OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Škoda Superb (2008–súčasnosť)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Veľký vnútorný priestor

Obrovský batožinový priestor

Kvalitné spracovanie

Jazdný komfort

Praktický kufor sedanu (Twindoor)

Dobrá výbava

O vozidle

Druhá generácia Škody Superb sa na trhu objavila v roku 2008 a v podstate vo všetkom nadväzuje na predchádzajúcu generáciu. Opäť ide o auto strednej triedy, ktoré sa snaží trochu prerastať do vyššej strednej triedy, s rastúcimi rozmermi vozov sa mu to však darí stále menej. Navyše opäť menšia šírka interiéru ho jasne posiela do triedy strednej, kde patrí v tejto oblasti k najmenším autám. Vynahrádza to však doslova nadbytok miesta v pozdĺžnom smere. Na zadných sedadlách je ho toľko, koľko neponúkajú ani mnohé veľké, päťmetrové limuzíny, Superb je v tomto smere naozaj neprekonateľný. Na druhú stranu vpredu sa v podstate priestorovo nelíši od Octavie, čo však nie je dôvod na kritiku. Vodiči sa pri ohliadnutí dozadu naskytne naozaj nezvyčajný pohľad na predlhý interiér za ním. Superb je tak trochu jazvečík. Tak sedan, ako aj kombi majú ohromný batožinový priestor, sedan má naviac jednu veľmi praktickú fintu, ktorá jeho využiteľnosť posúva o mnoho ďalej. Vývojári Škody totiž vymysleli špeciálne uchytenie a otváranie veka. To sa nazýva Twindoor a užívateľ si môže vybrať, či chce vyklopiť iba klasicky veko batožinového priestoru, alebo vyklopiť veko aj so zadným sklom. Pre rýchly prístup postačí prvý variant, v prípade potreby skladať do kufra rozmernejší náklad je ideálna druhá možnosť. Vráťme sa ešte k interiéru – opäť tu nájdeme pohodlné sedadlá a Superb sa chváli aj kvalitným spracovaním a hodnotnými materiálmi. Auto má tiež veľmi dobrú výbavu a nezriedka sa tu stretneme s veľmi nadštandardnými prvkami. Superb totiž častejšie ako iné vozidlá rovnakého segmentu plní aj určitú úlohu reprezentatívneho vozidla, takže výbava je väčšinou oproti súperom bohatšia.

Pochvalu si zaslúži tiež vonkajší dizajn Superbu. Auto pôsobí celkom neobvyklým a originálnym dojmom, je pritom elegantné a pôsobí celkom luxusne. Vizuálne ihneď zaujme veľmi dlhý rozvor, a teda nezvyčajne veľká plocha medzi kolesami, ktorej dominujú veľké dvere. Osobitnú pochvalu si zaslúži kombi, ktoré pôsobí naozaj až majestátnym dojmom. Z hľadiska techniky sa Superb oproti prvej generácii výrazne zmenil. Používa totiž rovnakú podlahovú plošinu ako druhá Octavia – teda platformu Volkswagenu Golf. Podvozok je však patrične natiahnutý. Nová technika v druhej generácii prináša možnosť získať Superb vo verzii s pohonom všetkých kolies a tiež s vyspelými automatickými dvojspojkovými prevodovkami DSG.

Z hľadiska motorizácií nastal posun viac k praktickej využiteľnosti. Veľmi solídnym benzínovým základom je motor 1,4 TSI s výkonom 92 kW, ktorý má dobrý výkon a zachováva rozumnú spotrebu. Je však podmienený jazdným štýlom a u tohto motora sú známe problémy s reťazou, preto je dobré preveriť jej stav. Ďalší variant je 1,8 TSI s výkonom 118 kW a úplnú špičkou je potom šesťvalec 3,6 FSI s výkonom 191 kW. Ten vykazuje vysokú spotrebu, ale je naozaj výkonný a kultivovaný. Celkovo sú však benzínové motory vzácnejšie. Častejšie stretnete Superb s turbodieselami. Tu začínala ponuka pri motore 1,9 TDI s výkonom 77 kW a len päťstupňovou prevodovkou, nasledoval dvojliter TDI vo výkonových verziách 103 a 125 kW. V roku 2010 potom došlo k výmene u najslabšieho motora, tisícdeväťstovky nahradil nový agregát 1,6 TDI so zhodným výkonom. Ten je k dispozícii aj v extrémne úspornom prevedení GreenLine. V tom istom roku sa tiež objavil dvojlitrový benzínový motor TSI s výkonom 147 kW. Na začiatku roku 2013 prekonal Superb facelift, ktorý jeho dizajn priblížil novej generácii Octavie, avšak technika sa nijako zásadne nemení.

Výbava

Oproti konkurentom ponúka Škoda Superb väčšinou bohatšiu štandardnú výbavu. O siedmich airbagoch bola už reč, samozrejmosťou je elektrická výbava vrátane elektricky ovládaných a vyhrievaných spätných zrkadiel. Nechýba ani automatická klimatizácia s klimatizovanou priehradkou u spolujazdca, centrálne zamykanie a ďalšie vymoženosti. Verzie s vyššími úrovňami výbavy môžu mať aj ďalšie komfortné vymoženosti ako tempomat, dažďový senzor a ďalšie.

Design

Vzhľad Škody Superb je v danej kategórii vcelku originálny, automobil pritom zostáva dostatočne elegantný, a pôsobí dokonca aj reprezentatívne. Veľmi podarené je tiež kombi, ktorej pôsobí luxusne a dynamicky zároveň a až prekvapivo dobre maskuje veľkú hmotnosť vozidla.

Spotreba

Škoda Superb sa na trhu ojazdených vozidiel vyskytuje v drvivej väčšine v prevedení s dieselovými motormi. U nich je síce potrebné dávať trochu pozor na časté vysokej nájazdy, pravda rozhodne vás nebude trápiť ich spotreba. Tá je priaznivá aj vo verziách s automatickou prevodovkou DSG a pohonom všetkých kolies.

Jazdné vlastnosti

Aj napriek podvozku, ktorý pochádza z vozu o nižšiu kategóriu (a je natiahnutý na dĺžku blízku vyššej kategórii) sú jazdné vlastnosti Superbu stále veľmi dobré. Ukážková je smerová stabilita, do zákrut sa už dlhé auto vrhá s menšou ochotou, avšak vykružuje ich iste a správanie je čitateľné. Na nerovnostiach sa však môže vozidlo trochu natriasať.

Bezpečnosť

Nárazovými testami Euro NCAP prešla Škoda Superb druhej generácie hneď dvakrát. Tak v roku 2008ako aj pri opakovanom teste v roku 2009 získal Superb plný počet piatich hviezdičiek. Podieľa sa na tom výrazne vylepšená konštrukcia a tiež bohatá bezpečnostná výbava, v ktorej nechýba od základu sedem airbagov.

Praktickosť

Škoda Superb je jedným z vôbec najpriestornejších a najpraktickejších automobilov strednej triedy. Stráca len vo vnútornej šírke interiéru, čo môže vadiť prípadnej trojici cestujúcich vzadu. V pozdĺžnom smere však nemá konkurenciu a aj batožinový priestor je doslova obrovský. Sedan, ktorý má navyše praktické otváranie veka Twindoor, pojme 595 litrov nákladu, kombík potom uvezie dokonca 633 litrov.

Komfort

Veľmi pohodlné sedadlá, priestorný a vzdušný interiér s výborným spracovaním aj kvalitnými použitými materiálmi, to sú výrazné prednosti Superbu. Samotný jazdný komfort je daný mäkším naladením podvozku, čo spôsobuje trochu výraznejšie náklony v zákrutách. Druhý Superb sa však trochu nechá rozhodiť sériou priečnych nerovností, ktoré potom posádka ľahko pocíti. Platí to predovšetkým pre vozidlá vybavené veľkými ráfikmi.

Prevádzkové náklady

Aj druhý Superb patrí medzi celkom spoľahlivé automobily, vzhľadom k rozsiahlej servisnej sieti a vcelku štandardným používaným komponentom tiež nebude jeho servis finančne výrazne náročný. Opäť platí, že sa náklady v podstate nelíšia od Octavie, oproti nej aj spotreba paliva stúpa len minimálne.

Škoda Superb

Ďalšie vozidlá


Vyhrajte tablet
Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií