OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Škoda Yeti (2009–súčasnosť)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Originálny dizajn

Priestranný a variabilný interiér

Dobré jazdné vlastnosti

Výhľad z vozidla

Pohodlné sedadlá

O vozidle

V roku 2009 predstavila mladoboleslavská automobilka svoje prvé SUV. Ide o kompaktný model Yeti, ktorý využíva preverenú techniku , už poznáme napríklad aj z druhej Octavie - teda platformu VW Golf. Yeti je medzi kompaktnými SUV jedným z menších modelov, ktorý nekladie tak veľký dôraz na schopnosti v teréne, hoci ani tie nie sú úplne zlé. Väčšina vozidiel Yeti však disponuje len pohonom prednej nápravy, vyššia svetlá výška a stavba karosérie tak pomôžu skôr na poľných cestách a v mestskej džungli urobia viac parády ako napríklad bežná Octavia. Konkurenciou Yetiho tak určite nie sú väčšie kompaktné SUV s lepšími schopnosťami v teréne, ako napríklad Toyota RAV4. Mladoboleslavské vozidlo mieri skôr na kompaktné crossovery ako Nissan Qashqai a Mitsubishi ASX. Pochváliť sa môže kvalitne spracovaným a hodnotným interiérom s prekvapivo dobrou ponukou miesta. Z modelu Roomster preberá SUV Yeti variabilné usporiadanie interiéru VarioFlex. Zadnú trojicu sedadiel tak možno ľubovoľne sklápať, alebo dokonca po jednom vynímať, čím možno v prípade potreby získať prekvapivo veľký prepravný priestor.

Jazdné vlastnosti nás tiež príjemne prekvapia. Aj napriek vyššej stavbe je Yeti veľmi agilný a v zákrutách dokonca zábavnejší ako väčšia Octavia s podobným rázvorom náprav. Auto sa príliš nenakláňa, za čo vďačí tuhšiemu naladeniu podvozka. Ten však rozhodne nie je nepohodlný, ba naopak, nerovnosti zvláda filtrovať s prehľadom. Na skvelom správaní auta sa výraznou mierou podieľa viacprvková zadná náprava. Yeti je najmenšia Škodovka má túto vymoženosť.

Ponuka motorov pre Škodu Yeti je bohatá, kto však hľadá verzie s pohonom všetkých kolies, má trochu ťažký výber. Základom je motor 1,2 TSI s výkonom 77 kW, ktorý je podobne ako 1,4 TSI s 90 kW vyhradený len pre verzie s pohonom predných kolies. U týchto motorov je dobré skontrolovať stav reťaze, s ktorou mávajú problémy predovšetkým tieto verzie TSI. Zo zážihových motorov je pre pohon 4x4 vyhradený iba motor 1,8 TSI s výkonom 118 kW, ten pre zmenu nemožno mať len ako predokolku. Turbodiesely začínajú na verzii 1,6 TDI s výkonom 77 kW, ktorá je opäť k dispozícii len s predným náhonom, a to od roku 2010. Potom už nastupujú dvojlitrové motory TDI s výkonmi 81, 103 a 125 kW. Najsilnejší verziu je možné mať iba s pohonom všetkých kolies, slabšie ho majú voliteľný. Silnejšia verzia turbodiesela a oba menšie motory TSI je možné kombinovať aj s automatickou prevodovkou DSG.

Výbava

Yeti sa z počiatku výroby ponúkal len v drahších verziách so silnejšími motormi, neskôr zase prišli akčné modely s vcelku dobrou výbavou. Medzi ojazdenými vozidlami tak väčšinou nájdeme exempláre s prakticky všetkými dnes povinnými prvkami výbavy. Samozrejme môžeme naraziť aj na horšie vybavené kúsky alebo naopak na bohato vyšperkované vozy.

Design

Škoda Yeti sa vyznačuje veľmi originálnym dizajnom, ktorý naozaj zaujme. Nevyzerá pritom samoúčelne, Yeti je elegantné SUV, ktoré pôsobí dospelým dojmom. Elegantný je aj interiér, v ktorom sú použité kvalitné materiály a pochvalu si zaslúži aj jeho spracovanie.

Spotreba

Škoda Yeti patrí medzi SUV k veľmi úsporným vozidlám. Je to dané jeho, oproti mnohým konkurentom, kompaktnejšími rozmermi a použitou koncernou technikou. Motory TDI i TSI sú naozaj úsporné, u tých benzínových je to však trochu viac podmienené jazdným štýlom.

Jazdné vlastnosti

Vďaka preverenej platforme z Volkswagenu Golf, viacprvkovej zadnej náprave a celkovo tuhšiemu odpruženiu, sa môže Yeti pochváliť na pomery SUV vysoko nadštandardnými jazdnými vlastnosťami. Yeti nie je tak zdvihnutý ako mnoho súperov, čo z neho robí stabilnejšie auto, viacprvková náprava mu dovoľuje vykružovat zákruty s chuťou a vysokou presnosťou.

Bezpečnosť

V nárazových testoch Euro NCAP si Škoda Yeti v roku 2009 vyslúžila maximálne hodnotenie piatich hviezdičiek. Vďaka pevnej kabíne a bohatej bezpečnostnej výbave je úroveň bezpečia naozaj vysoká. Veľkým príspevkom bezpečnosti je tiež veľmi dobrý výhľad z vozidla a pochopiteľne nemôžeme zabudnúť ani na veľmi dobré jazdné vlastnosti.

Praktickosť

Hoci nie je Yeti zďaleka najväčšie kompaktné SUV, môže sa pochváliť veľmi dobrou ponukou vnútorného priestoru. Tu sa veľmi prejavuje vyššia stavba a dosť krabicové tvary karosérie. Cestujúci sedia vzpriamene a majú dostatok miesta, batožinový priestor pojme veľmi slušných 416 litrov nákladu. Prekvapí systém VarioFlex, vďaka ktorému je možné zadné sedadlá ľubovoľne samostatne sklápať a vyberať.

Komfort

Hoci je podvozok Škody Yeti trochu tuhší, aby sa auto nenakláňalo v zákrutách, jazdný komfort je veľmi dobrý. S filtráciou nerovností si podvozok poradí na výbornú. K veľmi dobrému komfortu prispieva tiež kultivované správanie motorov, dobré odhlučnenie aj celkovo komfortný interiér. V ňom si pochvalu zaslúžia predovšetkým sedadlá a kvalitné materiály.

Prevádzkové náklady

Nízka spotreba paliva alebo preverená koncernová technika znamenajú, že Škoda Yeti sa môže pochváliť aj priaznivými prevádzkovými nákladmi. Spotreba je však proti Octavii predsa len trochu vyššia a aj niektoré ďalšie náklady budú mierne vyššie.

Škoda Yeti

Ďalšie vozidlá


Vyhrajte tablet
Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií