OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Škoda Octavia II (2008–2013)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Isté jazdné vlastnosti

Úsporné a moderné motory

Praktickosť

Široká servisná sieť

Výborný pomer kvalita / úžitková hodnota

O vozidle

Druhá generácia Škody Octavia sa predstavila na jarnom ženevskom autosalóne v roku 2004. V súčasnosti patrí medzi vôbec najobľúbenejšie moderné vozy na našich cestách. Aby nie, kvalita oproti predchádzajúcej generácii ešte vzrástla, a ide o automobil s jedinečným pomerom ceny a úžitkovej hodnoty. Voz oproti prvej generácii zmohutnel, čo platí tak o vonkajšom vzhľade, ako o interiéri. Už je preč smútok po priestornosti, hoci stojí Octavia II opäť na podvozku VW Golf (tentoraz piatej generácie), konštruktéri sa s kratším rázvorom vysporiadali ďaleko lepšie, a nedostatkom miesta netrpia ani cestujúci na zadných sedadlách. Batožinový priestor mierne narástol na vynikajúce hodnoty 585 litrov pri liftbacku, a 605 pri kombi. Ďalšími kladmi interiéru sú množstvá odkladacích priestorov a výborná ergonómia. Počas svojho života bola druhá Octavia k dispozícii v dvoch prevedeniach. Od roku 2008 to bolo faceliftované prevedenie s novým výrazným dizajnom čelných svetlometov. Vzhľadom na rozdiely medzi modelmi popisujeme voz pred faceliftom v samostatnom texte.

Druhá Octavia tiež dostala podstatne modernejšiu techniku ako prvá generácia, prakticky všetky pohonné jednotky boli prepracované alebo nahradené. Navyše počas faceliftu došlo práve aj k zásadnej obmene ponuky pohonných jednotiek. Octavia sa v druhej generácii stala podstatne vyspelejším vozidlom, zákazníci si až na výnimky mohli do výbavy priobjednať všetky aktuálne technické novinky, ktoré koncern VW v danej triede ponúkal. Vyspeli tiež jazdné vlastnosti, podvozok s viacprvkovou zadnou nápravou si nevadí ani drsnejšie zaobchádzanie.

Z hľadiska pohonných jednotiek predstavuje prvé prevedení Octavie II klasickú voľbu s množstvom preverených a spoľahlivých motorov. Aj po facelifte zostal úplným základom motor 1,4 MPI s výkonom 59 kW. Ten pochopiteľne neponúkne príliš dobrú dynamiku, ale v praxi je schopnejší, než sa podľa údajov o výkone zdá. Aj tak je však určený len kľudným vodičom, ktorí navyše nebudú vozidlo príliš vyťažovať. Stávkou na istotu sú motory 1,6 MPI s výkonom 75 kW, a legendárny turbodiesel 1,9 TDI v prevedení s výkonom 77 kW s nízkou spotrebou, a vysokou úrovňou spoľahlivosti. Krátko po facelifte sa objavil aj moderný motor 1,6 TDI so zhodným výkonom 77 kW, ktorý dokáže ešte viac zraziť spotrebu, a to predovšetkým v ekologickom prevedení GreenLine. Alternatívou k benzínovej šestnáctistovce je nový motor 1,2 TSI s výkonom 77 kW. Podobne ako pri silnejšom 1,4 TSI s 90 kW, ktorý je z hľadiska bežnej dynamiky ideálnou motorizáciou, je však pri týchto motoroch treba dať pozor na stav rozvodovej reťazi, ktorej preskočenie môže spôsobiť motoru vážne škody. Pre motory TSI tiež platí, že vedia byť príjemne úsporné, avšak spotreba je dosť závislá na jazdnom štýle. Najsilnejšími motorizáciami sú jednotky 1,8 TSI s výkonom 118 kW a dvojliter TSI so 147 kW pre verziu RS. V prípade vznetových modelov je najsilnejšou možnosťou dvojlitrový turbodiesel, buď s výkonom 103 kW v bežnej, alebo 125 kW vo verzii RS. Väčšie rozšírenie sa pri faceliftovaných modeloch dočkali dvojspojkovej prevodovky DSG v šesť-a sedemstupňovom prevedení. Okrem vozidiel s pohonom všetkých kolies možno naraziť aj na modely s pohonom všetkých kolies, vrátane zvýšeného a oplastovaného prevedenia Scout.

Výbava

Druhá generácia Škody Octavia bola v predaji v ešte širšom počte verzií, a s ďaleko väčším množstvom prvkov štandardnej aj príplatkovej výbavy ako v prvej generácii. Za množstvo prvkov bolo treba priplácať, ale vzhľadom k šírke ponuky nie je problém zohnať dobre vybavené vozidlo. Modely po facelifte môžu byť často vybavené modernými dvojspojkovými prevodovkami DSG.

Design

Octavia druhej generácie je opäť nadčasový automobil, tentoraz s mohutnejším vzhľadom. Opäť platí, že vyváženejšie pôsobí karosárska varianta kombi, ktorá tentoraz dostala mierne sklonené zadné okno. Faceliftované prevedenie v roku 2008 dostalo trochu nezvyklé prevedenie čelných svetlometov, ktoré sú výrazne pretiahnuté do bokov blatníkov, takže trochu vybočujú z bežného dizajnu škodoviek. Hoci môže toto riešenie pôsobiť kontroverzne, vzhľadom k rozšíreniu tejto verzie si verejnosť na vzhľad rýchlo zvykla.

Spotreba

Spotreba motorov je vo väčšine prípadov kladom druhej Octavie. Vozidlá po facelifte vynechali z ponuky smädnejšie motory, a tak v podstate spotreba väčšinou zodpovedá deklarovaným výkonom. Najúspornejšie sú turbodiesely 1,9 TDI a tiež nový 1,6 TDI, ktorý možno zohnať aj vo veľmi úspornej variante GreenLine. Klasickou voľbou z rozumu je pôvodná zážihová 1,6 MPI, ktorá má tiež priaznivú spotrebu paliva. Zle si nevedú ani jednotky TSI, ich spotreba však výraznejšie rastie s nárokmi na dynamiku jazdy.

Jazdné vlastnosti

Jazdné vlastnosti zaznamenali oproti prvej generácii zásadný pokrok, môže za to nielen celkovo modernejší podvozok, ale predovšetkým štandardná viacprvková zadná náprava. S autom si môžete dovoliť až nečakane veľa, kvality podvozku ďaleko prekonávajú bežné zameranie auta, a naplno ich odhalí až výkonná verzia RS, ktorá bola k dispozícii tak v prevedení s benzínovým motorom, ako s turbodieselom 2,0 TDI 125 kW.

Bezpečnosť

Druhá Škoda Octavia patrí v podstate stále medzi technicky aktuálne autá, ktoré spĺňajú dnešné najnáročnejšie bezpečnostné štandardy, a požiadavky. V nárazových testoch Euro NCAP získala druhá Octavia solídne štvorhviezdičkové hodnotenie, ktoré v podstate platí dodnes. K bezpečnosti prispieva nielen široká bezpečnostná výbava obsahujúca v základe čelné a bočné airbagy, ale aj celkovo robustná konštrukcia

Praktickosť

Ešte väčší batožinový priestor než v predchádzajúcej generácii je v Octavii II doplnený predovšetkým podstatne priestornejším interiérom s množstvom odkladacích miest. Druhá Octavia je tak doslova etalónom praktickosti, a ideálnym rodinným vozidlom, v ktorom je pohodlné cestovanie aj na dlhé vzdialenosti.

Komfort

Podstatne priestornejší interiér ako v prvej generácii, znamená výrazne zvýšené pohodlie cestujúcich. Tí sú navyše rozmaznávaní lepšou výbavou, a celkovo lepšie prepracovaným interiérom. Naladenie podvozku je síce tvrdšie, avšak povestné slovenské cesty zvláda Octavia filtrovať veľmi dobre, a bez nežiadúcich hlukových prejavov. Niekomu však pri dlhých cestách nemusia vyhovovať tradične tvrdšie sedáky.

Prevádzkové náklady

Octavia druhej generácie patrí k najrozšírenejším autám na našich cestách, preto neprekvapí tak široká servisná sieť, ako aj ľahká dostupnosť náhradných dielov, a to tak originálnych, ako z druhovýroby. Nízka spotreba motorov, a celková vysoká trvanlivosť Octavie z nej robia prevádzkovo relatívne nenáročný automobil.

Škoda Octavia

Ďalšie vozidlá


Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií