podobne priestorný exemplár. Môže za to jednoduchá karoséria a praktické zadné posuvné lavice, ktoré umožnia vytvoriť dostatok miesta pre cestujúcich, alebo pre batožinu. Tej sa za lavicu zmestí 168–261 litrov. A po sklopení sedadiel Twingo prepravnou kapacitou naozaj prekvapí.

Komfort

Od maličkého Twinga nemožno očakávať ktovieaký jazdný komfort. Podvozok je síce mäkko naladený, a nerovnosti sa snaží tlmiť čo to ide, ale malé kolesá aj krátky rázvor znamenajú, že nerovnosti auto ľahko rozhodia. Ani odhlučneniu sa veľa pozornosti nevenovalo, a sedadlá by tiež mohli byť pohodlnejšie.

Prevádzkové náklady

Jednoduché Twingo vyžaduje dnes už pravidelnejší servis, avšak prevádzka auta bude stále veľmi lacná. Náhradné diely sú cenovo dostupné, opravy nenáročné a jednoduché, a motory autá úsporné. 

Renault Twingo



Vyhrajte tablet
Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií