OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Seat Alhambra (2010–súčasnosť)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Vnútorná priestornosť

Skvele variabilný interiér

Komfortný a istý podvozok

Úsporné vznetové motory

O vozidle

V roku 2010 sa po viac ako pätnástich rokoch výroby objavila na trhu ešte len druhá generácia modelu Sharan. A podobne ako v predchádzajúcom prevedení dostal aj druhý Sharan súrodenca, tentoraz už však nie od Fordu, ale len od koncernovej značky Seat. Druhá generácia Seatu Alhambra je opäť s VW Sharan takmer zhodný automobil, ktorý sa líši len inou maskou chladiča, mierne upravenou ponukou motorov, a drobnými rozdielmi vo výbave. Z hľadiska pomeru ceny a výkonu je opäť Alhambra víťazom. Alhambra druhej generácie oproti prvej výrazne narástla, to aby sa odlíšila od kompaktných MPV, ktoré medzitým dosahujú takmer veľkosti prvej generácie. Nárast rozmerov znamená nielen nárast vnútorného priestoru pre posádku, ale predovšetkým tiež výrazný nárast v oblasti batožinového priestoru, ktorý je teraz využiteľný aj v plnej konfigurácii. Úplne nové rozmery dostala aj praktickosť a variabilita vnútorného priestoru. Začína to už dverami, zadná dvojica je po novom posuvná, čo je pri veľkých MPV obľúbené riešenie, ktorému sa prvá generácia vyhýbala. Ten pravý koncert však nastáva pri sedadlách. Šesť zo siedmich, teda aj sedadlo spolujazdca, možno totiž nezávisle sklápať a skladať do podlahy. Pre vytvorenie obrovského jednoliateho nákladového priestoru tak netreba sedadlá z vozidla vynímať. So zloženými sedadlami má Alhambra obrovskú prepravnú kapacitu 2430 litrov. Všetky sedadlá sú navyše veľmi pohodlná, a poskytujú posádke naozaj dostatok miesta.

Esteticky zostáva aj Alhambra konzervatívnejším vozom, ktorý možno tak úplne nezapadá do výrobného programu španielskej automobilky. Avšak tradícia je tradícia, a tak má značka s dynamickým zameraním k dispozícii veľké rodinné MPV, zatiaľ čo na rodinu zameraná Škoda má v tomto smere smolu. Alhambra po Sharane zdedila aj hodnotne, a prakticky pôsobiaci interiér, ktorý sa možno kvôli jednoduchým líniám čoskoro okuká, na druhú stranu je pre vodiča naozaj príjemným pracoviskom.

Paleta pohonných jednotiek opäť pochádza zo Sharanu, a ako káže súčasná móda, nájdeme tu výhradne preplňované motory. Základom je známy a príjemne silný štvorvalec 1,4 TSI s výkonom 110 kW. Základná benzínová Alhambra je tak určitou alternatívou k Sharanu, v ňom bol totiž tento slabší motor v ponuke len na niektorých trhoch, napríklad u nás len po krátku dobu. Silnejší dvojliter TSI s výkonom 147 kW nájdeme v cenníku Alhambry tiež, avšak v praxi nie je veľmi bežný. Pre veľkú Alhambru sa však pochopiteľne viac hodia turbodiesely. Opäť ide jednotne o dvojlitre TDI. Základom je výkon 85 kW, ponuka potom pokračuje cez 105 kW, a končí pri najsilnejšom 130kW prevedení. Prostredná verzia môže byť podobne ako pri Volkswagene kombinovaná s pohonom všetkých kolies.

Výbava

Rozsah základnej výbavy Alhambry je celkom bohatý a okrem spomínaného množstva airbagov v nej nechýba klimatizácia, a mnoho bežných komfortných prvkov. Sú tu aj príjemné drobnosti, za ktoré sa inde pripláca.

Design

Druhá generácia Seatu Alhambra zostáva skôr konzervatívne tvarovaným automobilom, ktorý má síce niektoré dynamické tvary, ale v ponuke španielskej automobilky je rozhodne najmenej dynamickým. Vozidlo pôsobí elegantne, ale opäť platí, že na trhu nájdeme aj esteticky zaujímavejšie MPV. 

Spotreba

Paleta motorov v Alhambre bola celkom zjednodušená, pod kapotou je možné mať iba jednotky TSI, alebo TDI. Ponuka zodpovedá Sharanovi, a je prekvapivo o jeden motor širšia – o základný dvojlitrový TDI s výkonom 85 kW. Práve diesely sú z hľadiska spotreby jednoznačnou voľbou, dokážu jazdiť naozaj úsporne. Benzínové motory majú s ťažším autom trochu viac práce a sú viac ovplyvnené jazdným štýlom.

Jazdné vlastnosti

Podvozok Alhambry sa zameriava predovšetkým na komfort, a preto je pri druhej generácii potrebné počítať s väčšími náklonmi v zákrutách. jazdne je to však stabilný a dobre čitateľný automobil, ktorý vodiča neprekvapí zákernosťami.

Bezpečnosť

Oproti štrnásť rokov vyrábanej prvej generácii Alhambry je tá druhá nebotyčným pokrokom v oblasti bezpečia. Výrazne vylepšená bola tak bezpečnostná výbava aute, v ktorej nájdeme štandardne sedem airbagov, ale predovšetkým štrukturálna stavba vozidla, ktorá je pri haváriách tým najdôležitejším. Nárazovými testami Euro NCAP prešiel iba sesterský Sharan, získal v roku 2010 plný počet piatich hviezdičiek a patrí k najbezpečnejším vozidlám svojej triedy vôbec. Skóre sa pritom automaticky na konštrukčne zhodnú Alhambru prenieslo.

Praktickosť

Už prvá Alhambra bola vďaka veľkému vnútornému priestoru veľmi praktická, druhá generácia posúva túto oblasť ešte o úroveň ďalej. Cestujúci vzadu ocenia rozmerné posuvné dvere, všetkých sedem sedadiel je veľmi pohodlných, a všade je dostatok odkladacích priestorov. Sedadlá, vrátane toho pri spolujazdcovi, možno ľahko zložiť tak, že vytvoria prakticky jednoliatu ložnú plochu, a Alhambra tak má obrovskú prepravnú kapacitu.

Komfort

Snáď až nadbytok miesta na všetkých sedadlách, hodnotne prevedený interiér s množstvom odkladacích miest (vrátane držiaka nápojov pri každom sedadle) a komfortné odpruženie znamenajú, že sa bude v Sharanovi posádka cítiť naozaj veľmi pohodlne. Len pri prudšom prejazde zákrutami je potrebné počítať s väčším náklonom karosérie, ktorý je daný celkovo mäkším odpružením.

Prevádzkové náklady

Moderná Alhambra je na tom z hľadiska spoľahlivosti podstatne lepšie než prvá generácia, na druhej strane ide o relatívne mladú jazdenku. Pri nej je teda potrebné počítať s prípadne vyššími nákladmi na náhradné diely aj servisné práce. Alhambra je však úsporný automobil, takže celkové náklady sa držia v priaznivých medziach.

Seat Alhambra



Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií