OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Seat Cordoba (2002–2008)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Dobré jazdné vlastnosti

Úsporné vznetové motory

Priaznivé ceny

Veľký batožinový priestor

O vozidle

Seat Cordoba je sedan odvodený od malého modelu Ibiza. Model vyrábaný od roku 2002 vychádza z tretej generácie Ibizy, teda z vozidla, ktorý je druhou Ibizou pripravenou pod taktovkou koncernu Volkswagen. Na sedan má Cordoba trochu netradičné tvary, zadok je pomerne vysoký a ladí s celkovo bachratějšími proporciami pôvodného modelu Ibiza. Už v predchádzajúcej generácii platilo, že Cordoba je jedným z najelegantnejších sedanov svojej kategórie, a pre generáciu druhú to platí dvojnásobne. Cordoba tak síce nemá pre sedany tak typické ladné krivky, ale medzi malými sedanmi je až nezvyčajne vyváženým a pohľadným vozom. Na rozdiel od predchádzajúcej generácie chýba v tej druhej prevedenie kombi. Cordoba môže o zákazníkov súperiť napríklad s Fabiou sedan, okrem vonkajších tvarov zaujme aj nápaditejšie prevedením interiéru. Oproti Ibize má Cordoba trochu inak naladený podvozok, auto sa napriek tomu nezbavilo až zbytočnej tvrdosti odpruženia, jazdný komfort rozhodne nie je na úrovni, akú by vzhľadom k predpokladanému využitiu zákazníci očakávali. Cordoba je síce komfortnejšia než Ibiza, ale trochu tým utrpeli jazdné vlastnosti, zadná náprava v zákrutách trochu odskakuje. Dobrá je ponuka vnútorného priestoru a batožinový priestor pojme veľmi solídnych 485 litrov nákladu.

Ponuka pohonných jednotiek je bohatá, pravda trpia v podstate rovnakými neduhmi, ako u ostatných malých koncernových vozidiel. Základ tvorí paleta trojvalcov 1.2 HTP, ktoré sú známe svojím menej kultivovaným prejavom a spotrebou, ktorá so záťažou výrazne rastie. Pri uvedení bol na trhu slabý motor s výkonom 47 kW, po modernizácii v roku 2006 s výkonom 51 kW. Vzhľadom k tomu, že Cordoba je zameraním už skôr rodinný automobil, možno trojvalec považovať za príliš slabý. Ďaleko lepšia voľba pre dlhšie cesty sú tisícštyristovky. Základná s výkonom 55 kW doplňuje šestnásťventilový variant s výkonom 74 kW, neskôr sa výkon základnej verzie zdvihol na solídnych 63 kW. Objem 1,4 litra má aj trojvalcový turbodiesel, ktorý sa spočiatku predával v prevedení s výkonom 55 kW, neskôr prišli varianty 51 a 59 kW. Trojvalcový turbodiesel je síce veľmi úsporný, ale zároveň má veľmi hrubý prejav. Pod kapotou Cordoby tretej generácie môžeme nájsť aj diesely s objemom 1,9 litra. Nepreplňovaný s výkonom 47 kW je napokon veľmi slabý a neskôr bol nahradený práve základnou tisícštyristovkou. Preplňované verzie majú výkon 74 a 96 kW.

Tým však paleta motorov zďaleka nekončí. Benzínový dvojliter s výkonom 85 kW tiež poznáme z Fabie a nenadchne spotrebou. Tisícšesťstovka s výkonom 77 kW, ktorá prišla s faceliftom, je naopak príjemne dynamický motor, u ktorého sa spotreba drží v rozumných medziach. Športové verzie známej z Ibizy sa v prípade Cordoby neponúkali.

Výbava

Výbava Cordoby druhej generácie zodpovedá dobe vzniku auta. V triede malých vozidiel vtedy neboli dostupné takmer žiadne technické vymoženosti. O výbavu ako klimatizáciu, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča alebo elektrický balík napokon väčšinou neprídete.

Design

Seat Cordoba druhej generácie je jeden z najkrajších a najdynamickejších sedanov triedy malých automobilov. Oproti mnohým pôsobí elegantnejšie aj po rokoch od ukončenia výroby. Oproti koncernovým súrodencom má Cordoba tiež nápaditejšie vyhotovenie interiéru.

Spotreba

Trojvalce HTP sa väčšinou chvália nízkou spotrebou len na papieri, v reále je nutné ich viac vyťažovať, a spotreba tak neúmerne rastie. Platí to vo všeobecnosti pre všetky vozidlá vybavené týmito motormi, pre Cordobu dvojnásobne. Naopak dobrou voľbou sú tisícštyristovky, stačí aj základná s 55 kW, ktorá je kultivovaná aj úsporná. Veľmi úsporné sú turbodiesely, pre dlhšie cestovanie sú vhodné silnejšie tisícdeväťstovky. Trojvalcový 1,4 TDI je úsporný v mestskej a prímestskej prevádzke, pri vyššom vyťažovanie pravda aj jeho spotreba zbytočne rastie. Solídnu spotrebu má aj benzínová tisícšesťstovka, dvojliter naopak celkom „žerie“.  

Jazdné vlastnosti

Druhá generácia Seatu Cordoba má síce rovnaký technický základ ako Ibiza tretej generácie, podvozok je však trochu inak naladený. To sa prejavilo na miernom zlepšení jazdného komfortu, ale aj zhoršením jazdných vlastností. Riadenie je relatívne presné, ale nie príliš komunikatívne, kladom je dobré radenie.

Bezpečnosť

Seat Cordoba druhej generácie nárazovými testami Euro NCAP nikdy neprešiel, v podstate na neho však môžeme vztiahnuť výsledky tretej generácie Ibizy, ktorá je konštrukčne zhodná. Tá získala v roku 2002 štvorhviezdičkové hodnotenie, čo zodpovedá vtedajšiemu štandardu triedy. Úroveň bezpečnosti je tak solídna, je však nutné počítať s tým, že Cordoba je malé auto a že konštrukcia už predsa len má svoj vek, a súčasným náročným požiadavkám tak už úplne nevyhovie. 

Praktickosť

Seat Cordoba je naozaj zaujímavým sedanom kategórie malých vozidiel, od Ibizy preberá odolný vnútorný priestor a pridáva k nemu veľký batožinový priestor s objemom 475 litrov. Len prístup do neho je trochu horší. Vo svojej triede však aj napriek tomu ide o jedno z najpriestornejších vozidiel.

Komfort

Jazdný komfort Seatu Cordoba druhej generácie trpí kvôli príliš tuhému odpruženiu, hoci to je tu menej tvrdé než u Ibizy. Filtrovanie nerovností je možno lepšie aj vďaka vyváženejšiemu rozloženiu hmotnosti, stále však platí, že rozbitá cesta dokáže podvozok celkom rozhodiť.

Prevádzkové náklady

Seat Cordoba druhej generácie je v súčasnej dobe dobre dostupná jazdenka, u ktorej nie je problém so zháňaním náhradných dielov, okrem toho aj spoľahlivosť auta je na dobrej úrovni. Servisné úkony aj súčiastky sú k dispozícii za priaznivé ceny. Ak si vyberiete pre svoj účel používania tú správnu pohonnú jednotku, odvďačí sa Ibiza aj veľmi priaznivou spotrebou paliva.

Seat Cordoba



Vážime si vášho
súkromie

Aby pre vás bolo prezeranie našich stránok čo najpohodlnejšie, využívame súbory cookies. Cookies nám slúžia na zlepšovanie našich služieb a zároveň vám vďaka nim dokážeme lepšie ponúknuť obsah, ktorý pre vás môže byť zaujímavý a užitočný.

Spravovať cookies

Zásady ochrany osobných údajov

Tento web používa súbory cookie na zlepšenie vášho zážitku pri prehliadaní webom. Z týchto súborov cookie sú súbory cookie, ktoré sú kategorizované podľa potreby, uložené vo vašom prehliadači, pretože sú nevyhnutné pre fungovanie základných funkcií webu.

Používame tiež súbory cookie tretích strán, ktoré nám pomáhajú analyzovať a porozumieť tomu, ako tento web používate, na ukladanie užívateľských preferencií a poskytovanie obsahu a reklám, ktoré sú pre vás relevantné. Tieto súbory cookie budú vo vašom prehliadači uložené iba s vaším súhlasom. Máte tiež možnosť odhlásiť sa z týchto súborov cookie. Ale odhlásenie niektorých z týchto súborov cookie môže mať vplyv na váš zážitok z prezerania. Ďalšie informácie nájdete v našich Zásadách používania súborov cookie.


Nutné Vždy aktívny

Nevyhnutné súbory cookie sú kľúčové pre základné funkcie webu a web bez nich nebude fungovať zamýšľaným spôsobom. Tieto súbory cookie neukladajú žiadne osobné údaje.


Funkčné

Funkčné súbory cookie pomáhajú vykonávať určité funkcie, ako je zdieľanie obsahu webových stránok na platformách sociálnych médií, zhromažďovanie spätných väzieb a ďalšie funkcie tretích strán.


Analytické

Analytické súbory cookie sa používajú na pochopenie toho, ako návštevníci interagujú s webom. Tieto súbory cookie pomáhajú poskytovať informácie o metrikách počtu návštevníkov, miere okamžitého opustenia, zdroji návštevnosti atď.


Marketingové

Súbory cookie reklamy sa používajú na doručovanie návštevníkov prispôsobenými reklamami na základe stránok, ktoré navštívili predtým, a na analýzu účinnosti reklamnej kampane.



Zrušiť

Momentálne je online 47 odborníkov. Volajte denne 8:00 - 21:00 Zavolajte mi
Google hodnotenie   4,5
Najlepšie hodnotený
predajca ojazdených vozidiel
na Slovensku.

S priemerným hodnotením
zákazníkov všetkých našich
pobočiek 4,5 hviezdičky.